וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 146 אלף הרוגים: אסד ישגר אסטרונאוט לחלל?

כמה ימים אחרי שמלאו 3 שנים למלחמת האזרחים, ממשלת סוריה הודיעה על הקמת סוכנות חלל לאומית. לא ברור לגמרי מה יהיה תפקידה וכיצד היא תמומן, בזמן שהאזרחים גוועים ברעב

מוחמד אחמד פארס, האסטרונאוט הסורי הראשון, שהמריא לחלל במעבורת רוסית ב-1987. ממשלת סוריה, אתר רשמי
מוחמד פארס, הסורי הראשון בחלל/אתר רשמי, ממשלת סוריה

ממשלת סוריה הודיעה על הקמת סוכנות חלל לאומית, שתאגד שלל מומחים בעלי רקע מדעי-מחקרי. ראש הממשלה הסורי, וואל אל-חלקי, צוטט בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית, באומרו כי המצב הכלכלי יציב דיו כדי לתמוך בתכנית השאפתנית, שמטרתה "להיעזר בטכנולוגיית חלל כדי לחקור את כדור הארץ ולבחון אותו".

אלא שראש הממשלה הסורי העריך בעצמו, רק לאחרונה, כי מלחמת האזרחים הסבה למדינה נזקים של 31 מיליארד דולרים - כמחצית מהתמ"ג של סוריה ב-2013. בסוף השבוע האחרון מלאו שלוש שנים לפרוץ המלחמה, שגבתה את חייהם של 146 אלף בני אדם, מחציתם אזרחים.

עוד במועדון החלל: איראן, אוקראינה וניגריה

אסטרונאוט סורי כבר המריא לחלל בשנות ה-80. מוחמד אחמד פארס, קצין חיל האוויר הסורי, היה הסורי הראשון שיצא לחלל, כשהמריא כקוסמונאוט לתחנת החלל מיר ביולי 1987. בשובו לכדור הארץ הוא קיבל את אות "גיבור ברית המועצות".

פרט למעצמות הגדולות, לא רק ישראל מסתכלת לשמיים. מדינות רבות בעולם - בהן ניגריה ואוקראינה - מפעילות סוכנויות חלל קטנות כדי לקדם את יוקרתן, גם במקרים שכלכלתן אינה בהכרח מאפשרת זאת. בסוף השנה שעברה, הודו שיגרה חללית לא-מאוישת למאדים, והממשלה ספגה על כך ביקורת חריפה מהציבור, בטענה שמדובר בבזבוז של מיליארדי דולרים על חשבון עניי המדינה.

בחודש דצמבר 2013, הודיע נשיא איראן, חסן רוחאני, כי טהראן הצליחה לשגר בהצלחה קוף נוסף לחלל, במסגרת תכנית אזרחית שנועדה, בסופו של דבר, לשגר אסטרונאוט אנושי אל מחוץ לכדור הארץ.

לקריאה נוספת
למה אנחנו מתעקשים להמשיך לשלוח עכברים לחלל ולהחזיר אותם מתים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully