וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לארדואן: שופט פסל את "חרם הטוויטר" בטורקיה

בית הדין המנהלי באנקרה הורה לממשלה לשחזר את הגישה לרשת המסרים הקצרים. ביום ראשון יתקיימו בטורקיה בחירות מקומיות, וארדואן מנסה להשתיק לקראתן את כלי התקשורת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט בטורקיה הורה לבטל את "חרם הטוויטר" שהטילה הממשלה על השימוש ברשת להעברת מסרים קצרים. ההחלטה התקבלה בצהריים (רביעי) עלי ידי אב בית הדין המנהלי באנקרה, ותועבר לוועדה הממשלתית לפיקוח על כלי התקשורת, שאמורה - על פניו - לשחזר את הגישה לטוויטר בהמשך היום.

ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן חסם את הגישה לאתר בשבוע שעבר, ונשבע "למחוק את טוויטר" בטענה כי הוא משמש להפצת דברי הסתה מטעם מתנגדיו. "יגידו מה שיגידו, טוויטר שמיטר, יש לנו צו בית משפט", אמר ארדואן בעצרת גדולה לתומכיו.

ביום ראשון יתקיימו בטורקיה בחירות אזוריות, וארדואן הגביר לקראתן את הצנזורה המוחלטת על כלי התקשורת. מעט העיתונים ואתרי האינטרנט שמתנגדים למרותו, נכללים כעת בנאומיו כדוגמה ל"שופרי האויב".

לקריאה נוספת
"שריפת ספרים מודרנית": האם ארדואן ישתיק את מתנגדיו?
הבחירות בטורקיה: עיר אחת תקבע את גורלו של ארדואן
ארדואן מגלה את המאה ה-21 - בעזרת הולוגרמה משוכללת

ממים על ארדואן וחסימת טוויטר בטורקיה. טוויטר, צילום מסך
אלה שהצליחו להשתמש בטוויטר הפיצו מסרים בגנות ראש הממשלה ארדואן/צילום מסך, טוויטר

אתמול אמרו בכירים בממשלת טורקיה כי "מתקיימים מגעים עם חברת טוויטר, כדי לאפשר את הגישה המחודשת לשירות". במסגרת השירות המחודש תיחסם הגישה לחשבונות שהפיצו "חומרים אסורים", כך לפי גורמים בטורקיה.

"חרם הטוויטר" התקבל בזעם בטורקיה וזכתה לגינויים חריפים ברחבי העולם. עשרות עתירות הוגשו נגד ההוראה לבתי המשפט בטורקיה, בין היתר מצד לשכת עורכי הדין ומפלגות האופוזיציה. בית המשפט החוקתי העליון של טורקיה צפוי לדון בנפרד בעתירה שהוגשה נגד הוועדה לפיקוח על כלי התקשורת.

מחלקת המדינה בוושינגטון הגדירה את החרם כ"שריפת ספרדים מודרנית". חברת טוויטר סיפקה למשתמשים שרתים חלופיים שאיפשרו גישה לשירות בימים הראשונים לחסימה, אך בהמשך דווח על קשיים משמעתיים בגלישה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת בחירות. איסטנבול, 23 במרץ 2014. רויטרס
ארדואן מביט בתומכיו, שלשום בתום עצרת בחירות באיסטנבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully