וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נגד פוטין: "סיפוח קרים - לא סוף הסיפור"

נשיא ארה"ב הביע חשש מהאפשרות שרוסיה תעמיק את שליטתה באוקראינה ואמר שאם לא תציית לנורמות בינלאומיות, "יהיה לכך מחיר". הוא הביע תמיכה בסיום תכנית הציתותים של ה-NSA

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הזהיר הערב (שלישי) את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מלהמשיך ולהתערב בנעשה באוקראינה. "איננו מכירים במה שקורה בחצי האי קרים", אמר אובמה בסיומה של ועידת הגרעין בהאג. הוא התייחס לעובדה שהקהילה הבינלאומית טרם הכירה בסיפוח חצי האי לרוסיה ואמר כי לכן לא מדובר ב"סוף הסיפור". עם זאת, לדבריו, "זה יהיה לא הוגן לומר שיש פתרון פשוט למה שכבר קרה בקרים".

הקרב על אוקראינה - כותרות נוספות:
המפסידה ממשבר קרים: ישראל / פרשנות
רוסיה הודחה מה-G8 בעקבות פלישתה לקרים
נשים באוקראינה פתחו בחרם סקס: "אל תתנו לרוסי"

אובמה הביע חשש מהאפשרות שרוסיה תעמיק את היאחזותה באוקראינה. "אנחנו מודאגים גם מהסגת גבול נוספת על ידי רוסיה באוקראינה", אמר הנשיא האמריקני במסיבת העיתונאים המשותפת לו ולראש ממשלת הולנד, מארק רוטה. הוא ציין את הסנקציות שהטיל המערב על רוסיה בעקבות האירועים האחרונים ואמר: "זה תלוי אם רוסיה תנהג באחריות ותראה נכונות לציית לנורמות בינלאומיות... אם לא תעשה זאת, יהיה לכך מחיר", הוסיף.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים בסיומה של ועידת הגרעין בהאג, 25 במרץ 2014. רויטרס
"בדרך כלל, איננו נדרשים לפלוש אליהם על מנת לקיים איתם שיתוף פעולה חזק". אובמה, הערב/רויטרס

אובמה ציין כי רוסיה אינה האיום הביטחוני מספר 1 על ארה"ב, וכי הוא מודאג יותר מהאפשרות שנשק גרעיני יפגע במנהטן. "רוסיה היא מעצמה אזורית שמאיימת על חלק משכנותיה הקרובות, לא מתוך חוזק אלא מתוך חולשה", הוסיף אובמה. "יש לנו (לארה"ב) השפעה ניכרת על שכנינו. בדרך כלל, איננו נדרשים לפלוש אליהם על מנת לקיים איתם שיתוף פעולה חזק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חותם על החוק המשלים סופית את סיפוח חצי האי קרים. מוסקבה, 21 במרץ 2014. רויטרס
פוטין חותם על סיפוח קרים לרוסיה, בשבוע שעבר/רויטרס

הנשיא האמריקני דחה את האפשרות שמשאל העם שבו הצביעו 97% מתושבי קרים על הסיפוח לרוסיה, אשר "אורגן ברשלנות במהלך שבועיים, יכול להיות תהליך חוקי איכשהו".

בנושא אחר, הביע אובמה את תמיכתו בתכנית שמגבשים אנשי ממשלו לסיום תכנית הציתותים של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) וטען כי הדבר יסייע בהשבת האמון הציבורי בממשל. "אני משוכנע שזה מה שיאפשר לנו להתמודד עם הסכנות שאנשים העלו", אמר אובמה. על פי התכנית המתגבשת, הסוכנות תפסיק את האיסוף השיטתי של רישומי שיחות טלפון של אזרחים.

אמש הודחה רוסיה מארגון המדינות המתועשות (G8) בעקבות פלישתה לאוקראינה השכנה וסיפוח קרים. מנהיגי המדינות החברות בארגון – ארצות הברית, בריטניה, קנדה, גרמניה, צרפת, איטליה ויפן – הודיעו על כך בוועידה בנושא הגרעין בהאג. קודם לכן הודיעו כי ועידה של הארגון הכלכלי שתוכננה להתקיים ביוני בעיר הנופש הרוסית סוצ'י תועבר לבריסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully