וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח גבית מארה"ב: סיוע של מיליארד ד' לאוקראינה

לצד חבילת הסיוע שאישר הסנאט, הוחלט על הטלת סנקציות נוספות על בכירים רוסים. במקביל, האו"ם גינה את סיפוח חצי האי קרים על ידי רוסיה וקבע כי מדובר במהלך בלתי חוקי

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

הסנאט האמריקני העביר אתמול (חמישי) - כמעט ללא התנגדות - הצעות חוק המאפשרות הענקת סיוע לאוקראינה. ברשימת הסיוע: ערבות להלוואה בת מיליארד דולר. את ההצבעה העביר הסנאט ברוב של 399 קולות בעד ו-19 קולות נגד. לאחר חתימתו של הנשיא ברק אובמה - תאושר ההצעה באופן רשמי. "חשוב שהנשיא פוטין ישמע את זה", אמר בוב מננדז, ראש ועדת יחסי החוץ של הסנאט.

במקביל, העצרת הכללית של האו"ם גינתה את סיפוח חצי האי קרים על ידי רוסיה וקבעה כי מדובר במהלך לא חוקי. החלטת הגינוי התקבלה ברוב גדול של 100 נגד 11, ועם 58 מדינות נמנעות.

עוד באותו נושא:
טימושנקו: "להשמיד את הרוסים בנשק גרעיני"
אובמה נגד פוטין: "סיפוח קרים - לא סוף הסיפור"
מה מפסידה ישראל מהמשבר בקרים?

ההצבעה בסנאט הייתה מופע של סולדיריות עם הנשיא אובמה המבקר בימים אלה באירופה, שהודיע לאחרונה על הטלת סנקציות נגד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ובכירים נוספים ברוסיה ובאוקראינה. את הימים האחרונים מבלה הנשיא בשכנוע בנות בריתה של ארצות הברית לעמוד לצדו בהכשלת צעדיו של פוטין. "אנחנו ברגע מסוכן בהיסטוריה בעל השלכות עולמיות, והעולם צופה בכך", אמר מננדז. לטענתו, ההלוואות והמענקים יעזרו לייצב את כלכלת אוקראינה "ויגבירו את ביצועי כוחות הביטחון במדינה".

חיילים רוסים פורצים לבסיס בלבק. סבסטופול, חצי האי קרים, 22 במרץ 2014. רויטרס
חיילים רוסים בקרים, השבוע/רויטרס

בנוסף לסיוע, החליט הסנאט על הטלת סנקציות כלפי האחראים, לטענתם, לערעור השלום והריבונות של אוקראינה. במסגרת הסנקציות, המכוונות בעיקר לרוסיה, יוקפאו נכסים ויבוטלו ויזות של בכירים שיימצאו אשמים בשחיתות באוקראינה. "ידידיו של פוטין צריכים להכיר בכך שהוא לא הסוס הנכון עליו כדאי להמר", אמר מננדז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מחברותיה באירופה תוכל אוקראינה לקבל 850 מיליון יורו, בצורת מענקים והלוואות בשלושת החודשים הקרובים – "במידה וההסכם שלה עם קרן המטבע הבינלאומית יושלם", כך אמר היום בכיר באיחוד האירופי. במסגרת העסקה שלה עם קרן המטבע זכאית אוקראינה לקבל סיוע הצלה בינלאומי בסך 27 מיליארד דולר. התשלום הראשון מהאיחוד האירופי, הלוואה של 100 מיליון יורו, עשוי להתבצע כבר בחודש הבא. בחודש מאי יעניק האיחוד לאוקראינה 250 מיליון יורו נוספים ובחודש יוני עוד חצי מיליארד יורו.

הכלכלה באוקראינה נמצאת בימים אלה על סף פשיטת רגל. 46 מיליון אזרחי המדינה נאבקים לנהל חיים יציבים מאז הדחתו של נשיא המדינה, ויקטור ינוקוביץ' בחודש שעבר. המחאות שהובילו להדחתו הוצתו בשל החלטתו לחזק את קשרי המדינה עם רוסיה על חשבון חיזוק הקשרים של אוקראינה עם האיחוד האירופי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully