וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מתגבר יישובים בעוטף עזה בחיילים סדירים

2.4.2014 / 12:44

מפקד אוגדת עזה, תא"ל מיקי אדלשטיין, החליט לתגבר את היישובים באזור צפון הרצועה. גורם בפיקוד הדרום אמר כי הדבר נובע מההתרעות ואיומי החדירה הגוברים של פלסטינים מעזה

גבול ישראל ועזה. מרץ 2014. רויטרס
בפיקוד הדרום חוששים מניסיונות לנסות להחדיר חוליות מחבלים. הגבול בין ישראל לרצועת עזה/רויטרס

מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף מיקי אדלשטיין, החליט בימים האחרונים לתגבר יישובים בצפון רצועת עזה בחיילים בשירות סדיר. גורם צבאי בפיקוד הדרום אמר כי בעקבות התרעות ואיומים בגבול הפלסטיני, הוחלט לתגבר את האזור כדי להיערך לאיומים שונים.

בחודש האחרון התגברו ניסיונות החדירה של פלסטינים לא חמושים לתוך שטח מדינת ישראל. בפיקוד הדרום חוששים כי מדובר בניסיונות להערים על הכוחות ולנסות להחדיר חוליות מחבלים. בתחילת השבוע ניסו לחדור שלושה פלסטינים לשטח המדינה. משזיהו את הסיור הצבאי מתקרב לאזור, נמלטו חזרה לשטח הפלסטיני.

אתמול היו אלה שלושה פלסטינים שחצו את גדר המערכת מרצועת עזה באזור נתיב העשרה. הם נעצרו על ידי כוחות צה''ל והועברו לחקירת כוחות הביטחון. ימים ספורים קודם, בבוקר שישי, לכד כוח צה"ל שני פלסטינים סמוך לכפר עזה, לאחר שאלה חצו את גדר המערכת. לאחר בידוק הועברו השניים לחקירת כוחות הביטחון.

מדובר צה"ל נמסר: "אופן אבטחת הגזרה ומשימת ההגנה מתבצעים על פי שיקולים מבצעיים ובהתאם להערכת המצב. מעבר לכך, לא נוכל לפרט אודות היערכות מבצעית ."בנוסף לכך, גורם צבאי מסר כי "אין מדובר בהחזרת ההגנ"שים (הגנת יישובים, א"ב) כפי שהיו נהוגים בעבר, אלא בביצוע תגבור סד"כ (סדר כוחות) בגזרה על פי שיקולים מבצעיים".

עוד בנושא צבא וביטחון:
מסמך: צה"ל מנסה להרגיע תושבים מאימת המנהרות
תקלה נדירה ב"כיפת ברזל": שיגרה לשווא שני מיירטים
חשיפה: כלי הרכב הלא מאויש שימנע חטיפה

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully