וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איראן רוחאני: שיגרנו בהצלחה קוף נוסף לחלל

14.12.2013 / 11:46

בעיצומם של המגעים לצמצום תכנית הגרעין שלה, פרסמה טהראן כרוז חגיגי לפיו הקוף "בר-מזל" שב בשלום ממסעו הרחוק. מומחים מטילים ספק ביכולתה של איראן לבצע ניסויים מסוג זה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקוף "בר-מזל" מונף באוויר אחרי הנחיתה, לכאורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא איראן חסן רוחאני הודיע הבוקר (שבת) כי טהראן הצליחה לשגר בהצלחה קוף נוסף לחלל, במסגרת תכנית אזרחית שנועדה, בסופו של דבר, לשגר אסטרונאוט אנושי אל מחוץ לכדור הארץ. ההצהרה התעמולתית מתפרסמת בעיצומם של המגעים שמנהלת איראן מול שש המעצמות לצמצום תכנית הגרעין שלה, שמעוררת מחלוקת עמוקה במדינה.

בהודעה שפרסם באתר האינטרנט הרשמי שלו, כתב רוחאני כי הקוף "פרג'אם" ("בר-מזל") שב בשלום ממשימתו בחלל. בהודעה לא נכתב מתי בוצע השיגור ולא נמסרו פרטים נוספים.

סוכנויות הידיעות באיראן דיווחו כי הקוף, ממין מקוק רזוס, שהה בחלל במשך 15 דקות ובגובה 120 קילומטרים. עוד דווח כי "הטיל המתקדם", שלכאורה נשא את הקוף לחלל, ככל הנראה שוגר ביום שני או שלישי השבוע.

בחודש פברואר 2010, הודיע הנשיא מחמוד אחמדינג'אד כי איראן שיגרה לחלל קפסולה הנושאת אורגניזמים חיים. בינואר 2013 טענה איראן כי שיגרה לחלל בהצלחה את הקוף "שמש". אחמדינג'אד נפגש לאחר מכן עם הקוף והצטלם עם מדענים שסייעו בפיתוח הטיל.

מומחים במערב הטילו בשעתו ספק רב בהצהרתה של איראן כי הצליחה לשגר את הקוף לחלל, וטענו כי גם אם קוף כלשהו המריא מחוץ לכדור הארץ - הרי שהוא לא שב בחיים. כך או כך, ההכרזה מהבוקר, כמו ההכרזה על השיגור השני, מוסיפה לדאגות לגבי תכנית החלל האיראנית, שעשויה לשמש גם את תכנית הגרעין הצבאית שלה ולנשיאה אפשרית בעתיד של פצצה גרעינית.

לקריאה נוספת
למה אנחנו מתעקשים להמשיך לשלוח חיות לחלל ולהחזיר אותן מתות?

צפו בכתבת הטלוויזיה האיראנית על שיגור הקוף:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully