וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העסקה: פולארד ויתר על שימוע לגבי שחרורו

1.4.2014 / 19:37

המרגל היהודי הכלוא בארה"ב ויתר על השימוע שהיה אמור להתקיים היום. זאת לאחר שנודע שבמסגרת העסקה המתגבשת להארכת המו"מ עם הפלסטינים, הוסכם בין היתר על שחרורו

צילום: רויטרס, לע"מ, ערוץ 7; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: לירון בארי

בצל העסקה המסתמנת בין ישראל לארצות הברית, שאמורה לכלול את שחרורו בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים והארכת המשא ומתן עם הרשות, המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד ויתר על השימוע בנוגע לשחרורו שהיה אמור להתקיים היום (שלישי) - כך הודיעה יו"ר ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר בארצות הברית, פטרישיה סמות. סטיבן האסק, חבר בוועדה, הוסיף כי השימוע אמור היה להיערך בכלא שבו פולארד כלוא, בצפון קרוליינה, וסירב להוסיף פרטים.

ויתורו של פולארד, הכלוא מאז 1985, נובע ככל הנראה מהסיבה שהוא מבין שייתכן שישוחרר בקרוב במסגרת העסקה.

תהליך השלום - כותרות אחרונות:
לזרז את העסקה: נתניהו שוקל להקדים את ישיבת הממשלה
תרגיל פולארד: כך דוחק נתניהו את בנט לפינה
מפקדו של פולארד: אלה הסודות האמיתיים שגנב המרגל

מוקדם יותר הערב תקף שר השיכון, אורי אריאל, את העסקה המתגבשת. בראיון לגלי צה"ל הסביר אריאל שפולארד עצמו מתנגד לעסקה "חסרת בושה" מסוג זה, בטענה כי הוא אינו מוכן ששחרורו יותנה בשחרור אסירים פלסטינים.

לטענת גורמים ששוחחו עם ראש הממשלה, העסקה המדוברת תכלול את שחרורו של פולארד עוד לפני ליל הסדר ואת המשך המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים עד 2015. בתמורה לכך, ישראל תסכים לשחרר את מחבלי "הפעימה הרביעית" וכן 400 אסירים נוספים ללא דם על הידיים, רובם צעירים וחלקם נשים, שהיא תקבע את זהותם - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. כמו כן, במסגרת העסקה ישראל תסכים להקפאת בנייה "שקטה" בהתנחלויות.

נתניהו בודק אפשרות להקדים את ישיבת הממשלה

מוקדם יותר הערב נודע כי במזכירות הממשלה בודקים כעת אפשרות להקדים את ישיבת הממשלה, שאמורה להתקיים ביום ראשון, כדי שהשרים יצביעו על העסקה. טרם התקבלה החלטה בנושא, אך השרים עודכנו שייתכן שהישיבה תתקיים עוד לפני סוף השבוע.

הבוקר עדכן נתניהו את שריו הבכירים על פרטי העסקה המסתמנת, וזאת לאחר שנועד הבוקר פעם נוספת בירושלים עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי. השניים ניסו "ללטש" את הפרטים האחרונים של הסכם להארכת המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, וזאת בהמשך לשיחה בת כשלוש שעות אמש, שבמהלכה הוצגה העסקה.

שחרור אסירים פלסטינים ברמאללה, 31 בדצמבר 2013. יותם רונן
אבו מאזן חוגג ברמאללה את שחרור האסירים בפעימה השלישית/יותם רונן

על פי גורמים ששוחחו עם ראש הממשלה, העסקה תכלול את שחרורו של פולארד עוד לפני ליל הסדר ואת המשך המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים עד 2015. בתמורה לכך, ישראל תסכים לשחרר את מחבלי "הפעימה הרביעית" וכן 400 אסירים נוספים ללא דם על הידיים, רובם צעירים וחלקם נשים, שהיא תקבע את זהותם - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. כמו כן, במסגרת העסקה ישראל תסכים להקפאת בנייה "שקטה" בהתנחלויות.

רובם המכריע של שרי הימין, מהליכוד-ביתנו ומהבית היהודי, העדיפו היום שלא להתייחס לאופן הצבעתם הצפוי על העסקה, אם זו תובא לאישור הממשלה. לפי שיקבלו החלטה בנושא, ממתינים שרי הימין לראות אם הפלסטינים מקבלים את ההסכם, ואם נשיא ארצות הברית ברק אובמה יאשר את דבר השחרור בקולו, לפני שיגיבו. לעומתם, שרי יש עתיד והתנועה צפויים לתמוך בעסקה, כמו גם השרים משה יעלון ויובל שטייניץ מהליכוד.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully