וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: לוויין איתר 122 עצמים החשודים כשברי המטוס

שר ההגנה המלזי הודיע כי לוויין צרפתי של חברת איירבוס תיעד את העצמים, שגודלם עד 23 מטרים. "לא ניתן לקבוע עדיין אם הם שייכים לטיסה 370, אך זה קצה החוט האמין ביותר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מלזיה אומרת כי קיבלה תצלומי לוויין חדשים, בהם נראים 122 עצמים, החשודים כשברים של המטוס המלזי שהתרסק באוקיינוס ההודי. שר ההגנה הישאמודין חוסיין אמר הבוקר (רביעי) כי התצלומים, שמקורם בלוויין של חברת איירבוס הצרפתית, תיעדו את העצמים ב-23 במרץ. "מדובר בקצה החוט האמין ביותר שהתקבל עד כה", אמר השר המלזי.

השבר הגדול ביותר שנראה בתצלומים הוא באורך 23 מטרים. השברים הקטנים ביותר הם בגודל של כמטר אחד. "עלינו להדגיש כי לא ניתן לקבוע אם מדובר בעצמים השייכים לטיסה 370", הדגיש שר ההגנה המלזי. הוא הזכיר כי הרשויות בקואלה לומפור קיבלו כבר ארבע סדרות של תצלומי לוויין - מאוסטרליה, מסין ושניים מצרפת.

התרסקות המטוס המלזי - כותרות אחרונות
הקופסה השחורה: מרוץ נגד הזמן לאיתור סודות המטוס
כך אותרה מהחלל הטיסה המלזית שהסתיימה באסון
קרובי הנספים מהמטוס קיבלו את בשורת המוות ב-SMS

חדר הבקרה של חברת "אינמרסט"  שאיתרה את המטוס המלזי. לונדון, מרץ 2014. רויטרס
חדר המצב של חברת הלוויינים הבריטית "אינמרסט" שאיתרה את המטוס/רויטרס

במהלך הימים שחלפו מאז היעלמות המטוס ועד ההודעה על התרסקותו, סין הביעה ביקורת חריפה על התנהלות הרשויות בקואלה לומפור, וטענה כי הן התרשלו בחקירה וזלזלו במשפחות. כמו כדי להוסיף שמן למדורה, חברת "מלזיה אירליינס" הודיעה למשפחות הנספים על אובדן המטוס - בהודעת SMS.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"העולם מלא בשנאה, אך זה הישג שאנו עובדים יחד"

כדי לרכך מעט את הסערה, שר ההגנה המלזי חוסיין שיבח הבוקר את המדינות השכנות על שיתוף הפעולה שלהן עם החקירה ועם מאמצי החיפוש. "כל מי שעבר את מה שאנו עברנו בימים האחרונים, הצביע בפניי על כך שעשינו עבודה טובה למדי", אמר השר המלזי. "אין הרבה מדינות בעולם שהיו יכולות לגרום ל-26 אומות לעבוד יחד כך. לא הרבה מדינות יכולות היו להביא את המטוסים המשוכללים ביותר מכל פינה בעולם כדי לבוא ולסייע.

"העולם מלא בפילוג, בשנאה ובמוות. אך חזינו במאמץ משותף מצד כל הפלגים בקהילה, בלי קשר לצבע עור, מין, דת, ואפילו מבלי להתחשב בגבולות. באזור של דרום-מזרח אסיה, בו נאבקים על סלעים בלב הים, כעת אנו עובדים יחד, ואני חושב שזהו הישג גדול".

שלשום הודיע ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזאק, כי מטוס הבואינג 777 התרסק באוקיינוס ההודי, וכי אבד כל סיכוי לאתר ניצולים מבין 239 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו בו. מטוסים וכלי שיט ממשיכים לסרוק בים אחר שברים אפשריים של המטוס, והצי האמריקני שולח לאזור כלים מיוחדים לאיתור הקופסה השחורה שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה מהעצמים שתיעד הלוויין הצרפתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני המשפחות של 154 הנוסעים הסינים שהיו על הטיסה, האשימו אתמול את הרשויות במלזיה בעיכוב החיפושים, ברמייה ובהתנהלות רשלנית שהובילה לדבריהם למותם של יקיריהם. בהודעה שפרסמו בני המשפחות הסיניים, הם טענו כי "מאז 8 במרץ, ביום שבו הודיעו כי אבד הקשר עם טיסה MH370 (...) ניסו הממשלה והצבא שוב ושוב לדחות ולהונות את משפחותיהם של הנוסעים ולרמות את העולם כולו". לדבריהם, "ההתנהגות חסרת הבושה הזאת לא רק שיטתה במשפחות של 154 נוסעים ופגעה בהן, אלא גם הייתה מטעה ועיכבה את פעולות החילוץ, ובכך בוזבזו משאבים אנושיים וחומריים רבים ואבד זמן יקר של חיפושים".

בני המשפחות הזועמים לא הסתפקו בכך, והוסיפו כי "אם 154 הנוסעים אכן איבדו את חייהם, הרי ש'מלזיה אירליינס', הממשלה המלזית והצבא המלזי הם המוציאים להורג האמיתיים שלהם. אנו, המשפחות של אלה שהיו על סיפונו של המטוס, מביעים את מחאתנו החריפה ביותר נגדם". הם אף ציינו כי בכוונתם לנקוט "כל צעד אפשרי בנוגע לפשעים הבלתי נסלחים ולאחריותם של שלושת הגופים".

קרובי משפחה של אדם שהיה על טיסה 370 של חברת התעופה המלזית לאחר ההודעה על התרסקותה, מרץ 2014. רויטרס
קרובי המשפחה של הנוסעים מקבלים את הבשורה על מותם בבייג'ינג/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • מלזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully