וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למנוע קריסה": לבני נועדה עם הצוות האמריקני למו"מ

23.3.2014 / 8:46

שרת המשפטים נפגשה עם נציגי ארה"ב בשיחות בניסיון "לרבע את המעגל ולמנוע קריסת המו"מ" עד ליעד להסכם ביניים. גורם פלסטיני: הארכת השיחות – רק עם התחייבות לשחרור אסירים

ג'ון קרי ציפי לבני וסעיב עריקאת. AP
לבני, עריקאת וקרי ביולי שעבר/AP

ניסיונות החייאה למשא ומתן: בירושלים נערכה אמש (שבת) פגישה בין נציגי ישראל וארה"ב בניסיון למנוע את קריסת המשא ומתן הישראלי-פלסטיני המקרטע. בפגישה השתתפו הממונה על המשא ומתן, שרת המשפטים ציפי לבני, שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, נציג ארה"ב בשיחות מרטין אינדיק וגורמים נוספים. במקביל, נפגשו האמריקנים בסוף השבוע עם יו"ר הצוות הפלסטיני לשיחות סאיב עריקאת. גורם שעודכן בפרטים אמר לוואלה! חדשות ש"מנסים לרבע את המעגל ולמנוע קריסה", אך הביע פסימיות לגבי סיכויו של המהלך להצליח.

שבוע בלבד לפני המועד שבו התחייבה ישראל לשחרר פעימה נוספת של אסירים פלסטינים, לאמריקנים עדיין אין מסמך מגובש להציג לצדדים. הם עובדים על מסמך כזה באינטנסיביות מאז ינואר וקיוו לקבל תשובות סופיות מהצדדים עד סוף החודש, יעד שנראה בלתי סביר כרגע. במחלקת המדינה האמריקנית ממשיכים בינתיים לעבוד על גיבוש מסמך, מתוך תקווה להציג אותו לשני הצדדים עוד השבוע.

עוד בנושא תהליך השלום:
אבו מאזן שב מארה"ב: "זלזול בזכויותינו לא מקובל"
משפחות שכולות ללבני: "רוצחים אינם קלף במשא ומתן"
הרצוג: "במקום לשחרר אסירים, צריך להקפיא ההתנחלויות"

שחרור אסירים פלסטינים ברמאללה, 31 בדצמבר 2013. יותם רונן
אסירים פלסטיניים ששוחררו בדצמבר האחרון/יותם רונן

"העיסוק העיקרי של האמריקנים כרגע הוא לשכנע את שני הצדדים להאריך את השיחות, עם או בלי מסמך", אמר גורם פלסטיני לוואלה! חדשות. "הדרישות בצד הפלסטיני ברורות מאוד. המחיר שאבו מאזן דורש כדי לא להתחיל בעוד חודש בדיוק בפניות למוסדות האו"ם - שחרור אסירים והקפאת הבנייה בהתנחלויות. לגבי מסמך, לא יהיה מסמך שמקובל על הפלסטינים בלי התייחסות ברורה לנושא ירושלים". בישראל, לעומת זאת, מטילים וטו מוחלט על כל אזכור של בירה פלסטינית במזרח ירושלים בשלב הזה של השיחות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לחץ על שרי הליכוד לאיים בהתפטרות

במקביל לקשיים שחווים האמריקנים בצד הפלסטיני, בישראל צפויה השבוע מחאה נרחבת נגד ביצוע הפעימה הרביעית של שחרור האסירים הפלסטינים, שאמנם מוטלת בספק אך עדיין עשויה לצאת לפועל אם האמריקנים יצליחו לשכנע את הצדדים להאריך את השיחות. ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" צפוי להקים היום אוהל מחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים, ולקיים מחר הפגנה נגד שחרור המחבלים מול מלון פרק בנתניה. הארגון מפעיל לחץ על שרי הליכוד והבית היהודי להצטרף לסגן שר הביטחון דני דנון ולהודיע גם הם כי יתפטרו מתפקידיהם אם הפעימה הרביעית תצא לפועל.

בסוף השבוע, לאחר שובו מפגישה עם הנשיא אובמה בוושינגטון, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "יש לנו הסכם עם ישראל בנוגע לפעימה הרביעית של האסירים ואנו מקווים כי הפעימה הזו תתקיים". השר הפלסטיני לענייני שחרור אסירים, עיסא קראקע, אמר כי ביצוע הפעימה הרביעית הוא אבן בוחן לאמינות ישראל בקשר לשלום ולצדק האזורי, וטען כי ישראל תישא באחריות הסכנות הכרוכות באי-שחרור האסירים.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully