וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזרז את העסקה: נתניהו שוקל להקדים את ישיבת הממשלה

1.4.2014 / 18:03

במזכירות הממשלה בודקים אפשרות לקיים את הישיבה עוד השבוע - במקום ביום ראשון. זאת, לאחר שהושגה הסכמה עם ארה"ב לגבי הארכת המשא ומתן ושחרור פולארד תמורת שחרור אסירים

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: לירון בארי

השרים מתלבטים, נתניהו רוצה החלטה מהירה: לאחר שהושגה הסכמה בין ישראל לבין ארצות הברית על עסקה להארכת השיחות, במזכירות הממשלה בודקים כעת אפשרות להקדים את ישיבת הממשלה, שאמורה להתקיים ביום ראשון, כדי שהשרים יצביעו על העסקה. טרם התקבלה החלטה בנושא, אך השרים עודכנו שייתכן שהישיבה תתקיים עוד לפני סוף השבוע. מחר (רביעי) צפוי שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לשוב לאזור לצורך פגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

תהליך השלום - כותרות אחרונות:
תרגיל פולארד: כך דוחק נתניהו את בנט לפינה
נתניהו עדכן השרים: הקפאה ושחרור אסירים תמורת פולארד
שחרור פולארד – רק במסגרת "עסקת חבילה גדולה"

הבוקר עדכן נתניהו את שריו הבכירים על פרטי העסקה המסתמנת, וזאת לאחר שנועד הבוקר פעם נוספת בירושלים עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי. השניים ניסו "ללטש" את הפרטים האחרונים של הסכם להארכת המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, וזאת בהמשך לשיחה בת כשלוש שעות אמש, שבמהלכה הוצגה העסקה.

ישיבת ממשלה, מרץ 2014. דני מרון, מעריב
נתניהו באחת מישיבות הממשלה בחודש שעבר/מעריב, דני מרון

על פי גורמים ששוחחו עם ראש הממשלה, העסקה תכלול את שחרורו של פולארד עוד לפני ליל הסדר ואת המשך המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים עד 2015. בתמורה לכך, ישראל תסכים לשחרר את מחבלי "הפעימה הרביעית" וכן 400 אסירים נוספים ללא דם על הידיים, רובם צעירים וחלקם נשים, שהיא תקבע את זהותם - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. כמו כן, במסגרת העסקה ישראל תסכים להקפאת בנייה "שקטה" בהתנחלויות.

רובם המכריע של שרי הימין, מהליכוד-ביתנו ומהבית היהודי, העדיפו היום שלא להתייחס לאופן הצבעתם הצפוי על העסקה, אם זו תובא לאישור הממשלה. לפי שיקבלו החלטה בנושא, ממתינים שרי הימין לראות אם הפלסטינים מקבלים את ההסכם, ואם נשיא ארצות הברית ברק אובמה יאשר את דבר השחרור בקולו, לפני שיגיבו. לעומתם, שרי יש עתיד והתנועה צפויים לתמוך בעסקה, כמו גם השרים משה יעלון ויובל שטייניץ מהליכוד.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully