וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולדובה מזהירה את רוסיה: אל תנסו לספח חלק משטחנו

הקהילה הבינלאומית חוששת מסיפוחים נוספים נוסח חצי האי קרים, ועיקר הדאגה מופנית כלפי טרנסניסטריה - מובלעת פרו-רוסית במולדובה. "הכוח הרוסי שנמצא בגבול גדול ומוכן"

צילום: רויטרס

האם רוסיה בדרכה לסיפוחים נוספים של מובלעות פרו-רוסיות באירופה? לאור מפגני הכוח האחרונים של הנשיא ולדימיר פוטין, מדינות נוספות במזרח אירופה, בהן קיימים ריכוזים משמעותיים של אוכלוסייה דוברת רוסית, חוששות מגורל זהה לזה של חצי האי קרים, אשר עבר בסוף השבוע האחרון לידיים רוסיות. עיקר הדאגה העולמית מופנה בימים האחרונים כלפי טרנסניסטריה, חבל ארץ אוטונומי במולדובה.

"יש מספיק כוח (רוסי) המוצב על הגבול המזרחי של אוקראינה כדי לרוץ לטרנסניסטריה אם תתקבל ההחלטה לעשות זאת, וזה מאד מדאיג", אמר אתמול (ראשון) המפקד הצבאי העליון של נאט"ו, גנרל פיליפ ברידלוב.

עוד ידיעות מהעולם:
"שריפת ספרים מודרנית": ארדואן ישתיק את מתנגדיו?
59 נספו ועשרות נדבקו בווירוס קטלני בגינאה
”תצלומי לוויין חדשים מתעדים את שברי המטוס”

בחירות בטרנסניסטריה, אזור פרו-רוסי במולדובה. 2009. AP
אין כמעט מדינה בעולם שמכירה באזור כמדינה ריבונית. בחירות בטרנסניסטריה ב-2009/AP

תושבי טרנסניסטריה עמלו רבות לאורך השנים כדי לחזק את קשריהם עם מוסקבה, ועד היום ניתן לראות ברחובות העיר הבירה של המובלעת, טירספול, פסלים של לנין, כמו גם סמלים נוספים של האיחוד הסובייטי. גנרל ברידלוב ציין שלפוטין יש את "התירוץ המושלם" לשלוח גדודים לאזור ככוח הגנה על הרוסים האתניים, "בדיוק כפי שהוא עשה עם הסיפוח הרוסי בקרים".

ביום שלישי האחרון הזהיר נשיא מולדובה, ניקולאי טימופטי, את רוסיה שלא תנסה לספח את טרנסניסטריה כפי שהשתלטה בימים האחרונים על חצי האי קרים. הזהרתו של הנשיא הגיעה יממה אחרי שדובר הפרלמנט של טרנסניסטריה, מיכאיל בורלה, הפציר במוסקבה לשתף פעולה עם המחוז במהלך ביקורו במדינה. "רוסיה תעשה טעות אם תבחר לשתף פעולה עם הגוף הבלתי חוקי הזה", אמר טימופטי במהלך מסיבת עיתונאים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"האזור הטרנסניטרי יכול לשרוד בגלל התמיכה הישירה ממוסקבה"

מאז ניהלה טרנסניסטריה מאבק כדי להיפרד ממולדובה בשנת 1991, הוצבו במקום "כוחות שלום" רוסיים המונים כאלף גדודים. אולם, למרות שעד כה התייחס הקרמלין למובלעת כקטנה - ולא מספיק חשובה בכדי שישתלם לו לספח אותה גובר החשש שהאירועים האחרונים בקרים ישנו את המאזן.

לתושבי טרנסניסטריה יש דרכון, בולים ושער מטבע משלהם – למרות העובדה שאין כמעט מדינה בעולם שמכירה בה כמדינה ריבונית, והאיחוד האירופי ואוקראינה התייחסו אליה כמקלט להברחות ולפעילות בלתי חוקית.

מולדובה היא המדינה הענייה ביותר באירופה, ובתקופה האחרונה מנהלים בכירים במדינה משא ומתן שעשוי להביא להסכם סחר חופשי עם האיחוד האירופי. לאור זאת, רבים באירופה מאמינים כי לקרמלין יש עניין ישיר בהקמת מאחז פרו-רוסי חדש בטרנסניסטריה.

"יש לנו סיבות לדאוג", אמר ראש הממשלה של מולדובה, לורי ליאנצה, בראיון ל"טלגרף" הבריטי, "אבל עד כה המצב נמצא תחת שליטה ואני מקווה שכך זה יישאר בשבועות ובחודשים הקרובים. אנו צופים בהתרחשויות בזהירות".

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully