וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארכת המו"מ - רק אם תוקפא הבנייה בהתנחלויות"

בצל פגישת נתניהו עם שר החוץ קרי בניסיון להביא להארכת המגעים המדיניים, החליטו הפלסטינים להציב את תנאיהם לכך, אם לא ישוחררו האסירים. בין השאר, נשקלת גם פנייה לאו"ם

צילום: לע"מ, רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, נחת אתמול בישראל ונפגש בשעות הערב בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בניסיון להביא לפריצת דרך מדינית, שתוביל להארכת המשא ומתן עם הפלסטינים. קרי היה אמור להיפגש גם עם יו"ר הרשות אבו מאזן, אך הפגישה שתוכננה נדחתה, ככל הנראה, להיום (שלישי) הבוקר.

בתוך כך, מוסטפא ברגותי, אחד מחברי ההנהגה של פתח, אמר אמש לסוכנות הידיעות "מען", כי במהלך ישיבת ההנהגה המורחבת, שכללה את חברי הוועדה המרכזית של הפתח, הוועד הפועל של אש"ף ונציגי הפלגים השונים, הוחלט על שלושה מהלכים מרכזיים אם לא תבוצע הפעימה הרביעית של שחרור האסירים: המו"מ המדיני לא יוארך אם ישראל לא תקפיא לחלוטין את הבנייה בהתנחלויות, למוסדות הבינלאומיים ובראשם האו"ם כדיי לקבל הכרה במדינת פלסטין ויציאה של משלחת בת חמישה חברים שיידונו עם חמאס על נושא הפיוס וינסו למצוא לו פתרון.

עוד בוואלה! חדשות:
לדור על הרשעת אולמרט: "השופט קבע - אין איש מורם מעם"
ומי מרוויח בגדול מהרשעת אולמרט? נתניהו, והחבר לפיד
הממשלה בצרפת התפטרה; שר הפנים הוכרז כראש ממשלה

גורמים מדיניים בישראל אישרו כי במסגרת השיחות עם האמריקנים נשקלת גם האפשרות לשחרר את המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד - אך עד כה לא הושגה הסכמה בנושא. "אם פולארד ישוחרר זה יהיה במסגרת עסקה גדולה הכוללת את הארכת השיחות, שחרור אסירים פלסטינים וערבים-ישראלים ונושאים נוספים", אמר לוואלה! חדשות גורם שמעורה בפרטי השיחות. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר אמש כי אין לו כל עדכון בנושא פולארד. בישראל טוענים זה כמה חודשים ששר החוץ קרי הביע תמיכה בשחרור פולארד, והקושי העיקרי נובע מהניסיון לשכנע את הבית הלבן.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי, מרץ 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
קרי ונתניהו בפגישתם בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

גם סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה אמש מפי גורם המעורה בפרטי המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים כי ארצות הברית דנה באפשרות לשחרור מוקדם של פולארד במסגרת השיחות. במקביל לפגישתו של קרי עם נתניהו, נועד אמש ברמאללה אבו מאזן עם בכירי תנועת פתח לשיחת עדכון על המשא ומתן. בישראל ובארצות מודעים לכך שעל אבו מאזן מופעלים לחצים מתוך תנועתו להודיע על כישלון המשא מתן ולפנות למוסדות הבינלאומיים אם ישראל לא תשחרר את 14 האסירים הערבים-ישראלים שאבו מאזן דרש את שחרורם בתחילת המשא ומתן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עצרת תמיכה בשחרורו של ג'ונתן פולארד, מרץ 2013. טלי מאייר
עצרת תמיכה בג'ונתן פולארד, החודש בירושלים/טלי מאייר

אבו מאזן אמנם לא זקוק לאישור רשמי של התנועה כדי להאריך את השיחות, אך הוא יתקשה להחליט על כך ללא תמריצים פוליטיים משמעותיים, בהם שחרור נוסף של אסירים והגבלות על הבנייה בהתנחלויות. בישראל מסכימים לשחרר מאות אסירים נוספים ומוכנים גם להגבלת הבנייה מחוץ לגושים - צעד שלא ידרוש החלטת ממשלה או צו אלוף. המחלוקות שמונעות בשלב הנוכחי הודעה על הארכת השיחות נוגעות לפרטים ולא לעקרונות: כמה אסירים תשחרר ישראל, מיהם אותם אסירים, בכמה זמן יוארכו השיחות ומה יהיה היעד החדש שיוצב להמשך המשא ומתן, לאחר שהיעד המקורי שהציב קרי - הסכם תוך תשעה חודשים - ירד מהפרק.

(עדכון ראשון: 23:50)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully