וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות דת בפקיסטן: עשרות בתי נוצרים הוצתו

10.3.2013 / 5:55

המוני מוסלמים תקפו את הנוצרים בעיר לאהור לאחר שאחד מתושביה נעצר בחשד לחילול שמו של הנביא מוחמד. בתים וכלי רכב הועלו באש וחנויות נבזזו. "מדוע זאת אשמתנו? מה עשינו?"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המון זועם תקף אתמול (שבת) אוכלוסייה נוצרית בפקיסטן, בעקבות דיווחים על אדם נוצרי שחילל את שמו של הנביא מוחמד. בתים וכלי רכב בעיר לאהור שבמזרח פקיסטן הוצתו, כך עולה מתמונות ששודרו בטלוויזיה המקומית. לדברי עדי ראייה, המהומות החלו כבר בשישי לאחר שגבר מוסלמי האשים אדם נוצרי בכך שביצע חילול הקודש – עבירה שבפקיסטן עשויה להביא גם לעונש מוות. קרוב ל-50 בתים הועלו באש ועסקים רבים נבזזו. רבים מהתושבים הנוצרים נמלטו מהאזור מחשש שייהרגו.

המון הצית בתי נוצרים בעיר להאור בפקיסטן, 9 במרץ 2013. רויטרס
מעלים באש צלב בעיר לאהור/רויטרס

המשטרה עצרה את סוואן מסיה, צעיר בן 26, בגין חילול שם הנביא. לדברי עבדול מג'יד, שוטר מקומי, פרץ האלימות החל כאשר הוא סרב למסור את החשוד לידי ההמון הזועם. "בלילה שעבר, לאחר שעצרתי את האיש, אמרתי לכולם שעצרתי אותו ואין צורך בכל הסלמה. אבל קבוצה אחת התעקשה שאעביר אותו לידיהם. אותה קבוצה אחראית לכל זה", אמר מג'יד בהתייחסו למתקפה על הנוצרים.

גורמים אחרים טענו כי האלימות הייתה מוצדקת. "אתמול, לאחר ששתה יין, הגבר הזה ביצע חילול קודש נגד הנביא. לכן חברים מקבוצתנו מפגינים כך שהממשלה תדע זאת ותוציא אותו להורג", אמר אחמד חאנזדה.

חאני מסיה, אחד מהנוצרים שביתו הוצת, תיאר בבכי את ההתקפה ההמונית על חפים מפשע: "זו טעות מצידו של אדם אחד, הוא ראוי לקבל עונש. מדוע זאת אשמתנו? מה עשינו? יכולנו להיות אחראים אם היינו עושים משהו. זו אכזריות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
המון הצית בתי נוצרים בעיר להאור בפקיסטן, 9 במרץ 2013. רויטרס
המון הצית בתי נוצרים בעיר להאור בפקיסטן, 9 במרץ 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully