וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הגז בירושלים: "הטכנאי נחשד ברשלנות בעבר"

2.2.2014 / 12:05

בית המשפט האריך ב-3 ימים את הרחקת הטכנאי החשוד בגרימת מותם של ארבעה בפיצוץ בבניין בירושלים מעבודתו. הטכנאי בתום הדיון: "נעשה לי עינוי דין, איך יכולתי למנוע את זה?"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

טכנאי הגז החשוד בגרימת מוות ברשלנות לאחר שארבעה בני אדם מתו בפיצוץ גז בבניין דירות בירושלים לפני כשבועיים, חשוד ברשלנות גם במקרים קודמים – כך חשפה היום (ראשון) המשטרה במהלך דיון בעניינו בבית משפט השלום בירושלים. "עולה חשד לטיפול לקוי של המשיב גם לאירועים קודמים בשנים שעברו", אמר נציג המשטרה, רס"מ ג'קי בן יקר.

בנוגע לאירוע הנוכחי, הסביר רס"מ בן יקר כי מחומר החקירה עולה שיש לטכנאי חלק נכבד במה שקרה. "לטעמנו הבדיקה של הטכנאי הייתה לא מספיקה, גם לפי הנהלים של חברת הגז. אם באותו הערב הוא היה קורא למנהל הטכני, האירוע הזה יכול היה להימנע כי הוא היה מגיע עם ציוד אחר", הוא אמר.

עוד על אסון הגז:
דוח: "ברז שנפתח בשוגג, לא רשלנות הטכנאי"
בקבוקי תינוק, שברים והרס: בחזרה לזירת אסון הגז
אחת הנפגעות בפיצוץ מתה מפצעיה

שוחרר ממעצר הטכנאי החשוד ברשלנות שגרמה לפיצוץ גז בבניין בשכונת גילה, ירושלים. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
"הבדיקה לא הייתה מספיקה". הטכנאי עם שחרורו ממעצר/נועם מושקוביץ

בתום הדיון החליט בית המשפט להאריך בשלושה ימים נוספים את הרחקתו של הטכנאי מעבודתו בחברת "סופרגז". בית המשפט אסר על הטכנאי לעסוק בעבודה טכנית הכרוכה בתשתיות גז בחברה למשך חודשיים, אולם עם תום ההרחקה בהמשך השבוע הוא הוא יורשה לחזור לעבודה בחברה בעבודה משרדית. אחרי 11 ימים נוספים הוא יורשה גם לחזור לעבודה בסניף בירושלים.

בסיום הדיון, אמר הטכנאי כי עושים לו עינוי דין. "הפיצוץ התרחש בדירה אחרת בעקבות דליפת גז שנגרמה על ידי הדיירים באותה הדירה ולא קשורה אליי או לחברה שבה עבדתי", טען הטכנאי. "עם כל הצער שבדבר, איך יכולתי למנוע את זה? אני מכבד את החלטת בית המשפט. אני עובד כבר 30 שנה, ואני יודע שאני עובד טוב. זה לא היה בדירה סמוכה, אפשר לקרוא לזה בניין אחר. אני מרגיש בסדר גמור, המצפון שלי נקי ואני מקווה לחזור לעבודה בהקדם האפשרי".

סנגורו, עו"ד יהודה שושן, הוסיף: "למן היום הראשון טענו שלא מדובר בתקלה שנובעת מרשלנות של מרשי. ממצאים שהגיעו לידנו מורים על העובדה שלא הייתה למרשי יכולת למנוע את הפיצוץ שקרה. המקרה מאוד מצער, אבל אני לא מצליח להבין את זה שהיום יודעים שהפיצוץ היה בדירה אחרת ולא מנסים לבוא בטענות לאותם גורמים שהביאו לאותו הפיצוץ". עו"ד שושן טען כי המשטרה פועלת בבית המשפט על מנת להרגיע את הציבור ואת התקשורת, ולא כדי לפתור את הבעיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פיצוץ בלוני גז בבניין במהלך הלילה. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
"הפיצוץ היה בדירה אחרת". הבניין שבו אירע הפיצוץ/יואב דודקביץ'

אברהם טופאן, רעייתו גלית, ובנם הפעוט יוסף חיים נהרגו כאשר מערכת הגז בביתם שבשכונת גילה בבירה התפוצצה. 11 בני אדם נוספים נפגעו בפיצוץ, בהם לינדה שוורץ, שמתה כעבור כמה ימים מפצעיה. הדיירים בבניין שנפגע הריחו גז בערב הפיצוץ והזמינו את הטכנאי. הוא ניסה לטפל בדליפה ללא הצלחה, אמר לדיירים כי מדובר בטיפול ראשוני עד למחרת בבוקר ועזב את המקום. כשעתיים לאחר מכן אירע הפיצוץ הקטלני.

הטכנאי נעצר בחשד לרשלנות, אבל כבר למחרת הפיצוץ הוא שוחרר למעצר בית, אחרי שהתקבל הערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי בעיר על המשך החזקתו במעצר. "אני מרגיש בסדר גמור והמצפון שלי נקי. פעלתי לפי הנהלים", אמר אז. "הלוואי שהייתי מקבל את הקריאה לאותה דירה שבה אירע האסון, אולי הייתי יכול לעשות משהו. יכול להיות שהייתי נפגע בעצמי, אבל אני נקראתי לדירה אחרת ושם פעלתי כהלכה", הוסיף.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully