וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי התפטר והכריז על מועמדותו לנשיאות מצרים

27.3.2014 / 0:20

ההודעה התקבלה באהדה עצומה ברחוב המצרי. הרמטכ"ל סדקי סובחי הועלה בדרגה ומונה לשר ההגנה. האחים המוסלמים: "לא תהיה שום יציבות תחת שלטון סיסי". הרוג במהומות בקהיר

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

שר ההגנה ומפקד צבא מצרים, עבד אל-פתאח סיסי, הגיש אמש (רביעי) את התפטרותו לנשיא הזמני, עדלי מנסור. בישיבת המועצה הצבאית העליונה בקהיר, הודיע סיסי כי יגיש את מועמדותו לבחירות לנשיאות המתוכננות להתקיים בחודש הבא. במקביל, העלתה המועצה העליונה את רמטכ"ל צבא מצרים, סדקי סובחי, לדרגת גנרל.

סיסי הכריז על התפטרותו לאחר מכן בנאום ארוך ששודר בטלוויזיה המצרית. הוא נשא את הנאום כשהוא לבוש מדים, מה שעורר תהיות על כוונתו "להתאזרח" בתפקיד הנשיא, המובטח לו בשל אחוזי התמיכה העצומים במועמדותו והיעדרם של מתמודדים בולטים אחרים.

"אני עומד לפניכם במדי הצבא שלי בפעם האחרונה, שכן החלטתי לפרוש מתפקידי כשר ההגנה", אמר סיסי בהצהרה הרשמית בטלוויזיה. "כל חיי הייתי חייל של המולדת הזאת, מילאתי את חובתי כדי למלא את שאיפותיה, וכך אמשיך לעשות. זהו רגע משמעותי ביותר עבורי.

"השנים האחרונות בהיסטוריה של עמנו הוכיחו כי איש לא יכול להפוך לנשיא מצרים בניגוד לרצון העם וללא תמיכתו", המשיך סיסי. "איש לא יכול להכריח את המצרים להצביע לנשיא שאינם רוצים בו. לפיכך, אני עומד בפניכם בענווה ומצהיר על כוונתי להתמודד לנשיאות הרפובליקה הערבית של מצרים. רק תמיכתם תעניק לי את הכבוד הגדול הזה".


עוד חדשות מהעולם:
תעלומת הווידוי המצמרר של רוצח היהודים מבוסטון
חתנו של בן לאדן הורשע בתכנון פיגועים נגד אמריקנים
מלזיה: לוויין איתר 122 עצמים החשודים כשברי המטוס

עבד אל פאתח סיסי הגיש התפטרותו בישיבה העליונה בקהיר. צבא מצרים, אתר רשמי
הרמטכ"ל סובחי/אתר רשמי, צבא מצרים

בסיום נאומו אמר סיסי כי ברצונו לדבר חזונו לעתיד. "תקווה שהיא תוצר של עבודה קשה. תקווה שהיא הביטחון והיציבות, החלום של מצרים הקשור למקומה המוביל בעולם... זהו יומי האחרון במדים, אבל אלחם מדי יום עבור מצרים חופשית מפחד וטרור. לא רק מצרים, אלא האזור כולו. אינני יכול לעשות נסים. במקום זאת, אני מציע עבודה קשה", אמר.

הודעתו הצפויה של סיסי בן ה-60 התקבלה לאחר חודשים ארוכים שבהם זכה לאהדה רבה בקרב אזרחי מצרים, וברקע חרושת שמועות בעיתונות הערבית על התפטרותו. שופרי השלטון במצרים סירבו לאשר את הדיווחים הללו, ככל הנראה ברקע המתיחות הביטחונית במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

קמפיין הבחירות נפתח בצל האיום להוציא להורג מאות אזרחים

בקיץ שעבר, סיסי הדיח את הנשיא מוחמד מורסי – הנשיא הראשון שנבחר לתפקיד בבחירות דמוקרטיות. בתקופה האחרונה עשה סיסי מאמצים רבים כדי לפנות לקהל רחב ככל הניתן בציבור – חילונים ודתיים אדוקים כאחד.

ואולם, עונש המוות שנגזר השבוע על מאות מאנשי "האחים המוסלמים" עלול לפגוע בתמיכה הרחבה שהוא זוכה לה. בנוסף, אתמול נפתח עוד משפט המוני נגד 683 חברי התנועה, המוגדרת ארגון טרור, באשמת רצח וחבלה.

ביצוע נדיר של הוצאה המונית להורג, על בסיס משפט בזק – אפילו של פעילים לכאורה בארגון טרור – עלול לפגוע אנושות בתדמיתו. אם בכך לא די, התובע הציבורי במצרים ציווה אתמול על 919 חברים נוספים בתנועה האיסלמיסטית להתייצב למשפט, בטענה כי עומדים נגדם אישומים הכוללים טרור ורצח.


(עדכון ראשון: 21:30)

יושבי בית קפה בקהיר מאזינים לנאומו של שר ההגנה המתפטר עבד אל-פתאח סיסי. 26 במרץ 2014. רויטרס
יושבי בית קפה בקהיר צופים בנאום התפטרותו של סיסי, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully