וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: "גם אשכנזי ואשתו יזומנו לחקירה"

19.3.2014 / 18:39

לפי גורמים המעורים בחקירה, הראיות שבידי המשטרה מחייבות את חקירתם של הרמטכ"ל לשעבר ואשתו רונית. מוקדם יותר, הוארך ביום אחד מעצר מקורביו של אשכנזי, בניהו ווינר

עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

פרשת "מסמך הרפז": לאחר מעצרם של תת-אלוף במיל' אבי בניהו, ושל עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר, אלוף-משנה במיל' ארז וינר בחשד לאיסוף מידע מכפיש על פוליטיקאים ואישי צבא, אמרו הערב (רביעי) גורמים המעורים בחקירה כי גם הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל' גבי אשכנזי, ואשתו, רונית, יוזמנו לחקירה בקרוב. על פי אותם גורמים, הראיות שבידי המשטרה הן כאלה המחייבות לחקור את הרמטכ"ל לשעבר בחשד היה מעורב בשיבוש מהלכי המשפט.

עוד בוואלה! חדשות:
מתח במערכת הביטחון: אסד יגיב למתקפת חיל האוויר?
חוק הגיור: פשרה בין הבית היהודי לקואליציה
הסמג"ד שנפצע בגבול סוריה: רוצה לחזור לגדוד

גבי אשכנזי. יותם רונן
"הראיות מחייבות את חקירתו". אשכנזי/יותם רונן

בדיון בבית המשפט היום אמר נציג המשטרה כי מהחומרים שנתפסו "עולה יסוד סביר להניח שהחומרים עלולים לפגוע בשלומו של הציבור". החוקרים חושדים שבניהו, אולי הדמות הקרובה ביותר לרמטכ"ל לשעבר אשכנזי במהלך כהונתו, היה זה שהנחה לאסוף מידע רגיש על אודות שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, והמועמד לרמטכ"לות באותה תקופה, אלוף במיל' יואב גלנט. בחיפוש בביתו אף נמצא מחשב צבאי עם חומרים מסווגים ברמת "סודי ביותר".

כמו כן, במשטרה בודקים אם גם וינר, שהודח מהצבא בעקבות הפרשה, עמד מאחורי אותו איסוף מידע מכפיש נגד ברק, וחושדים כי במהלך השנים השמידו השניים ראיות שהיו יכולות, לכאורה, לקשור אותם לפרשה. החוקרים מייחסים לווינר ולבניהו עבירות של שיבוש מהלכי משפט, פגיעה בפרטיות, מרמה והפרת אמונים, השמדת ראיה, גילוי בהפרת חובה ומעל לכל - קשירת קשר לביצוע פשע. כמו כן, בניהו חשוד גם בגניבה בידי מורשה. עם זאת, השניים לא חשודים בזיוף המסמך עצמו.

מטעמו של גבי אשכנזי נמסר היום כי הוא "אינו מצוי בפרטי החקירה, אך ידוע לו היטב כי תא"ל בניהו ואל"מ וינר מילאו את תפקידיהם כקצינים מעולים, ישרים ושומרי חוק. לכן, רא"ל במיל' אשכנזי משוכנע כי החקירה תסתיים בלא כלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בועז הרפז, אבי בניהו, ארז וינר. ניב אהרונסון,בן קלמר, לע"מ, עיבוד תמונה
הרפז, בניהו ווינר/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון,בן קלמר, לע"מ

אתמול נחקר במשטרה מי שלפי החשד אחראי לזיוף המסמך, בועז הרפז, ובסיום החקירה שוחרר למעצר בית של עשרה ימים בתנאים מגבילים, דוגמת איסור יציאה מהארץ ואיסור יצירת קשר עם המעורבים האחרים בפרשה. כעת, מלבד החשדות שיוחסו לו בעבר, מייחסת המשטרה להרפז גם עבירות של שיבוש הליכי חקירה, פגיעה בפרטיות, וקשירת קשר לביצוע פשע.

הרפז נחקר על אף שכבר ארבע שנים מוקפא כתב האישום החמור התלוי נגדו בגין עבירות של זיוף המסמך, וזאת ככל הנראה בגלל ההתפחויות האחרונות. בחצי השנה האחרונה, מאז שעברה הפרשה מידי מצ"ח לידי המשטרה, בחנו החוקרים את החומרים הרבים שהעבירה לידיהם הפרקליטות הצבאית, בהם שורה של הקלטות המעידות על היחסים העכורים בין לשכת הרמטכ"ל לשעבר לבין שר הביטחון לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully