וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פקיסטן לשעבר מואשם בבגידה: "מעדיף מוות"

31.3.2014 / 12:08

משפטו של פרבז מושארף נפתח לאחר דחיות מרובות, בטענה שהשעה את החוקה לאחר שתפס את השלטון בהפיכה צבאית ב-2007. אם יורשע הוא עלול לעמוד בפני גזר דין מוות

נשיא פקיסטן לשעבר פרבז במכוניתו לאחר דיון בבית המשפט באשמת בגידה, איסלמבד, 31 במרץ 2014. רויטרס
פרבז מושארף במכוניתו לאחר הדיון בבית המשפט באיסלמאבאד, היום/רויטרס

הנשיא לשעבר של פקיסטן, פרבז מושארף, כפר בחמשת אישומי הבגידה במשפט שנפתח נגדו הבוקר (שני). השופט, פייסל ערב, התעלם מבקשת ההגנה ולא אפשר דחייה נוספת של המשפט, שהחל רשמית בנובמבר האחרון. אם יורשע, מושארף עלול להישלח למאסר עולם או לגזר דין מוות.

לאחר הקראת האישומים נגדו, עמד מושארף זקוף והצהיר "לא אשם" על כל אחד מהסעיפים. סעיף האישום העיקרי נגד הנשיא לשעבר הוא השעיית החוקה בניגוד לחוק ב-2007 והנהגת משטר חירום במדינה, במסגרת ניסיונו להאריך את תקופת כהונתו.

לחפותו טען מושארף כי השעיית החוקה נעשתה בתיאום עם הממשלה במדינה ובהסכמתה, והצביע על העובדה שאיש מחבריה "אינו עומד למשפט לצדו".

"אני רוצה לדעת איפה הצדק שלי ברפובליקה האיסלאמית של פקיסטן, אני רק נתתי למדינה ולא לקחתי דבר", אמר לבית המשפט. לאחר מכן הוסיף: "אני מעדיף מוות על כניעה".

עוד בוואלה! חדשות:
דרמה בפרשת הולילנד: אהוד אולמרט הורשע בקבלת שוחד
התחממות בקוריאה: חילופי אש בין הצפון לדרום
ארדואן הכריז על ניצחון בבחירות: ”אויביי ישלמו”

תומכיו של נשיא פקיסטן לשעבר פרבז מושארף בהפגנה לקראת פתיחת משפטו באשמת בגידה, קראצ'י, 30 במרץ 2014. רויטרס
הפגנת תמיכה במושארף לקראת פתיחת משפטו, אתמול בקראצ'י/רויטרס

מושארף תפס את השלטון בהפיכה צבאית בעת כהונתו כרמטכ"ל פקיסטן ב-1999 מידיו של ראש הממשלה דאז נוואז שריף, שהודח והוגלה. ב-2008 התפטר מושארף לאחר שורה של הפגנות נגדו ויצא לגלות בלונדון, ממנה חזר למדינה ב-2013 על מנת להתמודד בבחירות לראשות הממשלה באותה שנה. בסופו של דבר מושארף לא התמודד ויריבו שריף זכה בבחירות, והחל את כהונתו השלישית כראש ממשלה. מאז חזרתו למדינה שוהה מושארף במעצר בית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תומכיו של נשיא פקיסטן לשעבר פרבז מושארף בהפגנה לקראת פתיחת משפטו באשמת בגידה, קראצ'י, 30 במרץ 2014. רויטרס
"דורשים משפט צדק". תומכיו של מושארף בעיר קראצ'י, אתמול/רויטרס

משפטו של מושארף עבר דחיות רבות מאז שהחל בסוף השנה שעברה. בתחילה סירב הנשיא לשעבר להופיע בבית המשפט, לאחר שלא הכיר בסמכותו. גם מצבו הבריאותי המידרדר של מושארף עיכב את ההליך המשפטי.

באמצעות עורכי דינו טען מושארף כי המערכת המשפטית מוטה מכיוון שליבתה את ההפגנות שהובילו להתפטרותו ב-2008. עוד טען מושארף כי לא יוכל לזכות למשפט הוגן תחת שלטונו של יריבו המושבע, ראש הממשלה שריף. דחייה נוספת של המשפט התרחשה לאחר שנמצאו מטעני נפץ באזור נתיב נסיעתו של הנשיא לשעבר לבית המשפט. מושארף ניצל ממספר התנקשויות בחייו בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully