וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על סוריה: "מקווה בשבילם שיפסיקו עם השטויות"

הרמטכ"ל נפגש עם תלמידים בגן יבנה, וסיפר כי הוא ייסע היום לרמת הגולן, לבקר את הכוחות הלוחמים. לפי מסמכים סוריים שנחשפו, חיזבאללה "לא מתכוון לפעול בגבול עם ישראל"

צילום: שי מכלוף, עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס היום (רביעי) בפתח מפגש עם תלמידים בגן יבנה להתחממות בגזרה הצפונית, ואמר: "אני מקווה בשבילם שיפסיקו עם השטויות. אנחנו דרוכים ועוקבים אחרי מה שקורה. מי שיפעל נגדנו מכל מקום ירגיש אותנו בחזרה".

גנץ הגיע לגן יבנה לביקור בחמ"ל, יחד עם בכירי העירייה, ולאחר מכן הגיע לפגישה עם תלמידי תיכון בעיר. הוא עוד סיפר לתלמידים כי הוא ייסע בהמשך היום לרמת הגולן, לבקר את הכוחות.

התחממות בגבול הצפון - כותרות נוספות:
חיל האוויר תקף הלילה יעדים של צבא אסד ברמת הגולן הסורית
ארגוני הטרור מצאו את הפרצה בחומה הבצורה של צה"ל
פרסום ראשון: לוחמי חיזבאללה חדרו מאות מטרים לשטח ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון בחשיפת הנשק בבסיס חיל הים באילת, מרץ 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
מעת לעת אנחנו נדרשים לעשות פעולות כדי שהשקט יימשך". נתניהו בחשיפת הנשק שנתפס על "קלוז סי"/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס גם הוא לנושא בפתח ישיבת הממשלה: "צה"ל תקף הלילה מטרות בשטח סוריה. אלו מטרות של גורמים סורים שלא רק אפשרו, אלא גם שיתפו פעולה עם ההתקפות על כוחותינו". נתניהו הוסיף כי המדיניות הישראלית "מאוד ברורה – אנחנו פוגעים באלה שפוגעים בנו".

"אנחנו גם מסכלים כמיטב יכולתנו העברת אמצעי לחימה בים, באוויר וביבשה, והפעילות הזאת תימשך", ציין ראש הממשלה, "בשנה האחרונה רמת הטרור הייתה הנמוכה ביותר בעשור האחרון, גם בקורבנות בנפש, וגם בשיגור טילים ורקטות. מעת לעת אנחנו נדרשים לעשות פעולות תקיפות, כפי שאנחנו עושים עכשיו, כדי שהשקט הזה יימשך".

נתניהו סיכם ואמר: "המדיניות התקיפה הזאת היא שאחראית לכך שביטחון ישראל נשמר, ביטחונם של אזרחי ישראל נשמר, וישראל יחסית לכל המזרח התיכון, שעובר את הטלטלה הכבירה הזאת שנמשכת ביתר שאת, היא המקום היציב והבטוח ביותר בכל האזור הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בתוך כך, העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית חשף היום מסמכים סוריים רשמיים, בהם נמצא פרוטוקול פגישה שהתקיימה בין סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, וסגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב. לפי סיכום הפגישה, בוגדנוב אמר כי הוא נפגש בביירות עם חסן נסראללה, שביקש ממנו להעביר מסר לישראלים כי "המקום הרגוע ביותר בעולם הוא גבולה הדרומי של לבנון". זאת, לטענתו, מכיוון שחיזבאללה מפגנה את מאמציו למה שמתרחש בסוריה. נסראללה הדגיש כי אין לארגונו כוונה לפעול בצורה כלשהי בגבול עם ישראל.

עוד צוין במסמכים שבוגדנוב אמר במהלך הפגישה כי נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בנוכחות ראש אמ"ן, שאמר כי לישראל יש מרגלים אמינים בסוריה וכי הם יודעים באופן מלא על כל מה שקורה בסוריה.

מקדאד שלח מסר לישראל דרך בוגדנוב והצהיר: "לא נשב בשקט לנוכח כל תוקפנות חדשה. לא ניתן לישראל לנצל את המצב שלנו. אנו נמשיך לחמש את חיזבאללה בנשק איכותי הנחוץ לו". בוגדנוב אמר למקדאד כי הישראלים מסרו שאין להם רצון להתערב במצב בסוריה וכי הם "מפציצים בסוריה רק אתרים הקשורים לחיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully