וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה נדירה ב"כיפת ברזל": שיגרה לשווא שני מיירטים

תושבים בעיר דיווחו על פיצוצים עזים ושובלי עשן בשמים, אך בצה”ל הבהירו שלא שוגרו לעברה רקטות. מערכת ”כיפת ברזל” הופעלה בשוגג ושיגרה שני טילי יירוט. התקלה נחקרת

צילום: שי מכלוף, מד"א; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

תקלה נדירה ב"כיפת ברזל": דובר צה"ל מסר כי המערכת הופעלה הבוקר (שלישי) לשווא ושיגרה שני מיירטים. זאת, על אף שלא שוגרו רקטות לעבר האזור. המיירטים התפוצצו באוויר.

קודם לכן מסר גורם צבאי כי שתי רקטות ששוגרו לעבר אילת, ורקטה נוספת התפוצצה בהרים ליד העיר הדרומית תושבים דיווחו על פיצוצים שנשמעו ועל שובלי עשן שנראו בשמים. כוחות משטרה וצבא החלו בניסיונות לאתר זירות התפוצצות.

במהלך האירוע הופנה מטוס שהיה בדרכו לשדה התעופה באילת לנוהל המכונה "לך סביב" ולהמתנה במרחק מה מהעיר. הנוסעים שהיו במסוף הנוסעים בשדה פונו למרחבים מוגנים. הטיסה נחתה בשלום.

סוללת מערכת כיפת ברזל באילת, פברואר 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
סוללת "כיפת ברזל" באילת/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

עוד בוואלה! חדשות:
שחרור פולארד – "רק במסגרת "עסקת חבילה גדולה"
לדור על הרשעת אולמרט: "השופט קבע - אין איש מורם מעם"
תג מחיר על חם: צעיר נתפס כשניסה להצית מטע זיתים

בסוף ינואר יירטה "כיפת ברזל" רקטה ששוגרה לעבר אילת מחצי האי סיני. שני מיירטים של מערכת ההגנה האווירית פגעו ברקטה. קודם לכן, נשמעה אזעקה בעיר בעקבות השיגור. כוחות משטרה וצבא ערכו סריקות בשטח לאיתור שרידי הרקטה. הארגון הסלפי "אנסר בית אל -מקדס", שפועל בחצי האי סיני ומזוהה עם אל-קאעדה, קיבל אז אחריות לירי.

ארבעה ימים קודם שוגרו לעבר העיר הדרומית שתי רקטות. כוחות הביטחון והמשטרה פתחו בסריקות אחר זירות ההתפוצצות, אולם בשל החשכה החיפושים הופסקו לאחר זמן מה מבלי שנמצא דבר. למחרת, בהפרש של כמה שעות, נמצאו בשטחים פתוחים שרידים של שתי הרקטות. התפוצצותן לא גרמה לנזק או לנפגעים.

באמצע אוגוסט יירטה לראשונה מערכת "כיפת ברזל" בהצלחה רקטה ששוגרה לעבר אילת. תושבים בעיר דיווחו כי שמעו הדי פיצוצים. בעקבות האירוע טיפל צוות מגן דוד אדום בשני נפגעי חרדה. כמו כן, דווח על נפגעת חרדה בת 18 שהגיעה לבית החולים יוספטל בעיר. לא נגרם נזק.

באפריל לפני שנה נורו שתי רקטות גראד לעבר אילת. אחת התפוצצה בקרבת שכונת מגורים בעיר, והאחרת סמוך לגבול עם עקבה שבירדן, מבלי לגרום לנפגעים. עם זאת, הרקטה שנפלה בלב העיר גרמה לנזק קל למבנה. סוללת מערכת "כיפת ברזל" שהייתה פרושה באזור העיר זיהתה את הירי לעבר העיר והפעילה את מערכת הצופרים, אולם לא יירטה את שתי הרקטות. עם זאת, תושבים בעיר ציינו כי בכמה מוקדים לא נשמעה אזעקה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב יניב יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully