וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פיצוץ: "ישראל הציבה לפלסטינים תנאים חדשים"

28.3.2014 / 8:01

הפגישה בין יו"ר הרשות אבו מאזן לנציג האמריקני אינדיק הסתיימה ללא תוצאות, לקראת שחרור האסירים. "לא נשלם מחיר פעמיים. במשך 8 חודשים נמשכו ההרג והבנייה בהתנחלויות"

שחרור אסירים פלסטינים ברמאללה, 31 בדצמבר 2013. יותם רונן
אבו מאזן בשחרור האסירים הקודם/יותם רונן

השיחות על סף פיצוץ? יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש הלילה (שישי) עם נציג ארה"ב במשא ומתן הישראלי-פלסטיני, ודן עמו בשחרור הפעימה הרביעית של האסירים הצפוי מחר. לדברי מנכ"ל משרד האסירים ברשות, זיאד אבו עין, הפגישה הסתיימה לפנות בוקר ללא תוצאות וישראל סירבה לשחרר את האסירים, זאת לאחר שהציבה תנאים חדשים לשחרורם. לדברי אבו עין, ישראל התנתה את השחרור בהמשך המשא ומתן וכן במילוי כמה דרישות הנוגעות להסכם המסגרת.

בדברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו, האשים אבו עין את ישראל בהפרת ההסכם בדבר שחרורם של 104 אסירים בתמורה לכך שהרשות לא תפנה למוסדות האו"ם ולגופים בינלאומיים אחרים. "ישראל אומרת כן, אך רק בתנאי שהמשא ומתן יימשך, והדבר מהווה הפרה ברורה", כתב. "לא נשלם מחיר פעמיים. במשך שמונה חודשים נמשכו ההרג והבנייה בהתנחלויות ולא פנינו לשום מוסד בינלאומי כפי שהתחייבנו". לדברי אבו עין, ההנהגה הפלסטינית הדגישה כי לא יהיה משא ומתן על הסכם שכבר התקבל וכי על ישראל לקיים קודם כל את תוכנו, כלומר שחרור מידי של אסירי הפעימה הרביעית.

עוד על שחרור האסירים:
המשפחות מפגינות נגד שחרור המחבלים: "די לטירוף"
דיון בנושא האסירים: "שב"ס לא ערוך לשחרור"
"למנוע קריסה": לבני נועדה עם הצוות האמריקני למו"מ

שחרור אסירים פלסטינים ברמאללה, 31 בדצמבר 2013. יותם רונן
הפלסטינים הדגישו כי לא יהיה מו"מ על הסכם שכבר סוכם עליו. חוגגים את שחרור האסירים ברמאללה/יותם רונן

לפני יומיים דנה ועדת הפנים של הכנסת דנה בהיערכות הרשויות לשחרור האסירים הפלסטינים. כדי להעיד על כך שהמהלך לא הבשיל סופית, סיפרה בדיון נציגת השב"ס כי טרם התקבלו הרשימות של המשוחררים מהדרג המדיני. "אין רשימות, ואין מועד לשחרור", אמרה הנציגה והסתייגה: "אנחנו יודעים שאמור להיות שחרור במרץ, ולא קיבלנו שום הוראה אחרת". לדבריה, לפי שעה שב"ס לא ערוך לשחרור של שום אסיר ביטחוני פלסטיני.

שרת המשפטים והממונה על המשא ומתן מן הצד הישראלי, ציפי לבני, נועדה בתחילת השבוע עם אינדיק, עם שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו ועם גורמים נוספים בניסיון להחיות את המשא ומתן. גורם שעודכן בפרטים אמר לוואלה! חדשות ש"מנסים לרבע את המעגל ולמנוע קריסה", אך הביע פסימיות לגבי סיכויו של המהלך להצליח.

"העיסוק העיקרי של האמריקנים כרגע הוא לשכנע את שני הצדדים להאריך את השיחות, עם או בלי מסמך", אמר אז גורם פלסטיני לוואלה! חדשות. "הדרישות בצד הפלסטיני ברורות מאוד. המחיר שאבו מאזן דורש כדי לא להתחיל בעוד חודש בדיוק בפניות למוסדות האו"ם - שחרור אסירים והקפאת הבנייה בהתנחלויות. לגבי מסמך, לא יהיה מסמך שמקובל על הפלסטינים בלי התייחסות ברורה לנושא ירושלים". בישראל, לעומת זאת, מטילים וטו מוחלט על כל אזכור של בירה פלסטינית במזרח ירושלים בשלב הזה של השיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully