וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ארדואן מאבד את זה בנאום צווחני במיוחד

ראש ממשלת טורקיה הספיק להשלים עשרות עצרות תמיכה לקראת הבחירות המקומיות במדינה, שייערכו בראשון, אולם היום התשישות הכריעה וקולו נשמע גבוה וצרוד. "באתי למרות הכל"

צילום מסך

המאמצים שמקדיש ראש ממשלת טורקיה לקראת הבחירות המקומיות במדינה עולים לו בבריאות: בנאום שנשא היום (חמישי) רג'פ טייפ ארדואן גברה עליו צרידותו - וקולו נשמע צווחני וגבוה. "אני מתנצל על הקול שלי, אבל לא יכולתי לבטל את הביקור – באתי למרות הכל", אמר לקהל האלפים המריע, שהתאסף בעיר ואן שבמזרח טורקיה – שלושה ימים לפני הבחירות שייפתחו ב-30 במרץ.

מאז החל הקמפיין לפני ארבעה שבועות, התייצב ראש הממשלה ארדואן בממוצע בשתיים עד שלוש עצרות תמיכה ביום. קרוביו ידעו לספר כי קולו, כפי שנשמע היום, משקף את העייפות הרבה בה הוא שרוי, ימים ספורים לפני פתיחת הקלפיות. חרף האירוע המביך, שתפס כותרות באתרי חדשות ברחבי העולם, הודיע ארדואן כי עוד הערב ישתתף בעצרת הנעילה בעיר דיארבקיר.

עוד חדשות מהעולם:
פוטין השתלט על צי הדולפינים הקרביים של אוקראינה
המטוס המלזי: "מתחזק החשד שהטייס גרם להתרסקות"
סיסי התפטר והכריז על מועמדותו לנשיאות מצרים

במהלך הנאום בוואן תקף ארדואן את מפלגת השלום והדמוקרטיה (BDP) הפרו-כורדית, שאוחזת ברוב במועצת העיר, ודחק בתומכיו להצביע עבור מפלגתו, מפלגת הצדק והפיתוח (AKP). "מה גורם ל-BDP לשלוח צעירים להרים (כדי להילחם)? איך המפלגה הזאת יכולה לדבר על שלום, על דמוקרטיה ועל אחווה? אנחנו המפלגה של טורקיה (האמיתית)", אמר ארדואן בקול חנוק. "אנחנו אלה שבנינו בתי חולים, אוניברסיטאות ומגורי עובדים".

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במהלך נאום בחירות, מרץ 2014. רויטרס
הקול בגד בו. ארדואן בעצרת בחירות/רויטרס

מוקדם יותר היום, דיווחו כלי תקשורת בטורקיה כי הממשלה הורתה לחסום את הגישה לאתר תכני הווידיאו יוטיוב. העילה הרשמית לחסימה היא הפצת סרטון שתיעד ישיבה חשאית של כוחות הביטחון. בתקופה האחרונה פורסמו ביוטיוב עשרות סרטונים הכוללים האזנות סתר של ארדואן ושל מקורביו.

בהקלטה שדלפה הבוקר, נשמעים לכאורה בכירים בטורקיה - בהם ראש המודיעין חקאן פידאן ושר החוץ אחמט דאווטאולו - משוחחים על אפשרות לפעילות צבאית בסוריה. השניים מדברים עם קצין בכיר במטכ"ל הטורקי על אפשרות לשלוח כוחות צבא לשטח סוריה, כדי להילחם במורדים קיצוניים שהשתלטו על מתחם קברו של סולימאן שאה - מייסד האימפריה העות'מנית. המתחם נמצא ממזרח לעיר חלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully