וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה מפקיסטן הנאשמת בכפירה שוחררה בליווי צבאי

9.9.2012 / 1:23

לאחר שבית המשפט קבע כי יש לשחרר את ריפתה מסיה בערבות בשל עדויות על אימאם מוסלמי שחשוד כי הפליל אותה, היא הוברחה על ידי מסוק למיקום סודי על מנת למנוע פגיעה בחייה

מסוק של צבא פקיסטן מילט אתמול (שבת) את ריפתה מסיה, הנערה הנוצרית הנאשמת בחילול השם, לאחר שבית המשפט הורה ביום שישי לשחררה בערבות. המסוק הטיס את הנערה בת ה-14, שלפי חלק מהדיווחים סובלת מתסמונת דאון, למיקום סודי על מנת להגן על חייה מפני פגיעה של קיצונים דתיים.

ריפתה מסיה, הנערה הנוצרית הנאשמת בחילול השם בפקיסטן, ספטמבר 12. רויטרס
הנערה מובלת מחוץ לבית הכלא בליווי כוחות הביטחון/רויטרס

עלייתה של מסיה למסוק כשפניה עטופות בצעיף ירוק תועדה בשידור חי בטלוויזיה בפקיסטן. היא לוותה בכוחות משטרה רבים. השופט החליט לשחרר את הנערה בערבות לאחר שהרשויות בפקיסטן עצרו בשבוע שעבר אימאם מוסלמי בחשד שהפליל את הנערה בשריפת קוראן. בכיר במשטרה הפקיסטנית, מוניר חוסיין ג'פרי, אמר אז כי האימאם נעצר בעקבות תלונות של עדים בכפר הסמוך לבירה איסלמבאד בו מתגוררת מסיה. "העדים אמרו כי הוא קרע דפים מהקוראן והניח אותם בתיקה שבו היו ניירות שרופים", אמר הבכיר. איש לא באמת ראה את מסיה מבצעת את המעשה בפועל, אלא רק יוצאת מביתה עם האפר ארוז בתוך כלי, ומחפשת מקום להשליך אותו. עורכי דינה מצפים כעת שבית המשפט יבטל את האישומים לאור העדויות החדשות.

עוד טרם מעצרה, סיפורה של מסיה עורר דאגה בינלאומית, משום שעל פי חוקי המדינה, חילול השם הוא עבירה שדינה מוות. אך גם עם שחרורה, החשש לחייה עודנו תלוי. אישומים מסוג זה מעוררים בדרך כלל מהומות על רקע דתי נגד קהילות מיעוטים והחוק נגד חילול השם זוכה לתמיכה רחבה בקרב העם. שני גורמים בכירים בממשל שביקשו לחולל רפורמה בחוק נורו למוות, אחד על ידי שומר ראשו. עורכי דין השליכו לעבר הרוצח ורדים והשופט שגזר את דינו נאלץ לברוח מהמדינה. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר האישומים בחילול השם, וארגוני זכויות אדם חוששים שהם מוגשים בשל נקמה אישית. מ-1987 היו לפחות 250 תיקי חילול השם ו-52 בני אדם נהרגו לאחר שהואשמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully