וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה על הכרעת הדין בהולילנד – רק מחר

השופט החליט שכל הנאשמים יתייצבו לדיון כמתוכנן ולא ייעצרו. ייתכן שההכרעה תינתן כבר מחר, וייתכן שלא. קודם לכן אמרו פרקליטי אולמרט כי דחייה תהיה "שיא של זיהום ההליך"

צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר, מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

החליט לא להחליט: שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, המנהל את משפט הולילנד, החליט אחר הצהריים (ראשון) כי הדיון על הכרעת הדין יתקיים מחר כמתוכנן, אולם הכרעת הדין עצמה – זו תינתן מחר לגבי כל הנאשמים, או חלקם, או שיתקיים דיון בבקשת הפרקליטות לדחות את הכרעת הדין, לנוכח הסכם עד מדינה שחתמה הפרקליטות עם עם שולה זקן, ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. "החלטת הדין תתקבל מחר, אם לגבי כל הנאשמים, אם חלקם, או שיתקיים דיון בבקשת המאשימה", נכתב בהחלטה.

שולה זקן בבית המשפט המחוזי בת"א, אוקטובר 2013. יותם רונן
חתמה על הסכם עד מדינה. זקן בבית המשפט, אוקטובר 2013/יותם רונן

הפרקליטות ביקשה לדחות את ההכרעה בעניינם של זקן ואולמרט, על מנת לאפשר לה לזמן את זקן למסור עדות נוספת בעוד שבועיים. הפרקליטות ביקשה מהשופט רוזן גם לאשר למשטרה לזמן את אולמרט לחקירה בחשד לשיבוש הליכי משפט, הדחת עד בנסיבות מחמירות והטרדת עד, זאת לפני שזקן מוסרת את עדותה בנושא – אישור הנדרש מבית המשפט לנוכח העובדה שאולמרט הוא בחזקת נאשם במשפט פלילי.

אחר הצהריים מסרו עורכי דינו של אולמרט, אלי זהר ורועי בלכר, תגובה לבית המשפט על בקשת הפרקליטות לדחות את הכרעת הדין, ומתחו עליה ביקורת חריפה. הם התייחסו בעיקר לשלב המתקדם של המשפט, שלדבריהם היה השיקול שהניע את הפרקליטות לא לחתום עם זקן על הסדר טיעון תחילה. כמו כן, הם ציינו שיקול נוסף והוא ראיות תומכות. "נדמה כי נשתכח מהמאשימה השיקול הראשון במעלה אותו הציגה לבית הדין הגבוה לצדק והוא השלב המתקדם", כתבו עורכי הדין. "שיקול ראשון במעלה זה יפה שבעתיים כיום, כאשר אנחנו מצויים יום לפני הכרעת הדין. לעניין הראיות – הרי שלטענת עורכי דינו של אולמרט אינן מתייחסות כלל לאישומים נשוא ההליך הזה, אלא לחקירה חדשה".

תיק הולילנד - כותרות אחרונות:
לאחר ההסכם עם זקן: מה האפשרויות של אולמרט?
נחתם הסדר עם שולה זקן; אולמרט: "שערורייה"
יש עסקה עם זקן: 11 חודשי מאסר תמורת עדות נגד אולמרט

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אהוד אולמרט בכנס בנושא הסיקור התקשורתי המשתנה של מלחמה וטרור. ינואר 2014. יואב דודקביץ'
"כאשר במר אולמרט מדובר, הלא יאומן – יסופר". אולמרט/יואב דודקביץ'

עורכי דינו של אולמרט כתבו עוד בתגובתם כי לפי הנחיית פרקליט המדינה שי ניצן, בתום פרשת התביעה תיעשה השלמת חקירה רק במקרים שבהם ההשלמה הכרחית לניהול ההליך המשפטי. אולמרט עצמו, כך נטען, מוכן להיחקר, "אך לא תחת סד זמנים בעייתי שכזה". הם סיכמו באומרם כי מדובר ב"שיא חדש של זיהום ההליך הפלילי". לדבריהם, "טרם נתקלנו במצב בו עמיתיו של בית המשפט אשר ישבו עמו על כס השיפוט אך לאחרונה משיאים לבית המשפט עצות כיצד לנהוג בבקשה התלויות להכרעתו, אך כאשר במר אולמרט מדובר, הלא יאומן – יסופר".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully