וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתנו של בן לאדן הורשע בתכנון פיגועים נגד אמריקנים

בית משפט בניו יורק פסק כי סולימאן אבו ריית סייע למחבלים ותכנן להרוג אזרחים. בעדותו חשף כי מנהיג אל-קאעדה זימן אותו למערה סודית וסיפר לו על פיגועי 11 בספטמבר

סולימאן אבו גאהיט, דובר אל קאעדה וחתנו של אוסמה בן לאדן, הורשע בטרור, 26 במרץ 2014. רויטרס
התארח במערה הסודית של בן לאדן ושמע ממנו על פיגועי 11 בספטמבר. אבו ריית/רויטרס

בית משפט פדרלי בניו יורק הרשיע היום (רביעי) את סולימאן אבו ריית, חתנו של מנהיג אל-קאעדה לשעבר אוסמה בן לאדן, במזימה להרוג אזרחים אמריקנים ובעבירות טרור. אבו ריית, שנחשב לדובר אל-קאעדה, הוא הגורם הבכיר ביותר בארגון הטרור העולמי שנשפט ומורשע על אדמת ארצות הברית.

אבו ריית, בן 48, מטיף יליד כוויית, נודע בזכות נאומיו הכריזמטיים, שהוקלטו עבור אל-קאעדה אחרי פיגועי 11 בספטמבר 2011. בנאומיו הוא שיבח את מתקפת הטרור והבטיח כי אל-קאעדה יוציא אל הפועל פיגועים רצחניים נוספים.

עוד חדשות בעולם
חוק חדש בקוריאה: "חובה על כולם להסתפר כמו קים"
מכה לארדואן: שופט פסל את "חרם הטוויטר" בטורקיה
טימושנקו: "להשמיד את הרוסים בנשק גרעיני"

פיגועי ה-11 בספטמבר 2001, מגדלי התאומים, ניו יורק. רויטרס
סנגוריו של אבו ריית טענו כי היה לו תפקיד שולי בלבד באל-קאעדה. הפיגוע במגדלי התאומים/רויטרס

במהלך משפטו סיפק אבו ריית עדויות על מערכת היחסים שלו עם אוסמה בן לאדן, והעיד על כך שאחרי מתקפת הטרור במגדלי התאומים בניו יורק, מנהיג הארגון הזמין אותו למערה שבה הסתתר באפגניסטן. "הוא אמר: 'בוא, שב לצדי. האם שמעת על מה שקרה?'", סיפר אבו ריית. הוא אמר כי בן לאדן קיבל אחריות על הפיגועים וביקש ממנו לעזור לו "לשלוח מסר לעולם".

אבו ריית התחתן עם פטימה, אחת מבנותיו של בן לאדן. הוא נעצר במרץ בשנה שעברה בירדן והוסגר לארה"ב. סנגוריו טענו כי היה לו תפקיד שולי בלבד באל-קאעדה, ללא מעורבות או ידע מוקדמים בתכנון פיגועים או בביצועם. אולם, בית המשפט לא התרשם מטיעוניהם והרשיע את אבו ריית בכל העבירות המיוחסות לו.

"סולימאן אבו ריית היה יד ימינו של אוסמה בן לאדן – פשוטו כמשמעו", אמר התובע ג'ון פ' קרונאן. בית המשפט יכול לגזור על אבו ריית עונש של עד מאסר עולם על מעורבותו בתכנון להרוג אזרחים אמריקנים. על עבירה נפרדת, של סיוע לוגיסטי לפעילי טרור, עלולות להיגזר עליו עד 15 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully