וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על שחרור האסירים: "או שזה ייסגר, או שזה יתפוצץ"

30.3.2014 / 10:26

ראש הממשלה התחייב בישיבת שרי הליכוד כי כל החלטה בנושא שחרור אסירים פלסטינים תובא לאישור הממשלה וכי הוא לא יסכים לעסקה בלי תמורה ברורה. לדבריו, "זה עניין של ימים"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(השר פרץ על שחרור האסירים בישיבת הממשלה)

"כל עסקה בנושא האסירים, אם תהיה עסקה, תובא לאישור הממשלה" - כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד, שנערכה על רקע המאמץ להציל את התהליך המדיני מקריסה. נתניהו הבהיר לשרים גם כי לא יסכים לעסקה "בלי שיהיה ברור מהי התמורה של מדינת ישראל".

שרי הליכוד הביעו בישיבה דאגה מהפרסום אמש בוואלה! חדשות על כך שישראל וארצות הברית הציעו לפלסטינים לשחרר כ-400 אסירים בתמורה להארכת השיחות בחצי שנה. נתניהו הציע לשרים להימנע מהתבטאויות בנושא "עד שתתברר התמונה המלאה" ואמר כי זה עשוי להיות עניין של ימים. "או שזה ייסגר, או שזה יתפוצץ", ציין.

עוד על שחרור האסירים:
לקראת פיצוץ: "ישראל הציבה לפלסטינים תנאים חדשים"
המשפחות הפגינו נגד שחרור המחבלים: "די לטירוף"
דיון בנושא האסירים: "שב"ס לא ערוך לשחרור"

השר עמיר פרץ אמר הבוקר כי מדיניות חיפוש האשמים לא מועילה לאף אחד. "צריך למצוא פתרונות, ונעשים מאמצים רבים כדי לאפשר את המשך המשא ומתן", אמר פרץ בפתח ישיבת הממשלה. "הייתי מעדיף הקפאת בנייה בשטחים על פני שחרור אסירים, אבל לצערי ישנם גורמים בממשלה המונעים זאת".

ישיבת ממשלה, מרץ 2014. יוסי אלוני, מערכת וואלה! NEWS
הציע לשרים להימנע מהתבטאויות בנושא "עד שתתברר התמונה המלאה". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יוסי אלוני

לוואלה! חדשות נודע בסוף השבוע כי ישראל וארצות הברית הציעו לרשות הפלסטינית לשחרר 400 אסירים פלסטינים, נוסף על שחרור האסירים במסגרת הפעימה הרביעית במשא ומתן, שבה אמורים להשתחרר 30 פלסטינים. בתמורה לכך, ישראל דורשת את הסכמת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להאריך את המשא ומתן המדיני בשישה חודשים נוספים. ההצעה כוללת גם את שחרור האסירים הערבים-ישראלים במסגרת הפעימה הרביעית. עם זאת, ישראל הבהירה כי היא זו שתקבע את זהות האסירים שישוחררו.

ההצעה הוצגה בפני אבו מאזן בניסיון לפתור את המשבר סביב שחרור האסירים הפלסטינים במסגרת הפעימה הרביעית, שאמור היה להתקיים ביממה הקרובה. ישראל מסרבת לשחרר את האסירים כל עוד אין התחייבות מצד הרשות להמשך השיחות לאחר 29 באפריל, אז יסתיימו תשעת החודשים שהוקצבו למשא ומתן.

הפגנה של צעירי הקרן להצלת ישראל בתל אביב במחאה על כוונת הממשלה לשחרר מחבלים, מרץ 2014. יאיר אלטמן, מערכת וואלה!
"לא יקום ולא יהיה". הפגנה נגד שחרור אסירים ביום רביעי האחרון/מערכת וואלה!, יאיר אלטמן

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט תקף את ההצעה ואמר כי המהלך "לא יקום ולא יהיה". בדברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו, סיפר בנט: "מצאת השבת קיבלתי מאות פניות בנוגע לעסקה כביכול של שחרור 400 אסירים תמורת המשך המשא ומתן. אהיה ברור: לא יקום ולא יהיה". חבר סיעתו שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הגיב אף הוא לפרסום והזהיר: "אם הידיעה נכונה, אמליץ לחבריי לפרוש מהקואליציה".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully