וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הגז בירושלים: הטכנאי טוען - "לא הרחתי"

30.3.2014 / 18:48

על האיש, שנאסר עליו לחזור לעבודה גם בחודש הקרוב, שב בינתיים לחברה בתפקיד אחר. "לא הייתי חוזר אם הייתי מאמין שיש לי נגיעה". השופט: "החשדות נותרו כשהיו"

עומר מירון, עריכה: מתן חדד

טכנאי הגז החשוד בגרימת מוות ברשלנות בפיצוץ בלון הגז בירושלים לפני כחודשיים התפרץ היום (ראשון) במהלך דיון בבית משפט השלום בעיר ואמר לנציג המשטרה: "אם לא הרחתי (ריח של גז, י"א) למה שאני אקרא להם?". זאת בהתייחס לטענה כי היה עליו להזעיק את הטכנאי הראשי של חברת "סופרגז". בדיון הוארכה ההחלטה האוסרת על הטכנאי לחזור לעבודתו עד ל-4 במאי. האיש, שפרטיו עדיין אסורים לפרסום, שב בינתיים לעבוד בחברה בתפקיד משרדי.

טכנאי הגז שוחרר ממעצר: "המצפון שלי נקי". עומר מירון
"עשיתי את הבדיקה היסודית ביותר". טכנאי הגז לאחר שחרורו ממעצר בחודש ינואר/עומר מירון

הפיצוץ שאירע בשכונת גילה גבה את חייהם של ארבעה בני אדם, בהם אברהם וגלית טופאן ובנם יוסף חיים פעוט בן השנתיים. שכנתם לינדה שוורץ מתה מפצעיה כשבוע וחצי אחרי הפיצוץ. עשרה בני אדם נוספים נפצעו. הטכנאי חשוד כי לאחר שהגיע למקום בעקבות דיווח על ריח גז שהורגש בבניין, ניסה לטפל בדליפה ללא הצלחה, אמר כי ימשיך לטפל בבעיה בבוקר ועזב את המקום. שעתיים לאחר מכן התרחש האסון.

"לטעמי, ישנו חשד סביר לכך שהיו בדיקות שהיה צריך לבצע והוא לא ביצע באותו היום", כתב שופט השלום בהחלטתו. "לא ראיתי שחשד זה התגבר ולטעמי הוא נותר כשהיה", הוסיף. המשטרה ביקשה להאריך את האיסור של הטכנאי לחזור לעבודתו כטכנאי גז ל-60 יום, אולם בהסכמת הצדדים החליט כאמור בית המשפט להאריך את האיסור בחודש נוסף.

עוד על אסון הגז:
בקבוקי תינוק, שברים והרס: בחזרה לזירת אסון הגז
פעוט והוריו נהרגו בפיצוץ גז בדירה בירושלים
אסון הגז בירושלים: "הטכנאי נחשד ברשלנות בעבר"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פיצוץ בלוני גז בבניין במהלך הלילה. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
הבניין בשכונת גילה בירושלים לאחר הפיצוץ, לפני חודשיים/יואב דודקביץ'

הטכנאי, שהיה נסער, פנה לשופט במהלך הדיון: "הוא (החוקר, י"א) כל הזמן בא ושואל אותי שאלות ואני חוזר על התשובות. גם אם יקראו לי, אני לא אשתף איתם יותר פעולה. הוא חוזר ואומר לי שאני הייתי צריך להזעיק את המנהל הטכני הראשי. אני טכנאי כבר שנים".

הטכנאי הדגיש: "פה במקרה הזה לא הרחתי. עשיתי את הבדיקה היסודית ביותר ולא מצאתי, ואחרי שלא הרחתי עזבתי את המקום. אם הייתי מאתר ריח הייתי קורא למנהל הטכני. חודשיים שמטפטפים בתקשורת והחוקרים ואנשים שלא מבינים בעניין אומרים כל מיני דברים. זה לא היה בדירה סמוכה, אפשר לומר שהפיצוץ היה בבניין אחר", חזר על טענותיו מבעבר.

הטכנאי, שהגיע לדיון לבוש במדי החברה, הוסיף: "מצפונית, לא הייתי חוזר לעבודה ונוהג באוטו של החברה אם הייתי מאמין שיש לי נגיעה בדבר. הייתי שם את המפתחות".

"המשיב לא ידע להסביר מדוע לא פעל לפי הנהלים"

נציג המשטרה בדיון, רס"מ ג'קי בן יקר, טען היום כי החשוד "לא איתר את התקלה ועזב את המקום. מתחזקת הטענה שהמשיב לא פעל על פי נהלי החברה. העובדה היא שהמנוח הריח של גז, קרא קריאת מוקד לטכנאי והתוצאה ידועה. יש לנו קריאה ויש לנו תוצאה טרגית בסופה".

אברהם וגלית טופאן ובנם יוסף חיים טופאן, מהרוגי האסון של פיצוץ הגז בירושלים, ינואר 2014. נועם מושקוביץ, באדיבות המשפחה
"לנו קריאה למוקד ויש לנו תוצאה טרגית בסופה". בני משפחת טופאן שנהרגו בפיצוץ הגז/באדיבות המשפחה, נועם מושקוביץ

בהמשך פנה בן יקר לטכנאי ואמר: "לבי באמת איתך. אין לי דבר אישי נגדך". לבית המשפט אמר: "המשיב לא ידע להסביר את דרך פעולתו, דבר שלמעשה מחזק את החשד כנגדו שהוא לא פעל לפי הנהלים. אדם שנותן שירות לאזרח שסומך עליו, ולא ידע לספק תשובות מה עשה בדיוק ומתי – זה מחזק את החשד נגדו. בהמשך קיבלנו את הנהלים מהחברה והחשד נגדו התחזק עוד יותר". הוא סיכם כי "אין זה יהיה נכון להחזיר את הטכנאי לתפקידו בטרם הוחלט סופית על גורל התיק".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully