וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לפרקליטות: יש בסיס לשיבוש משפט של אולמרט

27.3.2014 / 8:00

חוקרי 433 מעריכים כי ניתן לבסס אשמה בעבירה של שיבוש הליכי משפט של אולמרט בהקלטה בה הוא מנסה לשכנע אותה לא לחתום על עסקת עד מדינה במשפט הולילנד. שי ניצן יכריע

צילום: מור שאולי, טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, דניאל בוק; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

במשטרה מעריכים הבוקר (חמישי) כי יש בסיס לעבירה של שיבוש הליכי משפט שביצע לכאורה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כפי שעולה מההקלטה שמסרה אמש יד ימינו לשעבר שולה זקן, במסגרת המגעים בינה לבין הפרקליטות לחתימה על הסכם עד מדינה במסגרת משפט הולילנד - כך נודע לוואלה! חדשות. חוקרי המשטרה העבירו אמש עם סיום החקירה הנוספת של זקן את ממצאיה ליועץ לפרקליט המדינה שי ניצן, שצפוי להכריע - ייתכן שכבר היום, אם לחתום עם זקן על ההסכם.

מדובר ממש בדקה ה-90 של המשפט בו הואשם אולמרט, שכיהן בעת אישור פרויקט הבנייה היוקרתי בירושלים כראש העיר, בקבלת שוחד.

עוד בוואלה! חדשות:
המטוס המלזי: "מתחזק החשד שהטייס גרם להתרסקות"
פיצוץ בכלי רכב בפתח תקווה, אין נפגעים
עובדי הכור בדימונה שחלו בסרטן דורשים משפט חוזר

אמש - חמישה ימים בלבד לפני הכרעת הדין, העידה זקן במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה, בעקבות חידוש המגעים בינה לבין הפרקליטות לקראת הסדר אפשרי שבמסגרתו תעיד נגד אולמרט. מקורביה טענו כי זקן מסרה לחוקרים קלטת שבה נשמע לכאורה אולמרט משבש מהלכי משפט, כשהוא מבקש ממנה לא לחתום על הסדר עדת מדינה עם הפרקליטות.

שולה זקן הבוקר בבית המשפט המחוזי בת"א, אוקטובר 2013. גדעון מרקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ממתינה להחלטת הפרקליטות. שולה זקן/מערכת וואלה! NEWS, גדעון מרקוביץ

זקן כבר העידה בעבר על עבירות שיבוש הראיות לכאורה מצד אולמרט, אולם בפרקליטות החליטו אז שלא לחתום עמה על הסכם עדת מדינה בשל העדר ראיות תומכות חיצוניות וכן בשל השלב המאוחר של המשפט. ניתן לשער כי בשלב זה, רק מידע דרמטי ומוצק יכול להחזיר את הפרקליטות לניהול משא ומתן עמה. המשטרה ערכה עד כה חקירה סמויה בנוגע לדברים שמסרה זקן לחוקרים, ולא מן הנמנע כי עד עתה נבדקו טיב החומרים הנוספים שהביאה עמה, ואתמול היא נקראה לתת עדות חדשה בנוגע לכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אהוד אולמרט באוניברסיטה העברית בהר הצופים, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
אהוד אולמרט/יואב דודקביץ'

עם פרסום דבר החקירה, צוות ההגנה של אולמרט הודיע כי "בעקבות המשך מסע ההכפשה התקשורתי ושורת ההדלפות הבלתי פוסקות היוצאות מן המשטרה והפרקליטות, אנו חוזרים ומתריעים כי כתוצאה מאותן הדלפות, ישנו חשש ממשי לזיהום ההליך המשפטי שנוהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ולפגיעה קשה בטוהר ההליך". עוד נמסר: "לאחר שאתמול דחו בית המשפט העליון, ובית המשפט המחוזי שתי בקשות שהונחו בפניהם לפתוח מחדש את משפט הולילנד, יצאו גורמי האכיפה בהדלפות לפיהן הוחלט לפתוח בחקירה על שיבוש משפט הולילנד".

לדברי פרקליטיו של אולמרט, "להדלפות יש מטרה אחת ויחידה: להשפיע על סיום ההליך המשפטי ערב ההכרעה שנועדה ליום שני הקרוב. בכך למעשה משבשים גורמי האכיפה הליכי משפט, תוך שהם רומסים ברגל גסה את תקינות והגינות ההליך המשפטי ומנסים ליצור אש מעשן". צוות ההגנה הוסיף כי הוא מבקש "לדחות את הניסיונות הללו שמבוססים כולם על שקרים וכזבים שניתן להפריכם על נקלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully