וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום נגד דפני ליף יבוטל: "שמחה שלא התקפלתי"

1.4.2014 / 16:46

ביטול האישום על תקיפת שוטר מינואר 2012 נובע בין השאר מהתעקשותה של ליף על זיכוי מלא יחד עם קושי ראייתי של התביעה. "סמלי שזה מגיע יום אחרי הולילנד. זה נותן תקווה"

צילום: דניאל בוק, אבי כהן; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט היום (שלישי) לבטל את כתבי האישום נגד עשרה מפגינים באירועי המחאה החברתית בקיץ 2012, ביניהם דפני ליף - ממובילות המחאה. בעניינם של ארבעה נאשמים נוספים, תודיע להם בקרוב התביעה המשטרתית אם תסגור גם את התיקים העומדים נגדם.

עוד בוואלה! חדשות:
ישראל ראשונה בפער בין תלמידים מצטיינים לחלשים
נערת הפיתוי של העבריינים: "קוראים לי נעמי כפית"
בג"ץ: החוק למניעת הסתננות - עדיין שנוי במחלוקת

"זה רגע שמח בשבילי, אף על פי שטרם קיבלתי הודעה רשמית, זה נותן תקווה. אחרי שנה ושלושה חודשים של הליכים אני שמחה שלא התקפלתי ולא נכנעתי ללחץ של המערכת", אמרה ליף בתגובה לביטול האישומים נגדה. "בעייני יש בזה משהו כמעט סימבולי שההודעה הזו מגיעה יום אחרי פרשת הולילנד. אני הולכת להתקשר לאמא שלי עכשיו".

דפני ליף נעצרה במהלך מחאת האוהלים ברוטשילד. דרור עינב
"לא נכנעתי ללחץ של המערכת". דפני ליף ב-2012/דרור עינב

בינואר 2013 הוגש כתב האישום נגד ליף ושאר הנאשמים, בין היתר בגין התפרעות והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. על פי כתב האישום, ב-22 ביולי 2012 הגיעו לאזור שדרות רוטשילד מאות מפגינים, הציבו במקום אוהלים וקראו לחדש את מחאת האוהלים של קיץ 2011. זאת, על אף שלא קיבלו ממשטרת ישראל רישיון להפגין וגם לא היתר מעיריית תל אביב להקים אוהלים בשטח ציבורי.

עוד עולה מכתב האישום כי בשעה שהגיעו למקום פקחים של עיריית תל אביב, מלווים בכוחות משטרה, החלו המפגינים לתקוף אותם. ליף "השתתפה בהתפרעות, הובילה את המפגינים הזועמים ועודדה אותם במעשיהם נגד הפקחים והשוטרים", נכתב בכתב האישום. בהמשך הבחינו שוטרי יס"מ בליף כשהיא דוחפת שוטר וביקשו לעצור אותה ולהכניסה לניידת. המפגינים האחרים נחלצו לעזרתה וניסו למנוע את מעצרה. ליף התיישבה על הרצפה, עד שלבסוף הצליחו השוטרים להכניסה לניידת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
המעשים המיוחסים לנאשמים נמצאים ב"רף חומרה נמוך באופן יחסי". וינשטיין/טלי מאייר

בשלב מסוים הגיע התיק שלה להליך גישור, במסגרתו הייתה מוכנה המשטרה להסתפק בעונש של 60 שעות עבודה לתועלת הציבור. בנוסף, הסכימה המשטרה להימנע מהרשעתם של נאשמים שאין להם עבר פלילי, ואשר אינם נאשמים בעבירה של תקיפת שוטר. ליף סירבה לפשרה וחתרה לעבר זיכוי מלא, לו זכתה היום, יחד עם עוד תשעה נאשמים, כאמור.

החלטתו של וינשטיין מגיעה לאחר שנמצא כי המעשים המיוחסים לנאשמים נמצאים ב"רף חומרה נמוך באופן יחסי" וכי אין להם הרשעות קודמות ולא עומדים נגדם כתבי אישום נוספים. בחלק מהתיקים הוסיפו לביטול קשיים ראייתיים שהתעוררו במהלך המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully