וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן תעמיד לדין את הנשיא לשעבר בגין בגידה

פרבז מושארף מואשם שהשעה את החוקה בניגוד לחוק. אם יורשע, הוא עלול להישלח למאסר עולם או לעמוד בפני גזר דין מוות. במקביל, הוא מואשם ברצח רה"מ לשעבר בנזיר בהוטו ב-2007

ממשלת פקיסטן דורשת מבית העליון להעמיד לדין את הנשיא לשעבר, פרבז מושארף, ולהאשימו בבגידה. מושארף, שתפס את השלטון בפקיסטן בהפיכה צבאית ב-1999 והחזיק בו עד התפטרותו ב-2008, מואשם שהכריז על מצב חירום ב-2007 והשעה את חוקת המדינה בניגוד לחוק.

אם יורשע, מושארף עלול להישלח למאסר עולם, ואף לעמוד בפני גזר דין מוות. הנשיא לשעבר כבר עומד בפני כמה כתבי אישום, בהם אחריות למהומות שגבו את חייהם של יותר מ-100 אזרחים, וניסיון לפטר את השופטים הבכירים במדינה.

פרבז מושארף, לשעבר נשיא פקיסטן. GettyImages
פרבז מושארף/GettyImages

בחודש אוגוסט הוגש נגד כתב אישום בגין רצח וקשירת קשר לרצח מנהיגת האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, בנזיר בהוטו, ב-2007. כתב האישום נחשב חסר תקדים בפקיסטן, שבמשך מחצית שנות קיומה נשלטה על-ידי הצבא, ועד כה רווח בה הנוהג כי קצינים בכירים חסינים מהעמדה לדין, גם אחרי פרישתם לגמלאות.

אם אכן מושארף יגיע למשפט, הוא יהיה המנהיג הצבאי הראשון בפקיסטן שעומד לדין בגין בגידה. הוא חזר השנה לפקיסטן השנה מגלות עצמית כדי להתמודד בבחירות לראשות הממשלה, אך לא התמודד לבסוף. נוואז שריף, אותו הדיח ב-1999, זכה בכהונה שלישית כראש ממשלה.

לקריאה נוספת
נשיא פקיסטן לשעבר מואשם ברצח בנזיר בהוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully