וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תצלומי לוויין חדשים מתעדים את שברי המטוס המלזי"

התצלומים הגיעו מצרפת, ולדברי שר ההגנה המלזי, נראים בהם חפצים באזור החיפושים הדרומי אחר הבואינג 777. התצלומים מצטרפים לתיעוד שסיפקו אוסטרליה וסין

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הרשויות בקואלה לומפור קיבלו מצרפת תצלומי לוויין חדשים, המתעדים שברים אפשריים של המטוס המלזי הנעלם באוקיינוס ההודי. שר ההגנה המלזי, הישאמודין חוסיין, אמר הבוקר (ראשון) כי התצלומים מתעדים חפצים שאותרו באזור החיפושים הדרומי אחר הבואינג 777. לדבריו, מלזיה העבירה את התצלומים לצוותים האוסטרלים, המתאמים את פעולות החיפוש במרחק של 2,500 קילומטרים מדרום-מערב לעיר פרת.

זוהי הסדרה השלישית של תצלומי לוויין המתפרסמת בימים האחרונים, המתעדת לכאורה את שברי המטוס הנעלם. סין ואוסטרליה הציגו גם הן תצלומים של שברים אפשריים.

מאז שהתחיל ב-17 במרץ, תשעה ימים אחרי שנעלם המטוס המלזי, מבצע החיפושים הנערך בדרום האוקיינוס ההודי כיסה עד כה שטח של 518 אלף קילומטרים רבועים. החיפושים מתבצעים גם בנתיב הצפוני שאליו יכול היה לפנות המטוס. עם זאת, אף אחד מהמדינות באזור הזה לא דיווחה כי איתרה הדי מכ"ם אפשריים משברי המטוס.

לקריאה נוספת
54 דקות האחרונות: "הקשר ניתק בעיתוי מחשיד"
בין לומפור לסינגפור: המלזים בלחץ, ולא בגלל המטוס
"הקברניט קיבל שיחה מאישה מסתורית לפני הטיסה"

מטוסים וספינות של צבא אוסטרליה מחפשים אחר שברי המטוס המלזי הנעלם. האוקיינוס ההודי, 23-22 במרץ 2013. AP
מטוס "אוריון" של חיל האוויר האוסטרלי ממריא למשימת חיפושים, הבוקר/AP

מוקדם יותר הבוקר, דיווח ה"מייל און סאנדיי" הבריטי כי חוקרים גילו שטרם המראת טיסה MH370 מקואלה לומפור, קיבל הקברניט, זהרי אחמד שאה, שיחת טלפון מאישה שחייגה מטלפון שנרכש בזהות בדויה.

השיחה, שארכה שתי דקות, הייתה אחת השיחות האחרונות שקיבל הטייס בשעות שלפני ההמראה מנמל התעופה בקואלה לומפור, בירת מלזיה. השיחה המסתורית התגלתה כאשר בחנו החוקרים את רשומות הטלפון של הטייס ושל טייס המשנה בניסיון להתחקות אחר פעולותיהם האחרונות באותו יום ולראיין אנשים ששוחחו עמם. החוקרים גילו כי השיחה נעשתה מכרטיס "סים" שנרכש לאחרונה באמצעות פרטי זהות מזויפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חברו של הקברניט: "לא מאמין שהוא חטף המטוס". רויטרס
קברניט המטוס, זהרי אחמד שאה/רויטרס

השיחה המסתורית עוררה חשד בקרב הרשויות במלזיה. עם זאת, הן הדגישו כי העובדה שנעשה שימוש במספר זהות מזויף כדי לרכוש את ה"סים" לא בהכרח מצביעה על קשר של הטייס לארגונים פליליים או לארגוני טרור.

בתוך כך, בעקבות ניתוח מעמיק של הנתונים שיש ברשותם, הרשויות במלזיה החוקרות את היעלמות המטוס ממקדות את החקירה בטייס ובטייס המשנה, פריק עבד אל-חמיד. מקורות המעורבים בחקירה מסרו ל"טלגרף" הבריטי כי הם משוכנעים שהיעלמות המטוס הייתה "פעולה מכוונת" מצד אדם או כמה אנשים שהיו על סיפון המטוס.

"אנחנו עדיין בתפישה שמדובר בפעולה מכוונת, אולם מי עמד מאחוריה ולשם מה – איננו יודעים. החשד מופנה לעבר הטייסים", סיפר אחד המקורות. לאורך השבועיים האחרונים, החוקרים כבר הספיקו לפסול את האפשרות שהתקשורת עם המטוס, מסוג בואינג 777, נותקה בשל שריפה, והם מטילים ספק גם באפשרות שנוסעים השתלטו על כלי הטיס.

מטוסים וספינות של צבא אוסטרליה מחפשים אחר שברי המטוס המלזי הנעלם. האוקיינוס ההודי, 23-22 במרץ 2013. AP
צוותי חיפוש סורקים את האוקיינוס/AP
חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014. רויטרס
חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully