וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר האולטימטום: כוחות רוסים פרצו לבסיס הנצור בקרים

הכוחות הרוסים שכיתרו את בסיס חיל האוויר בעיר בלבק שבקרים הצליחו לחדור פנימה ובמקום נשמעו יריות. חייל נפצע. מפקד הבסיס נלקח על ידי הרוסים: "נראה אם אשוב בבטחה"

צילום: רויטרס

המתיחות בקרים גוברת: רכב משוריין רוסי הצליח לחדור אחר הצהריים (שבת) לבסיס הנצור של חיל האוויר האוקראיני בעיר בלבק שבחצי האי קרים. כוחות רוסיים כיתרו בשעות האחרונות את הבסיס והציבו לאנשיו אולטימטום להיכנע – כך טען סגן מפקד הבסיס שבעיר בלבק ליד סימפרופול. מדובר באחד המתקנים הצבאיים היחידים בחצי האי שדגל אוקראינה עדיין מתנוסס מעליהם ושנמצאים בשליטה אוקראינית גם לאחר הסיפוח לרוסיה.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד:
קייב חתמה על הסכם עם אירופה; קרים סופח סופית
אובמה הטיל סנקציות על בכירים רוסים ועל בנק במדינה
אוקראינה מתכוננת להסיג כוחותיה מחצי האי קרים

לאחר הפריצה, דווח בסוכנות רויטרס כי נשמעו במקום יריות ורשת סקיי אף דיווחה על הדי פיצוץ. בהמשך דווח כי החיילים האוקראינים נעמדו בדרכם של המשוריינים, לא חמושים, כשגבם לכוחות הפורצים. ככל הנראה, לפחות חייל אחד נורה ונפצע. מפקד הבסיס נלקח על ידי הרוסים ל"שיחה" במקום לא ידוע ואמר: "נראה אם אשוב בבטחה". שליח רשת סקיי שנמצא מחוץ לגדר הבסיס, דיווח כי ההערכה היא שמדובר בכוחות מיוחדים של צבא רוסיה וכי החיילים רעולי הפנים לובשים מדים שונים מאלה של החיילים הרגילים.

כוחות רוסיים פרצו אל בסיס אוקראיני נצור. רויטרס
כוחות רוסיים פורצים אל הבסיס בחצי האי קרים/רויטרס

"הכוחות הרוסיים נתנו לנו שעה להיכנע שמא הם יתחילו להסתער", סיפר סגן המפקד, אולג פודובאלוב לסוכנות הידיעות רויטרס לפני פקיעת האולטימטום, והוסיף: "אנחנו לא זזים לשום מקום. בוא נראה למה הם מתכוונים כשהם אומרים 'הסתערות'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חיילים אוקראינים בעיר בלבק שבחצי האי קרים, אוקראינה, 22 במרץ 2014. רויטרס
חייל אוקראיני בעיר בלבק שבחצי האי קרים, היום/רויטרס

אתמול חתמו אוקראינה והאיחוד האירופי על הסכם היסטורי לשיתוף פעולה פוליטי וכלכלי – אותו הסכם שהנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ' דחה, בצעד שהביא לפרוץ ההפגנות נגדו, להדחתו, ולבסוף גם לסיפוחו של חצי האי קרים לרוסיה. במקביל, רוסיה סיפחה סופית את חצי האי שלחופי הים השחור, על אף הכרזת הנשיא הזמני בקייב, אלכסנדר טורצ'ינוב, כי ארצו לעולם לא תכיר במהלך.

חיילים אוקראינים בעיר בלבק שבחצי האי קרים, אוקראינה, 22 במרץ 2014. רויטרס
חיילים אוקראינים בקרבת הבסיס בבלבק, היום/רויטרס

ביום חמישי הודיע נשיא ארצות הברית ברק אובמה על הטלת סנקציות נוספות על בכירים רוסים ועל אחד הבנקים הגדולים במדינה, Rossiya Bank, המחזיק בנכסים של יותר מ-10 מיליארד דולרים. גם האיחוד האירופי הטיל סנקציות על 12 בכירים רוסים ואוקראינים. ממשרד החוץ הרוסי נמסר היום בתגובה להחלטה: "חבל שהאיחוד האירופי קיבל החלטה כזו המנותקת מהמציאות". בתגובה לסנקציות, מוסקבה מימשה את איומה והטילה סנקציות נגד תשעה בכירים אמריקנים, ואסרה עליהם להיכנס לשטח רוסיה.

(עדכון ראשון: 15:42)

חיילים אוקראינים בעיר בלבק שבחצי האי קרים, אוקראינה, 22 במרץ 2014. רויטרס
חיילים אוקראינים בבלבק, היום/רויטרס
חיילים רוסים בעיר בלבק שבחצי האי קרים, אוקראינה, 22 במרץ 2014. רויטרס
כוחות רוסיים בלבק/רויטרס
חיילים רוסים בעיר בלבק שבחצי האי קרים, אוקראינה, 22 במרץ 2014. רויטרס
כוחות רוסיים בלבק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully