וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום לא פשוט עבור אולמרט, זה לא סוף פסוק"

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר ביקשו להדגיש, כי על אף שהורשע בקבלת שוחד, זוכה אולמרט משני סעיפי אישום נוספים. בפרקליטות טענו: קשה להפריז בחומרת המעשים ובנזק לציבור

צילום: דניאל בוק, דוד קורן; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

נראה כי החלטת שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן להרשיע את אהוד אולמרט "תפסה" את ראש הממשלה לשעבר ונציגיו כשהם מופתעים, ויש שיאמרו המומים. אולמרט מיהר לעזוב את בית המשפט בדרך צדדית ונמנע ממגע עם כלי התקשורת הרבים שחיכו לתגובתו.

הכרעת הדין במשפט הולילנד - סיקור מיוחד:
"נוקתה הזוהמה שהדביק אולמרט בצמרת המדינה"
לופוליאנסקי הורשע בקבלת שוחד: "היה מודע לתרומות"
דרמה בפרשת הולילנד: אהוד אולמרט הורשע בקבלת שוחד

פרקליטו של אולמרט, אלי זהר, הגיב להחלטתו של השופט רוזן: "אנחנו צריכים להבין מה משמעות הסעיפים שהורשע בהם, מה משמעות הסעיפים שזוכה בהם ואיך ממשיכים מכאן. אני לא יכול להגיב על דברים שעדיין לא קראתי, אבל לא נאמר שום דבר על קריסה או אי האמנה באולמרט. בסופו של דבר, הקביעה של השופט היא שלא לקח כספים לכיסו, מדובר על התמיכה באחיו ועל ה-60 אלף שקל לצורך מקצועי".

הכרעת הדין המלאה

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן אמר: "זהו כמובן לא יום פשוט, יש לנו הרבה כבוד לבית המשפט, אך צריך לזכור שהוא זוכה משני אישומים מרכזיים. רוב המשפט מבוסס על עד מדינה שהוצהר שהוא זייפן ושקרן ושלצערנו לא יכולנו לחקור אותו נגדית. נלמד היטב את הכרעת הדין, זה לא סוף פסוק".

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום הכרעת הדין בתיק הולילנד. מרץ 2014. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
אולמרט בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

גם רועי בלכר, מצוות ההגנה של אולמרט הגדיר את היום כ"לא פשוט עבורנו ועבור אולמרט". "אולמרט זוכה משני אישומים - שהוא אחראי לכספים שדכנר העביר לשטרית ובסקר שנעשה בידי דכנר", הוסיף בלכר, "אולמרט הורשע בבקשת 500,000 שקל ליוסי אחיו ובקבלת 60,000 שקל לכיסוי גירעונות". "אנחנו נקרא היטב את ההרשעה - דכנר לא נחקר בחקירה נגדית והראיות בעניין יוסי אולמרט הינן נסיבתיות, לא נאמרה המילה האחרונה ואנחנו נשקול את צעדינו", סיכם בלכר.

גם עם שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, החלטת בית המשפט לא היטיבה בלשון המעטה. זאת ראשית משום שהשופט רוזן החליט שלא לקיים דיון בבקשת הפרקליטות לדחות את הכרעת הדין, לנוכח הסכם עד המדינה שנחתם עם זקן. ושנית, זקן הורשעה יחד עם אולמרט ונאשמים נוספים בקבלת שוחד.

עם צאתה מאולם הדיונים, אמרה זקן: "אם הייתי יכולה לדבר הייתי מדברת, יש לי המון מה להגיד. תכבדו אותי שכן אין ביכולתי להגיב. יבוא יום ואומר את אשר על לבי. כבדו את בית המשפט, אמר את דברו, תנו לי ללכת הביתה למשפחתי".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
שולה זקן אהוד אולמרט. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
זקן ואולמרט באולם הדיונים, היום/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

פרקליטה של זקן, עופר ברטל, התייחס להכרעתו של השופט רוזן ואמר: "אנחנו חושבים שמדובר בהכרעת דין מכוננת, אנחנו צריכים כמובן ללמוד אותה. זקן לא חוגגת שום דבר, היא הורשעה בעבירות וחושבת שדרכיה היו לא נכונות. יש ללמוד את הדברים כמו שצריך".

"צריך לזכור שזקן הודתה מהדברים כמעט מהרגע הראשון", אמר ברטל, "הדברים כמעט זהים למה שסוכם בהסדר הטיעון. שמענו את דבריו של השופט בנוגע לעונש ואנחנו אכן מתכוונים להסדיר את עניין העונש ומאוד מקווים שבית המשפט יכבד את ההסדר עם התביעה".

"התנהלות מקוממת ומסמרת שיער"

התובע מטעם הפרקליטות, יוני תדמור, נשא עם תום הדיון דברים נחרצים: "התוצאה של בית המשפט הינה ההוכחה שהלוחמה בשחיתות מחייבת מאבק עיקש וחסר פשרות. לפני ארבע שנים התייצב דכנר לפני רשויות האכיפה וגולל סיפור של שחיתות שפשתה במשך שנים. היום הכריע השופט כי לא מדובר בסיפורי בדים אלא בהתנהלות מקוממת ומסמרת שיער שפשתה במשרד התמ"ת ובעיריית ירושלים. קשה להפריז בחומרת המעשים ובנזק שהיה לכל אחד ואחת מאיתנו שמעוניינים להאמין שנבחרי הציבור פועלים לטובתם".

תדמור הוסיף: "יידע מעתה כל לוקח ונותן שוחד כי גם אם הוא פועל במחשכים, לא לעולם חוסן. המשטרה והפרקליטות לא יחסכו במאמצים כדי למגר תופעות פסולות שכאלו מקרבנו. כך נעשה, כפי שפעלנו בפרשה זו, ללא מורא ותוך ראייה שכולם שווים תחת החוק. אני מודה למשה לדור, שהיה פרקליט המדינה לאורך רובו המכריע של התיק, שהוביל אותנו וזכה לביקורת לאורך כל הדרך. נציג את עמדתנו בנוגע לעסקת הטיעון עם זקן בהמשך".

תדמור התייחס גם למאמצי הפרקליטות לחתום על הסכם עד מדינה "בדקה ה-90" עם זקן. "לא היינו עסוקים בספקולציות, היינו להוטים לעשות זאת", אמר תדמור, "כמו שפורסם, לא ראינו לנכון לחתום איתה על הסכם ללא ראיות חותכות, אך משהובאו ראיות מוצקות שחשבנו שיש להביא לבית המשפט לפני הכרעת הדין פעלנו. אנחנו מכבדים את הכרעת בית המשפט שהגיע למסקנה זו גם ללא הראיות החדשות".

השופט בתיק הולילנד, דוד רוזן. מרץ 2014. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
השופט רוזן נכנס לאולם הדיונים, היום/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

"לפי דעתנו היה מקום להביא את הראיות הנוספות לפני הכרעת הדין", טען תדמור, "אנחנו לא סבורים ולא סברנו שמדובר במשפט אולמרט, אלא הולילנד. מדובר בפרשה חמורה, שחיתות שפשתה בכל מוסדות השלטון שדכנר בא איתם במגע. אולמרט הוא אחד משורה ארוכה של נאשמים, ואנחנו התייחסנו ברצינות לכל נאשם ונאשם כאילו הוא עומד לבדו מול בית המשפט. ידענו שאצל אולמרט לא נמצאו ראיות ישירות על כספים בחשבונותיו והיה צריך לחפש ראיות לא ישירות, ולכן היינו זהירים. העמדנו לדין רק במקרים שחשבנו שיש סיכויים סבירים להרשעה, והתוצאות מדברות בעד עצמן". "הדברים שנשמעו הם חמורים מאוד", סיכם תדמור, "מדובר בהרשעה גורפת, ואנו נעתור לעונש ההולם להכרעת הדין ולחומרת המעשים בהם הורשע אולמרט. נשקול את עמדתנו בנוגע לעונש לאחר שנקרא את הכרעת הדין במלואה".

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום הכרעת הדין בתיק הולילנד. מרץ 2014. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
אולמרט ופרקליטו אלי זהר, היום/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, ליאת בן ארי, אמרה: "יצא הצדק לאור, סיפור שלפני ארבע שנים הובא אלינו וחשבנו שהוא בדיוני, לא יכול להיות שכל כך הרבה אנשים מקבלים שוחד בעיריית ירושלים, במסדרונות הממשלה, במנהל מקרקעי ישראל, והיום אמר בית המשפט בקול רם וברור: 'די לשחיתות'. מבחינה זו מדובר בהישג מאוד מאוד גדול לפרקליטות ולמערכת המשפט בישראל".

"לדור עמד בלחצים גדולים לפי הפרסומים", טענה בן ארי, "אך אנחנו לא עמדנו בשום לחצים, הדבר היחיד שהניע אותנו זה לעשות את מלאכתנו כנדרש וכראוי ובשקט, כדי להביא את הראיות לפני בית המשפט כדי שיקבל את ההכרעה הנכונה". לגבי עדותה המחודשת של זקן, אמרה בן ארי: "צפינו כל מיני תרחישים, נביא את הדברים בפני בית המשפט והוא יקבל את ההחלטה הסופית. אנחנו חשבנו שיש להציף את הדברים מול בית המשפט, כדי שהוא יקבל את ההחלטה הנכונה. כיוון שאי אפשר לדבר על מה שיש לנו, אנחנו נבחן את הדברים לאור הערותיו של בית המשפט, ובסופו של יום אנחנו נקבל את ההכרעה שלנו האם להביא את הדברים לפני בית המשפט, אשר יחליט האם לקבל את הסדר הטיעון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully