וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 69% מהסטודנטים הישראלים רוצים דרכון זר

הסקר, שנערך בקרב 306 סטודנטים יהודים, מצא גם שרק 39% מהם מגדירים עצמם ישראלים ורק לאחר מכן יהודים או ציונים. רק 13% אינם מעוניינים בדרכון זר כלל. "ממצאים מדאיגים"

דרכון ספרדי. ShutterStock
רוב הסטודנטים מוכנים לשלם עד 1,000 דולר עבורו. דרכון ספרדי/ShutterStock

רק 13% מהסטודנטים בישראל אינם מעוניינים בדרכון זר - כך מגלה סקר חדש שערכה קרן אייסף באמצעות מכון סמית ואשר פורסם היום (חמישי). כ-56% מאלה שאין להם דרכון זר היו מוכנים לשלם עד 1,000 דולרים כדי לקבלו.

עוד נשאלו הסטודנטים כיצד הם מגדירים את עצמם בראש ובראשונה - ציונים, יהודים או ישראלים. רק 6% מהם ענו כי הם מגדירים את עצמם "קודם כל ציונים", ורק אחר כך יהודים או ישראלים. 44% מהנשאלים מגדירים את עצמם קודם כל יהודים ורק 39% קודם כל ישראלים.

אבל ציונות אינה ערובה לחוסר עניין בדרכון זר: כ-50% מאלה שהיו מוכנים לשלם עד 1,000 דולרים לדרכון זר מגדירים את עצמם "קודם כל ציונים". מדובר על כ-70 נשאלים מתוך 306.

בקרב אלה שמגדירים את עצמם "קודם כל יהודי" ואין להם דרכון זר – 41% היו מוכנים לרכוש דרכון זר, חלק מהם היו מוכנים לקבלו בחינם ו-25% אמרו שאינם מעוניינים כלל בדרכון זר. בקרב אלה שהגדירו עצמם ישראלים והם ללא דרכון זר, לא פחות מ-67% ענו בחיוב, ורק 10% מהם אמרו שאינם מעוניינים בדרכון זר כלל. בקרן אייסף, שמעניקה מלגות לסטודנטים מהפריפריה בתמורה לפעילות חברתית, אמרו שהם "מודאגים מהממצאים".


עוד כתבות בוואלה! חדשות:
המשטרה ליועמ"ש: יש בסיס לשיבוש משפט של אולמרט
חשד לפיגוע: חייל צה”ל נדקר בירושלים, מצבו קל
הלוחם קפץ על רימון ונהרג - משפחתו דורשת צל”ש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
67% מהסטודנטים מתנגדים לשינוי שפת הלימודים באקדמיה. סטודנטים באוניברסיטת תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר נערך בתחילת החודש בקרב 306 סטודנטים יהודים מכל הארץ, והוא בעל טעות דגימה של 5.6%. מבין המשיבים לסקר 88% הם ילידי הארץ ו-12% נולדו בחו"ל. רוב המשיבים (כ-61%) הגדירו את עצמם חילונים, ורק 39% מסורתיים (15%) או דתיים (24%) – דבר שעלול, אולי, להשפיע על התוצאות. כמחצית מהמשיבים הם עד גיל 25, 15% מהם מתכוונים לגור בתל אביב בסיום לימודיהם, 10% בירושלים ו-19% מהם בגליל או בנגב.

עוד נשאלו הסטודנטים לגבי האפשרות שהלימודים באקדמיה יהיו בשפה האנגלית – דבר המתקיים בכמה חוגים בארץ, בייחוד בקרב בעלי תואר שני ומעלה – 67% מהם ענו כי הם מתנגדים לשינוי השפה. לגבי השאלה "האם אתה מסכים או לא מסכים שהמושג 'ציונות' כבר לא רלוונטי לחברה הישראלית העכשווית, רק 22% הסכימו עם הטענה, רבע מהם מגדירים את עצמם "קודם כל ישראלים".

מנכ"ל קרן אייסף, תומר סמרקנדי, אמר על ממצאי הסקר שפורסם: "הקרן מחויבת לאופייה הציוני של מדינת ישראל ומודאגת מנתוני הסקר. כיום התשובה לציונות היא עשיית צדק חברתי ועל כן, בכוונתו לפעול ולהרחיב את מעגל הידע בנושא ציונות, ואנו ניישם זאת גם בקרב אלפי הסטודנטים שבתכניות המנהיגות, החברה והיוזמות החברתיות שלנו" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully