וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוקי תינוק, שברים והרס: בחזרה לזירת אסון הגז

28.1.2014 / 0:04

בני משפחת טופאן, שאיבדו 3 מיקירהם בפיצוץ הגז בבירה, קמו מהשבעה וביקשו לראות במו עיניהם את מה שנשאר מהבית. "הנה התיק של יוסף חיים. זוועה, זה מה שרשלנות יכולה לעשות"

צילום: מור שאולי, גדעון צנטנר; עריכה: יותם בן-דוד

בני משפחת טופאן, שאיבדו שלושה מיקיריהם בפיצוץ הגז בשכונת גילה שבירושלים – קמו מהשבעה וחזרו אתמול (שני) למקום האסון. בדירה המפורקת עדיין היו מפוזרים הצעצועים של יוסף חיים בן השנתיים ותיק הגן שלו. מוקדם יותר אתמול נקבע מותה של לינדה שוורץ בת ה-50, שבביתה אירע הפיצוץ לפני שבוע.

יצחק טופאן, אחיו של אב המשפחה אברהם בן ה-56 שנהרג באסון, ביקש יחד עם קרוביו לראות את ההרס במה שהיה פעם ביתו החם של אחיו ושל אשתו גלית שמתה אף היא. המראה שנגלה בפני משפחת טופאן היה מחריד. ספרים ודיסקים זרוקים בכל מקום, בקבוקים של התינוק על הרצפה ושברים של זכוכיות. הקיר שחצץ בין ביתה של משפחת טופאן לזו של משפחת שוורץ פשוט קרס.

עוד על אסון הגז
פיצוץ הגז בבירה: "הכול עלינו, מדינה שערורייתית"
הפיצוץ בירושלים: הפצועה שכבה שעה תחת ההריסות
האזינו לשיחה למוקד מד"א: "כל הבניין קרס"

בית משפחת טופאן, המשפחה שנהרגה באסון הגז בירושלים, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
אוחזים בתיק של יוסף חיים, שנספה באסון/יואב דודקביץ'

"מה שאנו רואים פה זה זוועה. תראו מה רשלנות יכולה לעשות - הרס של בית שמח, שהיה בו אושר", אמר יצחק טופאן שהוסיף כי המשפחה "מאשימה את כולם, את כל מי שאחראי למחדל". לדבריו, על אף שעבר שבוע מהאסון, שום גורם לא הגיע למשפחה האבלה כדי להסביר מה קרה. הוא הטיל את האחריות גם על הטכנאי של חברת סופרגז שהגיע לדירה של אחיו. "הוא היה אצל אחי, בדק, ראה וסגר את הברז", אמר יצחק שטען כי הדליפה המשיכה. "הוא היה אמור לעשות את העבודה הרבה יותר טוב, כי ברגע שסוגרים במקום אחד וממשיך הריח, היה צריך לבדוק זאת. אני מבין דבר אחד: שאם יש ריח וזה לילה, צריך לסגור את כל השעונים. זה ההיגיון הבריא. ואם זה היה קורה - לא היה האסון הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משפחת הנפטרים בבית אסון הגז בירושלים, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
הקירות בבית קרסו. ביקור בהריסות בית משפחת טופאן/יואב דודקביץ'

שמואל, אחיה של אם המשפחה גלית, הוסיף: "אני מחכה לבדיקה של הגורמים, אבל הלוואי שזה יהיה המקרה האחרון. על ישראל להתעורר כבר, כמה פעמים זה קורה לנו על שטויות. הצער הזה הוא צער מיותר, עכשיו אנחנו סובלים".

לינדה שוורץ, ההרוגה הרביעית באסון הגז בירושלים. באדיבות המשפחה
לא היו לה הרבה קרובים בארץ. שוורץ/באדיבות המשפחה

אתמול, כאמור, עלה מספר הנספים באסון לארבעה, עם ההודעה על מותה של לינדה שוורץ, עולה חדשה מרומניה שדליפה במערכת היונקרס בביתה – כך לפי החקירה הראשונית – היא שגרמה לפיצוץ. "היינו חברות טובות מאוד, אנחנו מתגוררות בסמוך וכל יום שישי הייתי מזמינה אותה אליי", סיפרה לוואלה! חדשות מירי, חברתה של שוורץ שהייתה לבורנטית במקצועה. "היא הייתה בחורה מדהימה וחכמה. זו אבדה גדולה מאוד", הוסיפה. לדבריה, לא היו לשוורץ הרבה בני משפחה וחברים בישראל. "איבדתי חברה טובה", נפרדה.

(עדכון ראשון: 19:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully