וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח העיתונאי היהודי דניאל פרל: חשוד נוסף נעצר

פרל, אזרח ישראלי, נחטף בינואר 2002 בזמן שעבד על תחקיר בפקיסטן. שוביו שיספו את גרונו וערפו את ראשו, ותיעדו את הוצאתו להורג בסרטון. מחקר העלה כי 14 חשודים נמלטו

התפתחות נוספת בחקירת רציחתו של העיתונאי האמריקני דניאל פרל. הרשויות בפקיסטן הודיעו כי נעצר אדם החשוד ברצח פרל, כתב ה"וול סטריט ג'ורנל" שהוצא להורג במדינה ב-2002. רשת סי-אן-אן דיווחה הבוקר (שלישי) מפי מקורות באיסלמבד כי החשוד הוא קארי עבד אל-האיי, שככל הנראה עמד מאחורי החטיפה של פרל, בן 38 במותו. לא ידוע עדיין מה היה הקשר שלו להוצאה להורג.

פרל, יהודי בעל אזרחות ישראלית, נחטף בינואר 2002 בזמן שהיה בדרכו לקראצ'י. הוא עבד על תחקיר אודות ריצ'רד ריד, "מחבל הנעליים" שניסה לפוצץ מטוס של חברת אמריקן איירליינס בטיסה מפריז למיאמי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההוצאה להורג זיעזעה את העולם אחרי גופתו של פרל נמצאה מבותרת לעשרה חלקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדרכו לפגישה עם מי שסבר שהוא מקור עיתונאי מקרב קבוצה איסלמית קיצונית, נחטף פרל על ידי קבוצה שכינתה עצמה "התנועה הלאומית לשיקום הריבונות של פקיסטן". החוטפים טענו כי פרל הוא מרגל אמריקני ושלחו לוושינגטון שורה של תביעות עבור שחרורו, בהן דרישה לשחרור אסירים פקיסטנים ומסירה של מטוסי קרב לארצם. כעבור כעשרה ימים שוסף גרונו של פרל וראשו נערף. סרטון שפרסמו השובים תיעד את ההוצאה להורג.

אדם אחד הואשם במעורבות ישירה בחטיפה

בעבר נעצרו כמה חשודים שהואשמו בסיוע לחטיפתו של פרל. אחד מהם, אחמד עומר סעיד שייח, מטיף קיצוני יליד בריטניה, הכחיש את הטענות נגדו. שייח, שהואשם גם במעורבות בחטיפת אזרחים זרים בהודו ובפקיסטן, נידון לגזר דין מוות, וממתין כיום לביצוע עונשו. עוד שלושה נאשמים שהורשעו בסיוע לחטיפה מרצים כיום מאסר עולם.

ואולם, מחקר שנערך ב-2011 במחלקה לעיתונאות של אוניברסיטת ג'ורג'טאון העלה ספקות לגבי המשפט שהתנהל לארבעה, וגרס כי הרשויות נעזרו בראיות מפוקפקות כדי להרשיעם. החוקרים טענו כי 27 בני אדם היו מעורבים בחטיפה, וכי 14 מהם מעולם לא נתפסו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully