וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר אחת תקבע את גורלו של ראש הממשלה ארדואן

ביום ראשון יתקיימו בטורקיה בחירות לרשויות המקומיות. מפלגת השלטון צפויה לשמור על כוחה, אך הפסד באיסטנבול עלול לשבש את תכניתו של ארדואן להתמודד לתפקיד הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

עתידו הפוליטי של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, תלוי במידה רבה בתוצאות הבחירות לרשויות המקומיות. הבחירות יתקיימו ביום ראשון הקרוב, בצל פרשת השחיתות המעיבה על השלטון בטורקיה בחודשים האחרונים.

לפי כל הסקרים, "מפלגת הצדק והפיתוח" של ארדואן (AKP) צפויה לשמור על כוחה בערים הגדולות. הקרב המסקרן ביותר ייערך באיסטנבול, עיר הולדתו של ראש הממשלה, והעיר שבראשה עמד ארדואן לפני שני עשורים.

קדיר טופבאש, ראש העיר הנוכחי ומקורבו של ראש הממשלה, יתמודד בבחירות מול מוסטפה סריגול, נשיא רובע שישלי האמיד של איסטנבול. סריגול מתמודד מטעם "מפלגת העם הרפובליקאית", סיעת האופוזיציה העיקרית למפלגתו של ארדואן.

כבר בחודש ינואר הצביעו שני סקרים על שיעורי תמיכה זהים במועמדי המפלגות היריבות, כ-42%. מוראט גזיג'י, מנהל מכון סקרים בטורקיה, העריך כי התמיכה במפלגת השלטון תצנח אפילו אל מתחת ל-40%, בין היתר בגלל הקיפאון בשיחות עם הכורדים, המדיניות התוקפנית כלפי טורקיה, השחיתות והמדיניות הכלכלית.

חדשות נוספות מהעולם:
כך אותרה מהחלל הטיסה המלזית שהסתיימה באסון
שר התעמולה של פוטין מאיים על ארה"ב בנשק גרעיני
מצרים מאיימת: מנהיג "האחים המוסלמים" ומאות מתומכיו יוצאו להורג

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת בחירות. איסטנבול, 23 במרץ 2014. רויטרס
עצרת תמיכה בארדואן, שלשום באיסטנבול/רויטרס

ארדואן, המודע לנזק התדמיתי העלול להיגרם לו אם מפלגתו תפסיד בבחירות באיסטנבול, בה מתגוררים 17 מיליון בני אדם, משקיע מאמץ רב בקידום בן טיפוחיו. הוא ערך בה אינספור עצרות בחירות, והילל את ההישגים הרבים שהשיג ראש העיר המכהן בתחומים רבים. המהומות האלימות בקיץ האחרון בפארק גזי באיסטנבול - נותרו, באופן טבעי - מחוץ לנאומים.

תוצאות הבחירות באיסטנבול עשויות להשפיע על החלטתו של ארדואן לגבי המשך כהונתו. אם מפלגתו של ראש הממשלה תנצח באיסטנבול בהפרש ניכר, הוא עשוי להודיע בקרוב כי בכוונתו להתמודד לנשיאות בבחירות שיתקיימו בחודש אוגוסט. תבוסה, מצד שני, עלולה לחזק את יריביו מהמגזר החילוני-ליברלי, ולגרום לארדואן לסגת מכוונתו להתמודד לנשיאות - ותחת זאת, להתמודד לכהונה רביעית על ראשות הממשלה, אחרי שישנה את חוקת מפלגתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ממים על ארדואן וחסימת טוויטר בטורקיה. טוויטר, צילום מסך
איור שהופץ באינטרנט, מחאה על "חרם הטוויטר" של ארדואן/צילום מסך, טוויטר

לקראת הבחירות, מנסה ארדואן להטיל צנזורה כבדה על כלי התקשורת, המדווחים על פרסומים מביכים הנוגעים אליו ולמקורביו. בין היתר, דלפו לעיתונים הקלטות בהן נשמע ארדואן מאיים על עיתונאים, ומורה לבנו להיפטר מסכומי עתק שנמצאו בביתו. בסוף השבוע שעבר הכריז ארדואן על "חרם טוויטר", שנועד למנוע את השימוש ברשת המסרים הקצרים הפופולרית.

העיתון הטורקי "הורייט" פרסם הבוקר גילוי דעת, המבקר את ראש הממשלה ארדואן הטוען כי עורכי העיתון מסיתים נגדו. "ב-23 במרץ, בעצרת בחירות באיסטנבול, השמעת האשמות נגד תאגיד דואן ונגד העומד בראשו, איידין דואן. אמרת שיש הקלטות המתארות סחיטה נגד קבוצת דואן, וטענת שאנחנו מפרסמים דיווחים תחת איומים הנשמעים בקלטות הללו (...) אך אדוני ראש הממשלה, הפרסומים שלנו מעולם לא התערבו במלחמה פוליטית, ולעולם לא נעשה זאת".

ענקית התקשורת דואן מחזיקה בבעלות על קשת רחבה של כלי תקשורת בטורקיה, בהם העיתונים "הורייט", "רדיקאל" ו-"פוסטה", כמו גם באחזקות בערוצי הטלוויזיה CNN TURK ו-TNN ובעשרות ערוצי רדיו ומגזינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully