וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט יחליט: האם מחר יוכרע הדין בתיק הולילנד?

30.3.2014 / 9:30

אחר הצהריים יוחלט אם לדחות את ההכרעה בתיק בעקבות בקשה של הפרקליטות, שחתמה על הסכם עד מדינה עם שולה זקן. אם ההכרעה לא תידחה, יגישו הצדדים הסדר טיעון מקל לזקן

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

יום לפני המועד המתוכנן, עדיין לא ברור אם תינתן מחר הכרעת הדין בתיק "הולילנד". היום (ראשון) בשעות אחר הצהריים, לאחר שישמע את תגובות שני הצדדים, צפוי שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד רוזן, להחליט אם לדחות את הכרעת הדין. זאת בעקבות בקשה דחופה שהגישה פרקליטות המדינה בנושא, לאחר שחתמה עם ראש לשכת אולמרט לשעבר שולה זקן על הסכם עד מדינה.

הפרקליטות ביקשה לדחות את ההכרעה בעניינם של זקן ושל ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בלבד, זאת במטרה לאפשר לה לזמן את זקן למסור עדות נוספת בעוד שבועיים. כמו כן, ביקשה הפרקליטות מהשופט לאשר למשטרה לזמן את אולמרט לחקירה בחשד לשיבוש מהלכי משפט, הדחת עד בנסיבות מחמירות והטרדת עד, זאת לפני שזקן מוסרת את עדותה בנושא – אישור הנדרש מבית המשפט לנוכח העובדה שאולמרט הוא בחזקת נאשם במשפט פלילי.

עוד על הולילנד:
לאחר ההסכם עם זקן: מה האפשרויות של אולמרט?
נחתם הסדר עם שולה זקן; אולמרט: "שערורייה"
המשטרה לפרקליטות: יש בסיס לשיבוש משפט של אולמרט

אהוד אולמרט שולה זקן. יותם רונן
ההכרעה בעניינים תידחה? זקן ואולמרט/יותם רונן

תיק הולילנד מורכב משלוש פרשות שונות, שבמסגרתן, על פי כתבי האישום, נתנו יזמים שוחד לעובדי ציבור ולנבחרי ציבור על מנת לעקוף בירוקרטיה ועיכובים בבנייה. הפרשה המרכזית קשורה לפרויקט הולילנד בבירה, ובה נאשמים היזמים של הפרויקט שהעבירו כספי שוחד לדמויות מרכזיות על מנת להביא לשינוי ייעוד הקרקע ולהגדלת נפח הבנייה. הכספים, כך נטען בכתב האישום הועברו לא רק לנבחרי הציבור אלא גם למקורביהם ולמוסדות המזוהים עמם, והוסוו באמצעות מערכת כוזבת של תיעוד חשבונות. "כל אלה אפשרו התקיימותה של מערכת יחסי שוחד מסועפת במחשכים בהיקפים נרחבים, שנמשכה לאורך למעלה מעשור, כשבמתחם הולילנד הולך ונבנה בפועל פרויקט מגורים בעל נפח בנייה בהיקפים חריגים מאין כמותם בנופה של הבירה ירושלים", נכתב בכתב האישום.

הפרשות האחרות הן פרשת "הזרע", שבה פעלו היזמים, על פי האישום, באותו אופן להשבחת קרקעות שבשליטת חברת הזרע. היזמים נאשמים כי בין השנים 2002 ו-2005 הם העבירו יותר ממיליון וחצי שקל בכספי שוחד לידי שמואל דכנר, ששימש עד מדינה במשפט עד שמת לפני כשנה, כדי שיעבירם לאולמרט ולזקן, ואלה קיבלו כ-200 אלף שקל. פרשה שלישית היא פרשת "תעשיות המלח", שבה נטען כי יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר פעל לשינוי ייעוד קרקעות בעתלית ובאילת כדי להפוך אותן לקרקעות למגורים, לתיירות ולמסחר, ובמסגרת זו הועברו לפחות 45 אלף שקל לראש מנהל מקרקעי ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
השופט דוד רוזן במשפט הולילנד. דרור עינב
אם לא ידחה את ההכרעה, יצטרך להחליט אם לאשר הסדר טיעון. השופט רוזן/דרור עינב

אם הכרעת הדין בתיק תתקיים במועדה, עוד בטרם יתחיל השופט לקרוא את הכרעת הדין, יבקשו ככל הנראה נציגי הפרקליטות, בשיתוף סנגוריה של זקן, להגיש לבית המשפט את הסדר הטיעון שנחתם בצירוף כתב אישום מתוקן. השופט רוזן יצטרך להחליט אם לאשר אותו. בהתאם להסדר הטיעון, לפי שעה צפויה הפחתה בחומרת אישומי השוחד שבהם עתידה זקן להודות, מחיקת הסעיף על הלבנת הון, הטלת קנס וחילוט כספים שיש לכאורה ברשותה, שקיבלה לא כדין.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully