וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו ברגע המרגש: חירשת מלידה שומעת בפעם הראשונה

ג'ואן מילן הבריטית לא שמעה קול אנושי ב-40 שנותיה. השבוע, הודות לניתוח שעברה, הגיע הרגע הגדול בחייה. "זה הדבר הכי מרגש שקרה לי, אני לא מפסיקה לבכות מאושר"

צילום מסך

זה היה השבוע המרגש ביותר בחייה של ג'ואן מילן, אישה חירשת ועיוורת מבריטניה. בגיל 40, והודות לניתוח מיוחד שעברה לאחרונה – היא זכתה לשמוע בפעם הראשונה צלילים וקולות.

מילן נולדה ב-1974 בעיר גייטסהד שבצפון בריטניה, כשהיא חירשת לחלוטין. האבחון היה שהיא סובלת מ"תסמונת אשר", תסמונת גנטית נדירה שפוגעת בראייה ובשמיעה. בסוף שנות ה-20 לחייה היא החלה לאבד גם את ראייתה, עד שהתעוורה. בחודש שעבר, בעצת רופאיה, עברה מילן ניתוח מיוחד באוזניה במהלכו הושתלו בשבלול האוזן שלה שתלים מיוחדים.

חירשת 39 שנה שומעת קול אנושי לראשונה. יוטיוב, צילום מסך
"זה הרגע הכי מרגש בחיי, הייתי בשוק". מילן/צילום מסך, יוטיוב

היא נאלצה לחכות ארבעה שבועות מייגעים של החלמה והתאוששות מהניתוח שהוכתר כהצלחה, ורק השבוע – כשמצבה השתפר, ניתן האישור להפעיל את עזרי השמיעה שהושתלו באזניה. הצוות בחר להשמיע לה את השיר "Imagine" של ג'ון לנון, על החלום שהתגשם עבורה. "זה היה הרגע הכי מרגש והחוויה הכי בלתי-נתפסת בחיי. אני בשוק", אמרה מילן.

בסרטון שהועלה לרשת נראית מילן בביקורת הראשונה אצל הרופאה, אחרי ששבה לשמוע. ההתרגשות שאחזה בה כששמעה את הרופאה מדברת אליה הייתה אדירה ולוותה בדמעות של אושר. "את שומעת אותי?", שאלה הרופאה, ומילן השיבה לה: "כן!". "אני צריכה ללמוד מה הם הצלילים שאני שומעת, וכעת אני בונה 'ספריית קולות' במוח", סיפרה מילן לדיילי מירור הבריטי. "לשמוע דברים בפעם הראשונה זה כל כך מרגש – מהקול שעושה המתג כשאתה מדליק אור, ועד הצליל של מים זורמים. אני לא יכולה להפסיק לבכות, ואני כבר מבינה איך כל זה משנה לחלוטין את חיי".

מאז שהיא אובחנה כלוקה בתסמונת ובמשך שנים, המטרה של מילן הייתה להוות מעין "מנטורית" לאחרים המתמודדים עם התסמונת ועם הקשיים הפיזיים שמתלווים אליה. בשנה שעברה, הודות לעבודתה המסורה היא הייתה מועמדת לפרס מיוחד על פועלה למען החברה.

עוד סיפורים שאסור לפספס
איך הפך גלעד שליט לסמל באיראן?
בן שנה וחצי זחל בכביש בהרצליה
דנמרק: "עשו סקס - למען המדינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully