וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: כלי הרכב הלא מאויש שימנע חטיפה בצפון

31.3.2014 / 17:29

תקריות האש האחרונות בגבול לבנון הגבירו את החשש בצה"ל מפני פגיעה בחיילים. בשל כך, צורף לפעילות הכוחות הכלי החדשני, שאמור להתריע מפני חדירת מחבלים ולסייע בסיכולן

שי מכלוף

(צפו: כלי הרכב הלא מאויש שמופעל ברצועת עזה)

לאחרונה, אירעו כמה תקריות אש בגבול לבנון, שהגבירו את המתיחות באזור. התקרית הראשונה אירעה בתחילת החודש, אז נשמעו שני פיצוצים בגזרת החרמון, ואף אותרו שתי רקטות, כשההערכה המרכזית במערכת הביטחון הייתה כי מדובר בתגובה של חיזבאללה לתקיפת שיירת נשק חודש לפני כן בגבול סוריה-לבנון, שיוחסה על פי פרסומים זרים לישראל. בתקרית נוספת לפני כשבועיים הופעל מטען חבלה לעבר כוח צה"ל שנע על הגבול עם לבנון באזור הר דב, וגרם לפציעתם של שלושה חיילים באורח קל.

עוד בוואלה! חדשות:
התובע על הרשעת אולמרט: "המשמעות - מאסר ממושך"
יסגור עסקה? קרי ייפגש עם נתניהו ואבו מאזן
חשד: מטפלת טלטלה תינוקת וגרמה לדימום במוחה

צה"ל החל להפעיל כלי רכב לא מאויש בגבול לבנון במטרה להתמודד עם איום החדירה והנחות מטעני החבלה. מתוך אתר רשת LBC הלבנונית, צילום מסך
יכולות עבירות גבוהות. כלי הרכב נוסע לאורך גדר הגבול בצפון/צילום מסך, מתוך אתר רשת LBC הלבנונית

האירועים בגבול הלבנוני הדליקו בצה"ל נורה אדומה, והגבירו את החשש מפני ניסיונות של אנשי חיזבאללה לפגוע בחייהם של חיילי צה"ל או לחילופין לחטוף אותם. בשל כך, הוחלט בפיקוד הצפון לצרף לפעילות הכוחות בגבול לבנון כלי רכב לא מאויש, שמטרתו היא לאסוף מידע מודיעיני, להתריע מפני חדירות מחבלים ולסייע בסיכולן.

עד כה, הפעילו בצה"ל כלי רכב לא מאויש רק באוגדת עזה. הכלי, שנשלט מחמ"ל באוגדה, נושא עליו מצלמות שפועלות ביום ולילה והוא מסוגל לנסוע בכל תנאי מזג האוויר כולל ערפל. הכלי מסוג "גרדיום" נכנס לפעילות מבצעית בגדר המערכת ברצועה לפני כמה שנים בשל תנאים טופוגרפיים נוחים, אך מאז עבר סדרה של פיתוחים ושיפורים, בעיקר בכל הקשור למענה נגד חטיפות חיילים, איום טילי הנ"ט ומטעני חבלה. כלי הרכב שהחלו להשתמש בו בצפון מהווה דגם משופר של ה"גרדיום", והוא ניחן ביכולות עבירות גבוהות יותר משלו, דבר אשר אמור לסייע לו להתמודד בצורה טובה יותר עם השטח הטופוגרפי ההררי האופייני לצפון.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully