וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פקיסטן לשעבר נשלח למעצר - וברח במשאית שחורה

רויטרס

18.4.2013 / 12:08

הגנרל בדימוס פרבז מושארף חזר לפקיסטן אחרי גלות של ארבע שנים, בתקווה להתמודד בבחירות הקרובות. בית המשפט פסל את מועמדתו - והורה על מעצרו באשמת בגידה

בית המשפט העליון בפקיסטן הורה הבוקר (חמישי) לעצור את הנשיא לשעבר, פרבז מושארף, באשמת בגידה ופיטורים לא-חוקיים של שופטים בזמן מצב החירום שהוכרז במדינה ב-2007. מושארף היה נתון עד כה בשחרור בתנאי ערבות, ובית המשפט הורה לבטל את שחרורו.

מושארף, שנכח באולם בית המשפט באיסלמבד, נמלט במכונית שחורה בליווי מאבטחיו הצמודים. עורכי דינו של מושארף מסרו כי הוא "שוקל את צעדיו" אך לא אמרו היכן הוא נמצא. החלטתו של מושארף להימלט מבית המשפט מעמידה את צבא פקיסטן בעמדה מביכה. שומרי ראשו הם חיילים המסונפים למשרד הפנים, אך מפקדיהם הישירים הם קציני צבא.

נשיא פקיסטן לשעבר, פרבז מושארף. רויטרס
נשיא פקיסטן לשעבר, פרבז מושארף/רויטרס

מושארף, גנרל בדימוס, חזר לפקיסטן בחודש שעבר אחרי ארבע שנים של גלות, בתקווה שיוכל להתמודד בבחירות לפרלמנט שייערכו במדינה ב-11 במאי. זאת, אף שידע שהוא עלול להיעצר וחרף איומים בהוצאה להורג מצד אנשי הטליבן, המתנגדים לקרבתו למערב.

ואולם, בית המשפט בעיר פשאוור הוציא השבוע צו ביניים כדי למנוע ממושארף להתמודד בבחירות. לפי שעה, המועמד המוביל לזכות ברוב בפרלמנט הוא ראש ממשלת פקיסטן לשעבר, נוואז שריף, שאותו הדיח מושארף כמפקד הצבא בהפיכה בשנת 1999. מושארף נאלץ להתפטר מתפקידו בשנת 2008 ומאז נע בין לונדון לארצות המפרץ הפרסי. פקיסטן מנהלת נגדו שורה של הליכים משפטיים שונים, ובין היתר הוא נחקר בגין אחריות לרצח ראש הממשלה לשעבר, בנזיר בוטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully