וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמג"ד שנפצע בגבול סוריה: רוצה לחזור לגדוד

אחיקם משה דוד, כתבנו בחיפה והעמקים

19.3.2014 / 17:11

רס"ן א' מאושפז עדיין בבית החולים רמב"ם. לצד מיטתו נמצא אביו, שנפצע גם הוא כששירת בחטיבת הצנחנים. "אם זה היה תלוי בו, הוא כבר היה בגדוד. מניסיוני, אני מצליח להבין"

צילום: אדיאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק

רוצה לחזור למדים: סגן מפקד גדוד 202 של חטיבת הצנחנים, שנפצע אתמול בפיצוץ המטען בגבול סוריה, אמר היום (רביעי) לבני משפחתו כי הוא "רוצה לחזור אל הגדוד". רב-סרן א' מאושפז עדיין בבית החולים רמב"ם בחיפה ומצבו מוגדר קל. במוסד הרפואי מאושפזים שלושה חיילים נוספים שנפצעו באירוע, כשמצבו של אחד מהם מוסיף להיות קשה.

עוד על פיצוץ המטען ברמת הגולן:
הרמטכ"ל גנץ על סוריה: "מקווה בשבילם שיפסיקו עם השטויות"
חיל האוויר תקף יעדים של צבא אסד בגולן הסורי
ארגוני הטרור מצאו פרצה בחומה הבצורה של צה"ל. פרשנות

בנימין פצניאש אביו של אחד הנפגעים מהתקיפה בגבול סוריה. מרץ 2014. אדריאן הרבשטיין
"זה החינוך מהבית". בנימין, אביו של רס"ן א', היום בבית החולים רמב"ם/אדריאן הרבשטיין

לצד מיטתו של רס"ן א' שוהה אביו בנימין, שהגדיר היום את מצבו של בנו בסדר. הוא סיפר כי בנו הסמג"ד סובל מפציעות קלות וצפוי להשתחרר מבית החולים בתוך יומיים. "הוא ישתחרר וימשיך להוביל את החיילים כמיטב המסורת של הצנחנים", אמר האב. "אם זה היה תלוי בו, כבר היום הוא היה חוזר לגדוד. אני לא מתפלא שהוא היה בקו הראשון. זה החינוך מהבית".

א' הוא "דור שני" בחטיבת הצנחנים. האב בנימין היה לוחם בחטיבה האדומה ונפצע במהלך שירותו, וגם אחיו של א' נפצע בפעילות צבאית בצנחנים. האב, שהגיע לבית החולים עם חולצה של החטיבה, סיפר כי מגיל קטן ינקו ילדיו את "מסורת הצנחנים": "אני עצמי נפגעתי בצבא. מורשת הקרב שלנו בבית הייתה כל הזמן צנחנים, וככה חינכתי את הילדים. הבן השני היה בגדוד 890, ואני הייתי סמל מחלקה ורס"פ של אמנון ליפקין-שחק".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
כוח צה"ל נפגע ממטען ליד מג'דל שמס, מרץ 2014. ג'יליס
"לא ידענו כלום, אבל ציפינו לטוב". פינוי החיילים הפצועים, אתמול ליד מג'דל שמס/ג'יליס

האב ביקש להעביר מסר על חשיבות השירות הקרבי בצה"ל, בפרט בחטיבה שמשפחתו כה מזוהה עמה. "אני אומר לכל הנוער בישראל שעומד להתגייס: לא לפחד להתנדב לצנחנים, זאת החטיבה הטובה ביותר, עם המפקדים הטובים ביותר – ולראיה, הילד שהוביל את הכוח. אני מקווה שלהבא יהיו תוצאות טובות יותר בלי נפגעים". על הדרך לבית החולים לאחר הבשורה על כך שבנו נפצע סיפר: "המחשבות לא היו נעימות. לא ידענו כלום, אבל ציפינו לטוב". לדבריו, בנו טרם סיפר על האירוע בצפון רמת הגולן, "אבל מניסיוני, אני מצליח להבין".

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully