וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפר בריכת דגים בחצר - ומצא אינדיאני בן אלף שנה

אלי ארתורק בן ה-14 ממדינת יוטה חשב תחילה שמדובר בעצמות בעל חיים, אולם חוקרים מעריכים שיש להן קשר לשבטים מהאזור. "זה היה נראה כמו גולגולת, אני חושב שיש עוד בסביבה"

גולגולות בקטקומבה. ShutterStock
"בני אדם שכנו בעמק הזה למעלה מעשרת אלפים שנים"/ShutterStock

ארכיאולוגיה בחצר האחורית: עצמות אדם היו כנראה הדבר האחרון שאלי ארתורק, בן 14 מיוטה, ציפה להיתקל כשהחל לחפור בחצר ביתו בור שישמש כבריכת דגים. ארתורק, שגילה את הממצאים שלשום (שישי), סבר תחילה שמדובר בעצמות של בעל חיים. ואולם, חוקרים זיהו אותן כעצמות אדם, והעריכו כי הן שייכות לאינדיאני שחי לפני כאלף שנים. כעת נבדק אם יש למת הקדום קשר לשבטים שקיימים כיום באזור.

"בני אדם שכנו בעמק הזה למעלה מעשרת אלפים שנים", אמר דובר מחלקת המורשת והאומנויות של יוטה לעיתון מקומי. בימים הקרובים ינתח אנתרופולוג משפטי את השרידים כדי ללמוד עוד על מי שהם היו שייכים לו - זכר או נקבה, גיל וכן מוצא תרבותי.

לאחר מכן, יישלחו הממצאים למחלקה לענייני אינדיאנים במדינה, וזו תבדוק אם השרידים קשורים לשבטים בעלי צאצאים החיים היום. אם יימצא קשר משפחתי כלשהו, ייתכן שה"יורשים" ידרשו לקבל את העצמות ולערוך טקס קבורה מסורתי.

ארתורק סיפר לתחנת טלוויזיה מקומית על הרגע שבו מצא את העצמות: "זה היה נראה כמו גולגולת, ודי מפחיד. אני חושב שיש עוד עצמות בסביבה, ושלא היה לי מזל גדול כל כך שמצאתי את העצמות האלה".

מציאת קברים של אינדיאנים אכן אינה נדירה בסולט לייק סיטי, העיר שבה מתגורר ארתורק. דובר מחלקת המורשת סיפר כי היחידה מקבלת בממוצע שישה דיווחים בשנה על מציאת עצמות עתיקות.

עוד ידיעות שאסור לפספס:
תיעוד: מבריחי סיגריות מאנייה נתפסו "על חם"
לא עוד תמונה משפחתית: הנסיך ג'ורג' ממיס לבבות
צפו ברגע המרגש: חירשת מלידה שומעת בפעם הראשונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully