וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון התנצל בפני הייגל: "לא התכוונתי לפגוע"

20.3.2014 / 0:08

לאחר שיחת הטלפון בין נתניהו לקרי, במהלכה מחה האחרון על ההתבטאויות המתריסות נגד מדיניות ארה"ב ברחבי העולם, הבהיר שר הביטחון: "בדבריי לא הייתה כל התרסה או ביקורת"

צילום: שי מכלוף, עומר מירון, רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר הביטחון, משה יעלון, הבהיר אמש (רביעי) במהלך שיחה עם שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, את הדברים שיוחסו לו בכלי התקשורת, לפיהם הוא אמר כי ארה"ב "משדרת חולשה ברחבי העולם". "בדבריי לא הייתה כל התרסה או ביקורת, או כוונה לפגוע בארה"ב או ביחסים איתה", אמר יעלון להייגל.

שיחתם של הייגל ויעלון נערכה על רקע דברים שאמר שר הביטחון באוניברסיטת תל אביב ואשר פורסמו ב"הארץ", לפיהם "ארה"ב משדרת חולשה בכל העולם". יעלון הוסיף ואמר כי בנושא האיראני, "צריך להתנהל כאילו אם אין אני לי, מי לי".

"יש חשיבות עליונה ליחסים האסטרטגיים בין המדינות, כמו גם ליחסים האישיים ולאינטרסים ההדדיים. אני מעריך מאוד את היחסים בכל הרמות בין ישראל לבין ארה"ב בכלל, ובין מערכות הביטחון בפרט. יש לי הערכה עמוקה מאוד ליחסים בין המדינות ולך באופן אישי. הערכתי מאוד את היחסים הללו עוד כרמטכ"ל ואני מעריך אותם היום מאוד כשר הביטחון, ומכיר את מלוא עומקם וחשיבותם. יש לי מחויבות מלאה ליחסים האלו ולשיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית בכל צורה שהיא".


עוד בוואלה! חדשות:
פרשת הרפז: "גם אשכנזי ואשתו יזומנו לחקירה"
האיש שריסק את האימפריה של דומרני הולך לכלא
מומחה: "מתקפת סייבר על מטוס – נשק יום הדין"

יעלון התנצל בפני קרי: "לא התכוונתי לפגוע". שי מכלוף
הביע מחאה חריפה. קרי עם יעלון/שי מכלוף

הייגל מצדו אמר ליעלון: "אני מודה לך על ההבהרה. אני מכיר בכך שחלק מהדברים הוצאו מהקשרם. אני מעריך את היחסים האישיים בינינו ואת היחסים בין המדינות, ומעריך את דבריך על המחויבות ליחסים אלו".

מוקדם יותר אמש, דווח כי בצעד חריג התקשר שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומחה בפניו על דברי הביקורת החריפים שהשמיע השבוע שר הביטחון, משה יעלון, נגד מדיניות החוץ האמריקנית.

"הערותיו של שר הביטחון יעלון אינן מועילות, ושר החוץ קרי שוחח הבוקר עם ראש הממשלה נתניהו והבהיר לו את דאגתו מהנושא", אמרה ג'ן סאקי, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית. "ארה"ב עדיין מחויבת לחלוטין לביטחונה של ישראל. הנשיא אובמה סיפק לישראל את הסיוע הביטחוני הגבוה ביותר בכל הזמנים, גם בתקופות של חוסר ודאות תקציבית, הכולל את מימון מערכת 'כיפת ברזל' להגנה מפני טילים. זאת, כדי לספק לישראל אמצעים שיאפשרו לה להתמודד עם האיומים והאתגרים במזרח התיכון".

"ראש הממשלה נתניהו עצמו אמר ששיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות הוא חסר תקדים", הוסיפה סאקי, "כך שאנו לא מבינים מדוע שר הביטחון יעלון ממשיך לצאת בהצהרות שאינן מייצגות במדויק את היקף השותפות הקרובה והמשגשגת שבין ארה"ב וישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכנס התעשיינים, פברואר 2014. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט,
שוחח על הנושא עם יעלון. בנימין נתניהו/מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

בחודש ינואר האחרון הסתבך יעלון באמירה בעייתית נוספת, אשר הביאה למתיחות רבה בין ישראל והממשל האמריקני, ובעיקר עם שר החוץ קרי. "הדבר היחיד שיכול להציל אותנו הוא שג'ון קרי יזכה בפרס נובל, ויניח לנו במנוחה", צוטט אז יעלון כאומר בשיחה סגורה. "קרי, שהגיע אלינו נחוש ופועל מתוך אובססיה לא מובנת ותחושה משיחית, לא יכול ללמד אותי דבר על העימות עם הפלסטינים".

בעקבות אותה אמירה אולץ יעלון להתנצל באופן פומבי בפני האמריקנים. "ישראל וארצות הברית שותפות למאמץ לקידום המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים בהובלת מזכיר המדינה קרי", נמסר אז מלשכתו של יעלון. "אנחנו מעריכים את מאמציו הרבים של מזכיר המדינה למטרה זו. שר הביטחון לא התכוון לפגוע במזכיר המדינה, והוא מתנצל אם מזכיר המדינה נפגע מהדברים שיוחסו לשר".

(עדכון ראשון: 21:22)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully