וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יסגור עסקה? קרי ייפגש עם נתניהו ואבו מאזן

31.3.2014 / 14:53

שר החוץ האמריקני יגיע היום לאזור במטרה להפעיל לחץ על המנהיגים, כדי שאלו יסכימו להאריך את המו"מ בחצי שנה. התנאים: הקפאה "שקטה" בהתנחלויות ושחרור מאות אסירים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ינואר 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

קרי יצליח לסגור עסקה? שר החוץ האמריקני ג'ון קרי יגיע היום (שני) לביקור בישראל וברשות הפלסטינית, בניסיון למנוע את קריסת המשא ומתן. קרי יפעיל לחץ על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לקבל את ההצעה האמריקנית להארכת המשא ומתן בכחצי שנה, בתמורה לשחרור אסירים מצד ישראל. במקביל, הוא ידון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישותיהם האחרות של הפלסטינים - הקפאת בנייה "שקטה" בהתנחלויות והעברת שטחי C לשליטה פלסטינית.

עוד על תהליך השלום
הדרישה הפלסטינית עולה: אלף אסירים עבור הארכת המו"מ
נתניהו על שחרור האסירים: "או שזה ייסגר, או שזה יתפוצץ"
"ישראל הציבה לפלסטינים תנאים חדשים"

בימים האחרונים נמשכו מאמצים אינטנסיביים מצד הצוות האמריקני בירושלים, בראשותו של מרטין אינדיק, לשכנע את שני הצדדים להאריך את השיחות. אינדיק ערך מספר פגישות עם שרת המשפטים, ציפי לבני והשליח המדיני. למרות שהאמריקנים קיוו להציג בשלב הזה "הסכם מסגרת" שיוסכם על שני המנהיגים, הם שוקלים כעת מתווה צנוע יותר של הארכת השיחות על סמך מחוות בשטח והסכמות בעל-פה בין הצדדים, ללא מסמך כתוב. השגת המסמך תוצג כמטרת הארכת השיחות, ולא כבסיס להארכת השיחות.

אבו מאזן בלשכתו. AP
יזכה למפגש נוסף עם קרי. אבו מאזן/AP

שלשום נחשף בוואלה! חדשות כי ישראל הציעה לשחרר כ-400 אסירים פלסטינים בתמורה להארכת השיחות, בתנאי שתוכל לקבוע בעצמה את זהות האסירים שישוחררו. זאת, בנוסף לביצוע התחייבות מתחילת השיחות לשחרר כ-26 אסירים פלסטינים בימים הקרובים, במסגרת ה"פעימה הרביעית" של שחרור האסירים הפלסטינים. המחלוקת העיקרית היא בנוגע להכללתם של 14 אסירים ערבים-ישראלים שהורשעו ברצח או ניסיון לרצח על רקע לאומני, ושאבו מאזן דורש את שחרורם מאז חידוש השיחות. האמריקנים מאמינים כי יצליחו למצוע פיתרון למחלוקת, והגעתו של קרי לאזור היא סימן שישנה התקדמות במגעים.

ביקורו של קרי בישראל וברשות הפלסטינית יהיה הראשון זה כמעט שלושה חודשים. הפעם האחרונה בה הגיע לאזור הייתה בתחילת ינואר, אז עוד קיווה לקבל את הסכמת שני המנהיגים ל"הסכם מסגרת" אמריקני שיהווה בסיס להמשך השיחות. מאז פגש קרי פעמיים את אבו מאזן, אך הפגישות נערכו בפריז ובירדן. הוא שוחח כמעט מדי יום עם ראש הממשלה נתניהו, אך נמנע מלהגיע לביקור באזור, במטרה למנוע לחצים פוליטיים על שני המנהיגים, במיוחד על נתניהו.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully