וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים הסורים השיגו לראשונה מוצא לים התיכון

25.3.2014 / 19:07

בסרטון שהופץ ברשת נראים לוחמים מהארגון הקיצוני "אנסאר א-שאם" אחרי שכבשו כפר שבמבואות לטקיה. באזור ניטשו בימים האחרונים קרבות עזים, וחוסלו כמה מבני דודיו של אסד

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מורדים איסלאמיסטיים הנלחמים בנשיא סוריה בשאר אסד כבשו כפר במבואות העיר לטקיה, ולראשונה אוחזים במעוז המאפשר להם גישה אל הים התיכון. באזור, הסמוך לגבול עם טורקיה, התנהלו קרבות עזים בימים האחרונים.

בסרטון שהופץ היום (שלישי) באינטרנט, תועדו שישה לוחמים בלבוש קרב מלא, יושבים על צוק בכפר כסב, ומנופפים בדגל הארגון "אנסאר א-שאם" ("חיילי סוריה"). מורד שהזדהה בשם אבו באכר אמר כי "זו רצועת החוף הראשונה בסוריה שאנו משחררים".

מחוז לטקיה, ולצדו מחוז טרטוס, הם שניים ממעוזי השלטון האחרונים של הנשיא בשאר אסד ושל בני משפחתו, ובאזור מרוכזים רבים מבני העדה העלוואית. בסוף השבוע הצליחו המורדים לרשום הישגים משמעותיים בלחימה באזור. בין היתר, דווח כי כמה מבני משפחתו של הנשיא הסורי נהרגו בחילופי אש.

לקריאה נוספת
אחרי 146 אלף הרוגים: אסד ישגר אסטרונאוט לחלל?
פרשנות|| אסד ממשיך לדמם, אך גופו יישאר שלם

חיילים של צבא סוריה בשכונת אל-מעאמל. חלב, מרץ 2014. רויטרס
צבא המשטר ממשיך לכתוש את צפון המדינה. חיילים בחלב, אתמול/רויטרס

אבו עזנאן, מראשי "הקבוצה המהפכנית הפנים-סורית", אמר אתמול לוואלה! חדשות כי שני בני דודיו של הנשיא אסד, עלי וכיפאח אסד, נהרגו באזור לטקיה. לדבריו, לא ברור אם השניים נפלו בקרבות באזור כסב, או כתוצאה מפגיעת טילים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

חיסול בכיר בשורות העלוואים

יום קודם לכן דווח על מותו של הילאל אסד, בן דוד נוסף של הנשיא הסורי. לדברי אבו עזנאן, הילאל אסד לא נהרג בקרב, אלא חוסל בידי בני עדתו העלוואים, שביקשו "להיפטר" ממנו. הילאל שימש מפקד ההגנה האזרחית באזור לטקייה. מנדי ספדי, ישראלי העומד בקשר עם גורמי אופוזיציה סוריים ומקבל דיווחים משם, אישר את הדברים ואמר כי ייתכן שבני משפחה אחרים של אסד נפגעו במהלך הלחימה באזור לטקיה.

ביום ראשון, הפילו מטוסי קרב טורקיים מטוס מיג 23 של חיל האוויר הסורי במובלעת התאי, הגובלת במחוז לטקיה. ראש הממשלה הטורקי רג'פ טייפ ארדואן אישר כי המטוס הופל על ידי מטוסי F-16. לדברי הטורקים, המטוס חדר למרחב האווירי שלהם. סוריה אישרה את הדברים והודיעה כי הטייס נטש את המטוס וצנח בשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully