וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה אם לדחות את הפסיקה נגד אולמרט - רק בראשון

אחרי חתימת ההסכם עם זקן, הורה השופט לצדדים המעורבים בתיק "הולילנד" למסור את עמדתם נוכח ההתפתחות, וזאת זמן קצר לפני מתן הכרעת הדין בפרשה. "שולה מוכנה לומר הכל"

צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר, מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

בתום משא ומתן ארוך, חתמה היום (חמישי) שולה זקן, שהייתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, על הסדר טיעון עם הפרקליטות, במסגרתו תרצה עונש מאסר מופחת של 11 חודשים. בתמורה, זקן תעיד נגד אולמרט, שהיה יד ימינה, במסגרת פרשת הולילנד – בה הוא נאשם יחד איתה בקבלת שוחד בפרויקט המגורים הראוותני. "זקן תסייע לפרקליטות להוציא את האמת לאור בכל הפרשות בהן הייתה מעורבת, לרבות מסירת ראיות ומתן עדויות במשטרה ובבית משפט", אמרו פרקליטיה עפר בר-טל ודב גלעד כהן.

"נדרש הרבה אומץ כדי להגיע להסדר הזה, שהוא מאוד לא פשוט", הודו השניים לפרקליטות והוסיפו: "אנחנו משלבים ידיים עם גורמי האכיפה בניסיון לחשוף ולמגר את כל תופעת השחיתות בישראל, ומקווים שההסדר יועיל להשיג את המטרות". לדברי הפרקליטים, התקופה האחרונה של זקן לא הייתה פשוטה. "הלחצים שהופעלו עליה ועל בני משפחתה הם בלתי נתפסים – היא חצתה את הרוביקון והחליטה לחשוף את האמת ולתרום את תרומתה למיגור השחיתות".

פרקליטיה של זקן הביעו תקווה שהפרקליטות והמשטרה יעשו בחומר הראיות החדש "ככל שהם יבינו לנכון". "אנחנו חושבים שיש השלכות הן לחשדות הקיימים וגם לחשדות העתידיים. במידה ובית המשפט ייעתר לבקשה, העדות של הגברת זקן תישמע - והיא תאמר את כל מה שיש לה".

שולה זקן תשמש כעדת מדינה בתיק הולילנד. גדעון צנטנר
זקן עם נכדתה/גדעון צנטנר

בעקבות ההתפתחות הגישה הפרקליטות בקשה דחופה לבית המשפט, בה היא מבקשת להגיש את העדויות החדשות שמסרה זקן למשטרה - ולזמנה להעיד. "בקשה זו מוגשת מאחר ויש בראיות חדשות אלה חשיבות רבה לצורך הכרעה בתיק", נמסר מהפרקליטות שמבקשת לדחות את הכרעת הדין של אולמרט וזקן - שמתוכננת ליום שני הקרוב. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, דחה את בקשת הפרקליטות לדיון דחוף וקבע כי על הצדדים למסור את עמדתם בעניין עד יום ראשון בשעה 16:00, פחות מ-24 שעות לפני שהכרעת הדין הייתה אמורה להינתן.

בפרקליטות ביקשו להיערך לשמיעת עדותה של זקן כבר בתוך שבועיים, ופנו בבקשה שבית המשפט יאשר את חקירתו של אולמרט במשטרה, וזאת נוכח השינוי. לדברי גורמים המעורים בתיק, הודות למידע שהועבר, הגיע השלב בו נדרשת חקירתו המידית של ראש הממשלה לשעבר.

עוד בנושא:
בסביבת אולמרט זועמים על ההסדר: "שערורייה"
זקן מסרה למשטרה הקלטה של אולמרט "משבש מהלכי משפט"
"אולמרט מנסה להפחיד את בית המשפט"


"לאחר סחיטה ומניפולציות שהופעלו עליה במשך שנים מצד גורמים מסוימים, החליטה גב' זקן לשלב ידיים עם רשויות האכיפה והחשיפה, על מנת לתרום את חלקה בביעור נגע השחיתות", הוסיף הערב עורך דינה של זקן. עוד הוסכם, כי הפרקליטות תחזור בה מהכוונה לערער נגד העונש שהוטל על זקן בפרשות "ראשונטורס" ו"טלנסקי". בתגובה לקבלת ההסדר עמה אמרה היום זקן בצאתה מביתה: "יש אלוהים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אהוד אולמרט. GettyImages
"רמיסה של האמת". אהוד אולמרט/GettyImages

"עסקה שערורייתית, רמיסה ברגל גסה של האמת ורדיפה" – כך הגדירו מוקדם יותר בסביבת ראש הממשלה לשעבר אולמרט את הסכם עדת המדינה שחתמה זקן. "הסכם זה, ערב הכרעת הדין, הוא לא פחות משיבוש מהלכי משפט הולילנד", מסר אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט. לדבריו, הפרקליטות חששה מתוצאות המשפט שצפוי היה להגיע להכרעה ביום שני הקרוב – וזה מה שגרם לה "להיגרר לעסקה עם נאשמת שהודתה בקבלת שוחד של מאות אלפי דולרים, תכשיטים, רהיטים וחסכונות לילדיה, רק כדי שתפליל את אולמרט, וזאת בטענות כזב לעבירות פחותות בהרבה, שאין להן שחר".

דן תקף גם את הזיגזג של זקן, מה שמעיד לדבריו על אמינותה הנמוכה. "ההסכם נחתם על ידי אותם אנשים בפרקליטות, אשר רק לפני ימים בודדים, בתשובה לבית המשפט העליון, תקפו את אמינותה הרעועה של שולה זקן, על אותה עדות ממש, ולמעשה קבעו שעדותה של זקן כנגד מר אולמרט ראוי לה שתיזרק לפח", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully