וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנאי הגז ישתחרר בערב, הדיירים: "הפכנו לפליטים"

21.1.2014 / 11:50

המשטרה לא צפויה לבקש שוב להאריך את מעצרו של הטכנאי החשוד ברשלנות בפיצוץ הגז בירושלים. העירייה שיכנה את דיירי הבניין במלון עד יום ראשון. "אחרי זה אלוהים גדול"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, כבאות והצלה ירושלים, מד"א; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בית משפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעור טכנאי הגז שנעצר בחשד לרשלנות שהביאה לפיצוץ הגז בירושלים והורה כי יישאר במעצר עד הערב (שלישי) בשעה 19:00 ולא עד מחר, כפי שהחליט בית משפט השלום. על הטכנאי נאסר להגיע לזירה אלא אם המשטרה תבקש ממנו ונאסר עליו ליצור קשר עם גורמים בחברת הגז למשך שבעה ימים בכדי למנוע שיבושי חקירה.

משטרת ירושלים נמצאת בעיצומה של חקירת הפיצוץ אתמול ברחוב שבתאי הנגבי בירושלים. מפרטי החקירה הידועים עד כה עולה כי אברהם טופאן, שנספה באירוע עם אשתו גלית ובנו הפעוט יוסף חיים, הוא האדם שהתקשר אל חברת סופר-גז והזמין את הטכנאי לראשונה. הטכנאי אכן הגיע לדירת המשפחה, נכנס וביצע טיפול ראשוני בדליפה. מעדותו במשטרה עולה כי הוא מסר להם שהוא או טכנאי אחר יבוא למחרת להשלים את תיקון התקלה. במשטרה עדיין מנסים לאמת אם הטכנאי אכן סגר את ברז הגז של משפחת טופאן או של הדירה השכנה אליהם, בה אירע ככל הנראה הפיצוץ הראשוני.

עוד על פיצוץ הגז בירושלים:
האזינו לשיחה למוקד מד"א: "כל הבניין קרס"
הפיצוץ בירושלים: הפצועה שכבה שעה תחת ההריסות
משפחה נמחקה: "בנו גרם לו אושר שכל העיר הרגישה"

הארכת מעצר של טכנאי הגז שחשוד בפיצוץ הגז בדירה בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
הטכנאי מובל לדיון בהארכת מעצרו, אתמול/טלי מאייר

שעות אחרי ההודעה הראשונית של טופאן וביקור הטכנאי החשוד, ריח הגז החריף, כך עולה מהעדויות. במשטרה מנסים לברר אם התושבים אכן פנו פעם נוספת לחברת הגז ואם התקיים דין ודברים בין החברה לתושבים ומה היה טיבו. דבר אחד ברור – מאז עזיבת הטכנאי, שעתיים לפני הפיצוץ, איש מאנשי חברת הגז לא הגיע לבחון את התקלה.

במשטרה בודקים גם אם הטכנאי פעל לפי הנהלים, בדק ותיקן את שנידרש ממנו. כמו כן מנסים לקבוע את שרשרת הפיצוץ: מה גרם לניצוץ הראשוני, האם הפיצוץ הראשוני היה בדירה השכנה למשפחת טופאן כפי שחושדים ומה היה מסלול הפיצוץ שהביא לטרגדיה הנוראית. להערכת גורמים במשטרה, עד לשבועות הקרובים יהיו תשובות לשאלות הללו. הטכנאי החשוד ברשלנות ישהה כאמור במעצר עד הערב, ובמשטרה יבצעו הערכת מצב מחודשת שבה יוחלט אם לבקש את הארכת מעצרו פעם נוספת או לשחררו בתנאים מגבילים ומעצר בית. הערכה היא שהמשטרה תעדיף לשחררו.

בתוך כך, המשטרה גם שוקלת אם להזמין גורמים נוספים בחברה שהיו בקשר עם התושבים לחקירה. בינתיים במשטרה ממשיכים בגביית עדויות של התושבים שנפגעו בפיצוץ שנמצאים כעת בבתי המלון ובתי החולים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
זירת הפיצוץ של בלוני גז בדירה בירושלים. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
המהנדסים עמלים על הערכת נזקי המבנה. כוחות החילוץ וההצלה, אתמול/נועם מושקוביץ

מהנדסי העיר עמלים זה היום השני על הערכת הנזקים במבנה בכדי לקבוע אם ומתי בעלי הדירות יוכלו לחזור אליהן. עשרות דירות נפגעו מהפיצוץ ו-24 משפחות פונו מהן. שתי דירות נהרסו כליל. המהנדסים עוברים דירה דירה, בוחנים את הנזקים, את מצב קירות התמך וכבר קבעו כי המבנה עצמו לא בסכנת קריסה. מממצאים ראשונים עולה כי הפיצוץ גרם לנזק כבד למבנה – בין היתר קירות אבן נעקרו וקומות קרסו.

העירייה הציעה לדיירים מגורים זמניים בבתי המלון המלכים ומונטיפיורי, אך בליל הפיצוץ רק שתי משפחות קיבלו את ההצעה. חלקן שהו בבתי החולים וחלקן העדיפו להעביר את הלילה אצל קרובי משפחה. בלילה השני 11 משפחות עברו לבתי מלון, אך גם סידור זה הוא זמני בלבד. בסופו של דבר התושבים עצמם יצטרכו להתמודד מול חברות הביטוח ולשקול תביעה נגד חברת הגז. נקודת האור של המשפחות היא כוונתה של מחלקת הרווחה בעירייה לסייע למי שלא יוכל לחזור לדירה בשכר דירה למספר חודשים.

עמית אפללו שביתו הוחרב בפיצוץ סיפר: "העירייה שיכנה אותנו בינתיים במלון מונטיפיורי והמשפחה שלנו ועוד כמה משפחות נמצאות פה. אמרו לנו שהסידור הזה טוב עד יום ראשון, אחרי זה אלוהים גדול. אף אחד לא יודע מה נעשה ולאן נלך". עדנה, דיירת נוספת בבניין, הוסיפה: "יש דיבורים על תביעה ייצוגית מול חברת הגז של התושבים שביתם נהרס אבל לכולם ברור שהליך כזה ייקח זמן, הרבה זמן, ולאף אחד לא ברור איפה נגור בינתיים. אנו יודעים שעזרה של העירייה, אם תהיה, תהיה זמנית. בינתיים יש כאן אנשים שעולמם חרב עליהם, כל רכושם, חפצים פרטיים, בגדים, הכול נהרס וגם קורת גג אין להם. הפכנו פליטים ביום אחד".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

פיצוץ בלוני גז בבניין במהלך הלילה. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
פיצוץ בלוני גז בבניין במהלך הלילה. ינואר 2014/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully