וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פקיסטן לשעבר מואשם ברצח בנזיר בהוטו

20.8.2013 / 11:47

הגשת כתב האישום נגד פרבז מושארף נחשבת צעד חסר-תקדים במדינה שיותר מחצי שנות קיומה נשלטה בידי קציני צבא. בהוטו, מנהיגת האופוזיציה ורה"מ לשעבר, נרצחה בפיגוע ב-2007

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בית משפט בפקיסטן הגיש היום (שני) כתב אישום נגד נשיא המדינה לשעבר פרבז מושארף, בגין רצח מנהיגת האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, בנזיר בהוטו. התביעה הודיעה כי מושארף מואשם בשלושה סעיפים, בהם רצח, סיוע לרצח וקשירת קשר לפיגוע שבו נרצחה בהוטו לפני שש שנים.

מושארף, שחזר לפקיסטן בתחילת השנה בתקווה לזכות בבחירות, מוחזק במעצר בית. הדיון במשפטו צפוי להתחיל בסוף החודש הקרוב.

כתב האישום שהוגש נגד מושארף, שכיהן כמפקד הצבא ותפס את השלטון בהפיכה ב-1999, נחשב לצעד חסר תקדים בפקיסטן. הסטטוס קוו במדינה - שבמשך כמחצית שנות קיומה נשלטה על-ידי הצבא - קובע כי קצינים בכירים חסינים מהעמדה לדין גם אחרי פרישתם לגמלאות. כעת, נראה שממשלתו החדשה של נוואז שריף מנסה להיגמל מכך ולבער את מנגנוני השחיתות.

פרבז מושארף, לשעבר נשיא פקיסטן. GettyImages
מושארף בשובו לפקיסטן מגלות בחודש מרץ השנה/GettyImages

מושארף הגיע הבוקר לבית המשפט תחת אבטחה כבדה בשל איומים על חייו. הוא לא הגיב לאישומים שהוגשו נגדו והדיון ארך 20 דקות בלבד. עורכת דינו, אפשאן אדיל, הכחישה את כל הטענות נגד מרשה, ואמרה כי מדובר ב"כתב אישום מפוברק".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

צפו בכתבה של צ'אנל 4 ובתיעוד ההתנקשות בבהוטו

בנזיר בהוטו נרצחה בחודש דצמבר 2007 ברוואלפינדי, בפיגוע התאבדות משולב בירי במהלך עצרת בחירות שכינסה, זמן קצר אחרי ששבה לפקיסטן מגלות. הממשלה, בראשות מושארף, האשימה את הטליבן באחריות להתנקשות, ומושארף עצמו טען כי הוא אף הזהיר את בהוטו ואמר לה שחייה בסכנה. לפני שנרצחה, בהוטו אמרה כי אם יאונה לה רע, יש להטיל את האחריות על מושארף.

דו"ח שפרסם האו"ם בשנת 2010 קבע כי ממשלת מושארף הייתה יכולה למנוע את הרצח וכי היא כשלה באבטחתה של בהוטו. במשך כל השנים שחלפו מאז ההתנקשות עלו האשמות כי מושארף שלח את המתנקשים כדי לחסל את בהוטו, יריבתו הפוליטית והפופולרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully