וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "דברי יעלון נגד ארה"ב - יריקה בפרצוף"

השר ליחסים בינלאומיים תקף את שר הביטחון שאמר כי "ארה"ב משדרת חולשה". לדבריו, "מותר להתווכח עם האמריקנים, אך אסור לזלזל ואסור לפגוע. שר הביטחון חייב טיפה זהירות"

צילום: שי מכלוף, עומר מירון, רויטרס, עריכה: טל רזניק

השר לנושאים אסטרטגיים, לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים, יובל שטייניץ, מתח הבוקר (שבת) ביקורת חריפה על שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, שהתבטא לאחרונה נגד ארצות הברית. "מותר להתווכח גם עם האמריקנים", אמר שטייניץ באירוע "שבתרבות" בתיאטרון חולון אך הוסיף: "אסור לזלזל ואסור לפגוע, ארה"ב היא בעלת בריתנו הגדולה ביותר. להתבטאות של יעלון אין מקום. באמריקנים פגע הזלזול וחוסר ההתייחסות לסיוע לישראל".

עוד על התקרית הדיפלומטית:
בממשל האמריקני ”מאוכזבים שיעלון לא התנצל”
הייגל גילה הבנה? "מודאג מדברי יעלון נגד ארה"ב"
יעלון התנצל בפני הייגל: "לא התכוונתי לפגוע"

השבוע פורסמו בעיתון "הארץ" דברים שאמר שר הביטחון באוניברסיטת תל אביב, לפיהם "ארה"ב משדרת חולשה בכל העולם". יעלון הוסיף ואמר כי בנושא האיראני, "צריך להתנהל כאילו אם אין אני לי, מי לי".

"יעלון חייב חושים דיפלומטיים"

"שיתוף הפעולה עם השירותים החשאיים של ארה"ב נמצא היום ברמה הכי גבוה שהייתה אי פעם", הוסיף שטייניץ. "האמריקנים נותנים שלושה מיליארד דולר בסיוע לישראל. מעבר לכך, ביקשנו וקיבלנו סיוע של מילוני דולר כדי לייצר עוד סוללות כיפת ברזל. אי אפשר לבוא ולרמוז לאמריקנים שזה לא כל כך חיוני בשעה שהם מקצצים בתקציבים הפנימיים של ארה"ב".

שטייניץ התייחס לגינוי האמריקני לדברי יעלון ואמר: "אני יכול להבין למה מנקודת מבט אמריקנית זו יריקה בפרצוף. אני מקווה שנתגבר על דבריו של יעלון. שר ביטחון חייב טיפה זהירות וחושים דיפלומטיים".

גם השר להגנת הסביבה עמיר פרץ גינה את דברי יעלון. "אין מקום לשר ישראלי להנחות את ארה"ב כיצד לנהוג בזירות השונות ולחלק לה ציונים", אמר פרץ ב"שבתרבות" בנס ציונה. "האמריקנים הוכיחו שמדיניות הסנקציות הביאה את איראן לשבת למשא ומתן ואני מקווה שלא נזדקק לאופציה הצבאית באיראן אבל אנו ערוכים לכל תרחיש".

יעלון טען אמנם כי התנצל בפני שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל על דבריו, אולם דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, הבהירה אתמול בתדרוך לעיתונאים כי האמריקנים אינם מחשיבים את הבהרותיו של יעלון בפני הייגל התנצלות. "יש לנו עדיין דאגות בנוגע לדפוס התנהגותו של יעלון", אמרה סאקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully