וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנאי הגז שוחרר: "המצפון שלי נקי, פעלתי לפי הנהלים"

21.1.2014 / 19:26

הטכנאי שביקר בבית משפחת טופאן שנספתה באסון, אמר בצאתו מהמעצר: "הלוואי והיו קוראים לי לדירה הנכונה". הדיירים גיבו אותו: "דליפה כזו, טכנאי אחד לא יכול לתקן ברגע"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, כבאות והצלה ירושלים, מד"א, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

"אני מרגיש בסדר גמור, והמצפון שלי נקי. פעלתי לפי הנהלים", כך אמר הערב (שלישי) טכנאי חברת "סופר-גז", החשוד בין היתר בגרימת מוות ברשלנות בפיצוץ הגז בשכונת גילה בירושלים, כששוחרר למעצר בית אחרי שהתקבל הערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי בעיר על המשך החזקתו במעצר.

בצאתו מתחנת משטרת מרחב מוריה הוא הביע את השתתפותו בצער המשפחה ואמר: "הלוואי שהייתי מקבל את הקריאה לאותה דירה בה אירע האסון אולי הייתי יכול לעשות משהו. יכול להיות שהייתי נפגע בעצמי - אבל אני נקראתי לדירה אחרת ושם פעלתי כהלכה". על הטכנאי נאסר להגיע לזירה - אלא אם המשטרה תבקש ממנו - ונאסר עליו ליצור קשר עם גורמים בחברת הגז למשך שבעה ימים בכדי למנוע שיבושי חקירה.

אלא שתושבי הבתים שנפגעו בפיצוץ, שגבה את חייהם של שלושת בני משפחת טופאן ופצע 11 נוספים, אינם מאשימים את הטכנאי שביצע את התיקון. "הדליפה המדוברת הייתה שם שנים", אמרו לוואלה! חדשות, והבהירו: "לפעמים הרגישו אותה חזק יותר ולפעמים פחות - אבל תמיד היה שם ריח של גז". משפחה נוספת הוסיפה: "אם כבר האחריות היא של החברה אבל לא של הטכנאי עצמו. אנחנו לא מאשימים את הש"ג, אבל זה לא אומר שלא נתבע את החברה. אנחנו נדבר ען השכנים, נתייעץ עם עורכי דין ונחליט על צעדינו בקרוב".

עוד בנושא אסון הגז
הדיירים שפונו מהבניין שקרס בירושלים: "הפכנו לפליטים"
האזינו לשיחה למוקד מד"א: "כל הבניין קרס"
"המקום נראה כמו פיגוע, הבית שלי הרוס עד היסוד"

אסון הגז: הטכנאי החשוד ישוחרר למעצר בית. עומר מירון
הטכנאי החשוד בבית המשפט/עומר מירון

משטרת ירושלים נמצאת בעיצומה של חקירת הפיצוץ אתמול. מפרטי החקירה הידועים עד כה עולה כי אברהם טופאן, שנספה באירוע עם אשתו גלית ובנו הפעוט יוסף חיים, הוא האדם שהתקשר אל חברת סופר-גז והזמין את הטכנאי לראשונה. הטכנאי הגיע לדירת המשפחה, נכנס וביצע טיפול ראשוני בדליפה. מעדותו במשטרה עולה כי הוא מסר להם שהוא או טכנאי אחר יבוא למחרת להשלים את תיקון התקלה. במשטרה עדיין מנסים לאמת אם הטכנאי אכן סגר את ברז הגז של משפחת טופאן או של הדירה השכנה אליהם, בה אירע ככל הנראה הפיצוץ הראשוני.

עדנה, המתגוררת באחת הדירות בבניין שקרס אמרה היום כי אמנם צריך לבדוק אם הוא פעל לפי הנהלים, אבל הוסיפה: "דליפה כזו - טכנאי בודד לא מסוגל לתקן ברגע". "אני בטוחה שעברו עליו, כמו גם עלינו, ימים קשים", אמרה, "אבל אני לא מאשימה אותו. יכול להיות שהדרך של הרשויות שלא טיפלו בנושא היא לקחת את הטכנאי כשעיר לעזאזל".

זירת הפיצוץ של בלוני גז בדירה בירושלים. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
המשטרה ממשיכה לחקור את הזירה בירושלים/נועם מושקוביץ

יצוין כי מהעדויות עולה כי גם שעות אחרי ההודעה הראשונית של טופאן וביקור הטכנאי החשוד, נמשך ריח הגז החריף. במשטרה מנסים לברר אם התושבים אכן פנו פעם נוספת לחברת הגז ואם התקיים דין ודברים בין החברה לתושבים ומה היה טיבו. דבר אחד ברור – מאז עזיבת הטכנאי, שעתיים לפני הפיצוץ שאירע בשעה 1:05 בלילה, איש מאנשי חברת הגז לא הגיע לבחון את התקלה.

במשטרה בודקים גם אם הטכנאי פעל לפי הנהלים, בדק ותיקן את שנידרש ממנו. כמו כן מנסים לקבוע את שרשרת הפיצוץ: מה גרם לניצוץ הראשוני, האם הפיצוץ הראשוני היה בדירה השכנה למשפחת טופאן כפי שחושדים ומה היה מסלול הפיצוץ שהביא לטרגדיה הנוראית. להערכת גורמים במשטרה, עד לשבועות הקרובים יהיו תשובות לשאלות הללו.

אברהם וגלית טופאן ובנם יוסף חיים טופאן, מהרוגי האסון של פיצוץ הגז בירושלים, ינואר 2014. נועם מושקוביץ, באדיבות המשפחה
בני משפחת טופאן שנספו באסון/באדיבות המשפחה, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully